Desmosedici '04 visas i morrn..

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Klippt å klistrat från ducati.com:

"THE LAUNCH OF THE 2004 DUCATI MOTOGP TEAM
The launch of the 2004 Ducati MotoGP Team and the first public showing of the Ducati Desmosedici GP4 will take place this Wednesday, February 4th.

At 12:30 Bologna time (GMT+1) Ducati.com will go online with the world’s first images of the new team with photo galleries of the stunning new Desmosedici GP4, details of the technical developments for 2004, full tech specs and a new Ducati MotoGP Team section. Don’t miss it!

For the press and media, Ducati.com will be opening a new online Ducati Corse Press Area. High-resolution photos of the 2004 Ducati MotoGP Team and the new Desmosedici GP4 will be available in this password-restricted area. Current users of the Ducati Corse Press Area can continue to use their existing username and password information. New users will have the opportunity to submit an online application for access. "

Jo, jag har tillträde till pressidorna... :D

/B

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Goodstuff skrev:
Nu finns bilderna överallt på nätet men var är Bj.O.rn?

Han sitter och dreglar. F-n vad snygg den är. Redan förra året snyggaste GP-hojen och bra mycket snyggare i år. När kommer gat-V4:an?

Bifogat

• min dröm.jpg
    min dröm.jpg
    53.4 KB · Visningar: 199
  • snygg bak.jpg
    snygg bak.jpg
    39.4 KB · Visningar: 190

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Bj.O.rn skrev:
Klippt å klistrat från ducati.com:

"Jo, jag har tillträde till pressidorna... :D

/B

Du som har koll på allt i Ducativärlden, vet du om dom planerar en gatversion av V4 motorn?. Då säljer jag mina njurar och köper en!.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Giller det där utblåset! GROVT :D *putt* *putt* låter det nog. Jag vill ha VIDEOS!

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Hightuned skrev:
Du som har koll på allt i Ducativärlden, vet du om dom planerar en gatversion av V4 motorn?. Då säljer jag mina njurar och köper en!.

Intressant, vad får man för sin njurar då?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jaså, Alice tröttnade på Aprilia och ger sina pengar till Ducati istället. Vilken huvudsponsor har Aprilia i år?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Mattias skrev:
Fast SÅ jävla annorlunda än 03-an var den ju inte.

Ny bak, och så lite Paso-stuk. Iaf. mer inkapslad, kanske en tourer? :D
Förra årets såg ut som en Cagiva GP500, Koscinski-varianten tycker jag.

Desmosedici :kär :kär :kär

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Uh.. Press-siten är seeeeeg, undrar varför.. :va

Har jobbat förmiddag, men är hemma nu, här litet klipp från presskitet (ofrast mer eller mindre samma saker som på de öppna sidorna)

"The undisputed star of the event was the 2004-spec version of the ‘Desmosedici’, the D16GP4, which boasts a number of important differences and changes from the 2003 version. As well as a new, more exciting and aggressive livery, the bike has undergone changes in aerodynamics, chassis and in the engine, which now has more than 230 HP. “We made changes in different areas of the chassis and the engine, despite remaining faithful to the basic philosophy. The result is a major evolution of last year’s bike” declared Ducati Corse Technical Director Filippo Preziosi. “The experience we accumulated in the 2003 season was fundamental in the creation of this bike, and we are extremely satisfied with the result and very confident.”

With the enthusiasm and optimism that has always characterized the Italian squad, the new Ducati Desmosedici will be setting off tomorrow for Sepang, where the Ducati Marlboro Team will start its championship preparations with three days of testing from 11-13 February. Immediately after it will be heading for the Phillip Island circuit in Australia for three more days of pre-season testing."

/B

Last edited:

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hehe, Brööööl under dojjan åsså!

/B

Bifogat

• 08_b.jpg
    08_b.jpg
    73.1 KB · Visningar: 159

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
FireSalle skrev:
Ny bak, och så lite Paso-stuk. Iaf. mer inkapslad, kanske en tourer? :D
Förra årets såg ut som en Cagiva GP500, Koscinski-varianten tycker jag.

Desmosedici :kär :kär :kär

Inkapslingen är nog beroende på värme. En genomstekt förare är nog inte på topp.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mattias skrev:
Inkapslingen är nog beroende på värme. En genomstekt förare är nog inte på topp.

Dom blev faktist bokstavligen stekta på förra årets maskiner.. Det borrades hål både här å där för att lindra det, men hett som fanken var det om man får tro skvallret. Gick tydligen knappt att ta i styret efter ett race..

/B

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Bj.O.rn skrev:
Dom blev faktist bokstavligen stekta på förra årets maskiner.. Det borrades hål både här å där för att lindra det, men hett som fanken var det om man får tro skvallret. Gick tydligen knappt att ta i styret efter ett race..
/B
Klenisar! Hade de bara gett mig chansen så skulle jag tagit tag i styret direkt. Hade jag blivit brännmärkt i handen a'la SS-killen i Indiana Jones skulle jag sett det som en Desmosedici-suvernir :D

Angående brölet så verkar Termingioni gått över ifrån att göra ljuddämpare till värmesköldar, eller?

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Men... Den är ju rätt ful.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...