Derbi Gpr 125cc säkring?

Säsongen2k8

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2008
Hoj
Derbi Gpr 125cc -07
Tjena! Har en Derbi Gpr 125cc. Har försökt hitta någon sida som visar var man kan hitta särkringen som stryper den till 11kw. Är det någon som vet var den sitter? bild skulle varit tacksammt. Har också hört att man ska byta säkring till till en större men skulle vara tacksom om någon kunde förklara som vet! Tack!

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Säkringen sitter under sadeln (i CDI boxen), tror det sitter en 11:a original. Den ska man byta till en säkring med storlek 15 och vipps så är det klart. Har tyvärr inga bilder.

Säsongen2k8

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2008
Hoj
Derbi Gpr 125cc -07
Säkringen sitter under sadeln (i CDI boxen), tror det sitter en 11:a original. Den ska man byta till en säkring med storlek 15 och vipps så är det klart. Har tyvärr inga bilder.

Tack så mycket :tummenupp. Får kolla runt lite och se om jag ser något där.

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Harkla*
Ta reda på fakta innan ni uttalar er!

Min kompis har en Derbi Gpr125 -07

Det sitter ingen säkring i när den är strypt.
Hållaren som säkringen ska sitta i är under sadeln, Och det är en sladd som går till en liten box typ 3*1 cm med ett genomskinligt glas på!
Sätt i en 15 säkring där. och vipps är den ostrypt.
Detta gör inge vidare på effekten! Den blir lite piggare i accelerationen, och 5-10 km/h snabbare!

MvH// Robin

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Jag hade frågat en GPR ägare på bike.se men lyssna på Svanberg för han jag frågade hade troligen inte en 07:a.

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Turbo=Fart , fast det blir ju svårt att hålla på att fippla med det på en 1-cylindrig hoj.

Säsongen2k8

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2008
Hoj
Derbi Gpr 125cc -07
wtf, det är ju mig du har citerat i din signatur. bara så du vet.
Hahaha äskade bara den texten :p. Skriver dit ditt namn :p

Harkla*
Ta reda på fakta innan ni uttalar er!

Min kompis har en Derbi Gpr125 -07

Det sitter ingen säkring i när den är strypt.
Hållaren som säkringen ska sitta i är under sadeln, Och det är en sladd som går till en liten box typ 3*1 cm med ett genomskinligt glas på!
Sätt i en 15 säkring där. och vipps är den ostrypt.
Detta gör inge vidare på effekten! Den blir lite piggare i accelerationen, och 5-10 km/h snabbare!

MvH// Robin

Tack!!!!! Vet exakt var det glaset sitter :tummenupp.

Last edited:

Säsongen2k8

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2008
Hoj
Derbi Gpr 125cc -07
Derbi gpr 125cc

Lite dum fråga kanske, men är det en vanlig säkring eller är det någon speciell?

Säsongen2k8

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2008
Hoj
Derbi Gpr 125cc -07
Det tror dock inte jag..

Den går mkt bättre nu. Växlarna varvar ut mycket bättre, Axxet är dubbelt så bra, och den har gått från runt 120 km/h till 150 km/h så det ändrade inte alls bara 10-15 km/h... Tackar för alla svar som har hjälpt mig! Mvh // Säsongen2k8

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Den går mkt bättre nu. Växlarna varvar ut mycket bättre, Axxet är dubbelt så bra, och den har gått från runt 120 km/h till 150 km/h så det ändrade inte alls bara 10-15 km/h... Tackar för alla svar som har hjälpt mig! Mvh // Säsongen2k8

Ok jag kanske hade lite fel med hastigheten men min kompis mc gick inte mycket fortare..

Men jag fattar inte varför endel är lite efterblivna och inte förstår vad man ska ha en säkring till.. jag menar den går juh inte bättre för att man sätter i en större säkring som jag har hört på andra håll..
En säkring är till för att leda strömmen i ledningarna och skydda elsystemet från kortslutning och detso större säkring destu mer belastning tål den ..

Ville bara säga de..

Det som är bra på dessa motorcycklar är att det är juh inte lätt att se att den är trimmad. Vilket kan vara bra om man inte vill åka fast men ändå åka fort :D

Hade gött// Robin

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...