Derbi gpr 125 -06 vs aprilia rs 125 -06

tyrre89

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Hoj
Jetforce
som topicen lyder vilken är bäst, lättast och trimma, billigast försäkring?, bäst axx osv allt som kan tänkas vara intressant :tummenupp

//tyrre89

apriliars125!!!

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
aprilia rs
tyrre89 skrev:
2063722 som topicen lyder vilken är bäst, lättast och trimma, billigast försäkring?, bäst axx osv allt som kan tänkas vara intressant :tummenupp

//tyrre89
aprilia är bäst, dyrast och lätt att trima

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
tyrre89 in da house:
som topicen lyder vilken är bäst, allt som kan tänkas vara intressant

Bäst & bäst men det enda du behöver veta för att jämföra dom två är att Aprilia har en Rotax motor som är byggd som 125cc och finns i ett flertal "racing versioner", Derbin är en vidareutveckling av deras moppemotor, nu kan du välja......

DP says: Derbin har inte ens kommit i närheten av RS125'orna i 125Junior.....

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
DP skrev:
2063927 tyrre89 in da house:
som topicen lyder vilken är bäst, allt som kan tänkas vara intressant

Bäst & bäst men det enda du behöver veta för att jämföra dom två är att Aprilia har en Rotax motor som är byggd som 125cc och finns i ett flertal "racing versioner", Derbin är en vidareutveckling av deras moppemotor, nu kan du välja......

Du har säkert rätt, men eftersom du är återförsäljare av aprilia så kan du säkert inte låta bli att vara partisk. Sålänge vi inte kör dragrace så betyder inte motorn allt.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Popcorn skrev:
2063938 Du har säkert rätt, men eftersom du är återförsäljare av aprilia så kan du säkert inte låta bli att vara partisk. Sålänge vi inte kör dragrace så betyder inte motorn allt.

Han skriver ju att dom inte har en chans på banan "125 junior" körs på bana

Tror säkert aprilian är långt mer utvecklad än vad derbin är ännu men det behöver ju egentligen inte betyda att den är sämre kvalitets mässigt.

Tror inte det är så många gat åkare som kan utnytja någon av dem till fullo

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
-
På banan skall Aprilian vara det bästa alternativet.

MEN på gatan tror jag inte det kommer spela så stor roll vilken du väljer, jag skulle tagit den jag gillade bäst helt enkelt. :tummenupp

Personligen hade jag valt RS125, ultimata posör 125'an, som även levererar när vägen svänger (bästa chassit bland 125'orna).

PS. I ett Bike nummer där dom testade GPR125'an stog det att Derbi köpt motorerna ifrån antingen Yamaha eller Suzuki (kommer inte ihåg vilket utav dessa fabrikat det var), så det skall trots allt vara kvalitativa motorer som skulle vara enkla att få tag på reservdelar till. Dock skall motorerna leverera lite mindre effekt ostrypt än vad Rotax motorerna gör. DS.

MVH
//PL0J

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Stog att dom va från yamaha ploj.

Skiljer nog hyffsat me flis imellan dom oxå.

Rent tekniskt sett är nog aprilia bättre på allt men sen e feågan va man vill ha.

JAG hade (om jag nu skulle köpa någon av dom) köpt aprilian för jag tycke den verkar snyggare/bättre. Men det är min åsikt åk och kolla på dom om du är seriös.

joge_

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2003
Hoj
dtx
Derbin hat tzr motor, finns ju en del trimm till den dessutom är det grym kvalité. Kan mycket väl tänka mig att derbin är snabbare än apprilian o strypt version, annars så är det nog apprialian som gäller.....

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
joge_ skrev:
2065009 Derbin hat tzr motor, finns ju en del trimm till den dessutom är det grym kvalité. Kan mycket väl tänka mig att derbin är snabbare än apprilian o strypt version, annars så är det nog apprialian som gäller.....

Snabbare är den ju bevisligen inte då skulle de gå bättre i junior sm.. (ostrypta)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Hade de varigt föra året hade jag sagt gpr men med dom nya aprilia kåperna så blir de aprilia.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...