derbi gpr

stefan90

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
derbi gpr 125
Hej jag undrar om någon här vet hur stor säkring man ska sätta in för att få bort säkringen på en derbi gpr 125? jag har försökt söka på internet men hittar ej så tänkt om nån av er skulle veta:)

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
stefan90 skrev:
2351400 Hej jag undrar om någon här vet hur stor säkring man ska sätta in för att få bort säkringen på en derbi gpr 125? jag har försökt söka på internet men hittar ej så tänkt om nån av er skulle veta:)

förstår inte vad du menar, du villsätta dit en säkring som du tar bort?

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
stefan90 skrev:
2351400 Hej jag undrar om någon här vet hur stor säkring man ska sätta in för att få bort säkringen på en derbi gpr 125? jag har försökt söka på internet men hittar ej så tänkt om nån av er skulle veta:)

vad menar du? ska du ta bort en säkring eller sätta dit en? får förklara lite mer vad du menar

stefan90

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
derbi gpr 125
Alltså gpr:en är bara el strypt, och enda man behöver göra för att få bort strypningen är att sätta in en säkring under sadeln. Jag undrar om nån här skulle veta hur stor den säkringen skall vara som jag skall sätta in.
:)

Solid snake

Guest
stefan90 skrev:
2354988 Alltså gpr:en är bara el strypt, och enda man behöver göra för att få bort strypningen är att sätta in en säkring under sadeln. Jag undrar om nån här skulle veta hur stor den säkringen skall vara som jag skall sätta in.
:)
Bara ta en säkring, du ska ju bara ha kontakt, du kan lika gärna använda ett spik eller nåt sånt.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Solid snake skrev:
2355039 Bara ta en säkring, du ska ju bara ha kontakt, du kan lika gärna använda ett spik eller nåt sånt.
Ta en 10 amptror inte den pajar..

EmilSegerblad

Guest
GPR? har inte dom "samma" motor som TZR:n? eller är jag ute och cyklar? sökte på det hela på eniro och såg att du hade fått ett svar av en nisse på Bike.se som sa 15A.

Last edited:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
vad jag vet har derbi en egen motor, ala utveckling av ebe/ebs 050 moppemotorn. som de använder i gpren. skall väl utveckla typ 22hk ostrypt ..

stefan90

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
derbi gpr 125
jepp ska prova med en 10 ampere säkring och byter till 15 om den brinenr direkt. Derbi anvädner nog yamha motor och vad jag har förståt så är det samma som i TZR R men förnyad förstås.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy