Derbi med gianelli

krickah

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
Cagiva mito -99
Hejsan! Jag är lite sugen att köpa en mc, det är en 05:as derbi, den är ostrypt och har gianelli avgasrör. Ungefär hur stor kraft skillnad är det mellan den och en ostrypt rs 06-07? Är det väldigt märkbar skillnad? Hur många hk kan den ligga på ca?

mvh

Heinevik

Guest
Det är i princip ingen märkbar skillnad alls. Finns i princip oändlig med "vilken mc ska jag köpa"-trådar där effektfrågorna haglar.

Mito, rs, gpr, cbr, nsr. Köp den du tycker är snyggast bara? Varken hastigheten eller effekten kommer ha jättestor skillnad.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
jag hoppas det är gpren du tänker på och inte motarden:D för isf är de en jävla skillnad då motarden är 4t:tummenupp

Heinevik

Guest
jag hoppas det är gpren du tänker på och inte motarden:D för isf är de en jävla skillnad då motarden är 4t:tummenupp

Jaja, det är sant. Men eftersom han jämförde med en rs:a, tänkte jag att de va rimligt att han tänkte på gpr:en...

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
GPRen är slöare än RSen

hur mycket kan jag inte exakt uttala mig om, DP får ta o komma in med fakta :D

veinge_dt

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
DT125R SM
GPRen ligger väll på 25 hk och Aprillian på 35hk? Sen behöver du aldrig ligga och serva en GPR jämfört med Aprillian

krickah

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
Cagiva mito -99
GPRen är slöare än RSen

hur mycket kan jag inte exakt uttala mig om, DP får ta o komma in med fakta :D

Okej, alltså min fråga är lite mer såhär då, hur många hk ligger en derbi racing ostrypt på med effektrör, och hur många hk ligger en rs på ostrypt?

Skarp92

Hojåkande bushman
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
GPRen ligger väll på 25 hk och Aprillian på 35hk? Sen behöver du aldrig ligga och serva en GPR jämfört med Aprillian

där har du väll ditt svar? :va
och 25hk på en GPR är nog med trimrör, för vad jag har hört har en GPR bara 22hk ostrypt...

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
Det är i princip ingen märkbar skillnad alls. Finns i princip oändlig med "vilken mc ska jag köpa"-trådar där effektfrågorna haglar.

Mito, rs, gpr, cbr, nsr. Köp den du tycker är snyggast bara? Varken hastigheten eller effekten kommer ha jättestor skillnad.

Cbr:en hängar la knappast på dom andra hojarna??

Heinevik

Guest
Cbr:en hängar la knappast på dom andra hojarna??

Det jag menar är att man inte ska vara så otroligt effektkåt. Lixom, en cbr kankse kommer upp i 130-140. En rs kanske kommer upp i 160-170. Det är ju inga enorma skillnader.
Lixom, alla mitonördar här på sporthoj som säger att man ska köpa mito bara för att den går fem km/h snabbare än rs:en. Eller att den har 2 hk mer.
Palla?

Men cbr:en är ju både billigare och lite sämre effektmässigt. Så är de ju. Det beror på va man har för pristak...

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Det jag menar är att man inte ska vara så otroligt effektkåt. Lixom, en cbr kankse kommer upp i 130-140. En rs kanske kommer upp i 160-170. Det är ju inga enorma skillnader.
Lixom, alla mitonördar här på sporthoj som säger att man ska köpa mito bara för att den går fem km/h snabbare än rs:en. Eller att den har 2 hk mer.
Palla?

Men cbr:en är ju både billigare och lite sämre effektmässigt. Så är de ju. Det beror på va man har för pristak...

CBR toppar väl typ 120-130 verkliga
Även om skillnaden i topp nu inte är enor, så är den "en aning" slöare om man tänker på accelerationen

Sen är jag en kanske mitonörd som skulle välja mito före RS pga utseendet, men det är jag :)

Tuggummimannen

Miss Blue är färdig!
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
Suzuki RG125F, lättat svänghjul och annan reed
Har jag fel när jag påstår att det har större betydelse hur mycket du väger? I alla fall i dessa lätta klasser...

Jag såg en film där två olika personer körde samma orginala (avstrypta) suzuki rg 125 -92. Den ena vägde typ 85 panner och han körde 0-100 på 11 sek någonting. Den andra vägde 55 och körde på 8 blankt... ganska stor skillnad tycker jag iaf...

Mvh
/T

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Har jag fel när jag påstår att det har större betydelse hur mycket du väger? I alla fall i dessa lätta klasser...

Jag såg en film där två olika personer körde samma orginala (avstrypta) suzuki rg 125 -92. Den ena vägde typ 85 panner och han körde 0-100 på 11 sek någonting. Den andra vägde 55 och körde på 8 blankt... ganska stor skillnad tycker jag iaf...

Mvh
/T

Accelerationen har vikten mycket att göra med

Men topphastigheten styrs ju till stor del av luftmotståndet, är man större så finns ju risken att det är mer motstånd alltså

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!