Depåstöd

Hampusmoberg

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2015
Hoj
-88 Honda vt600 shadow (såld) KTM 690 Duke R -15
Hittar inga hyfsat färska trådar om detta ämne. Så jag undrar kort och gott vart man kan få tag i bra Depåstöd för bakhjul och fram som man lyfter i gaffelkronan för en inte allt för stor summa? Har Biltemas Depåstöd för bakhjulet men armarna vrider bara på sig hela tiden så vill ha ett lite mer rejält. Hojen som ska upp är en KTM 690 Duke

Raderad medlem 51742

Guest
Kan rekommendera ett sånt här. Det bästa sen färdigskivat bröd! Finns även en annan tillverkare som heter Bursig som har motsvarande.

Hampusmoberg

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2015
Hoj
Verkar as smidig, vart finns den att få tag i? Och går det att lyfta från båda sidorna?

Raderad medlem 51742

Guest
Verkar as smidig, vart finns den att få tag i? Och går det att lyfta från båda sidorna?

Man köper direkt av tillverkaren: http://www.bike-tower.de/index.php?...ct]=52&cHash=2c311fa87b1169f84ee9dea69216e17f

Vill du ha hjul behöver du lägga med dessa i beställningen.

Observera att de skriver detta på sin hemsida:
Dear Customers,

we are rebuilding and increasing our Productionsfactory, because of that we will also modernize our machinery.

For this reason, we will not able to deliver any orders from 15 July to 19 August, but you can order on our website as usual. All orders will be quickly delivered after the 19 August.

In the meantime we will also go on vacation for a few days.

We ask for your understanding.

Sincerly your Bike-Tower Team

P.S.: All orders till 14 July will be delivered before our brake !!

Bursig är en amerikansk tillverkare (http://www.bursigusa.com/bursig-center-lift-stand/), men det verkar finnas en återförsäljare i Tyskland också: http://xtcommerce.motorradteile-bursig.de/de/de-Bursig-Stander-KTM-690-Duke-4-2012-14

Vad jag vet går det enbart att montera fästena på vänstersidan av hojen, så det är från den sidan man lyfter.

Wiggge

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2016
Hoj
-14 Aprilia Tuono V4R
Jag har Biltemas gamla depåstöd bak det är ett lång rör, dvs inte delat. Stabilt som fan.

Kan du inte bara svetsa det du har nu/ förstärka?

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Jag har Biltemas och bobiner på busan... tappade hojen igår- mjukt o svajigt stöd....
Köpte stödet förra veckan-sicket skit:huvet

Hampusmoberg

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2015
Hoj
Jag har Biltemas och bobiner på busan... tappade hojen igår- mjukt o svajigt stöd....
Köpte stödet förra veckan-sicket skit:huvet

Ja jag känner igen det, har dock klarat av snart ett år på mitt men de senaste månaderna har det varit jäkligt svajigt

Hampusmoberg

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2015
Hoj
Kikade in på en mc verkstad härom veckan o såg då att deras Depåstöd var av 4kantsprofil,kändes mycket mer sablit. Dum som man var så glömde man ju fråga vart de var köpt. Någon här som vet vart man kan få tag i det?

Hampusmoberg

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2015
Hoj
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen