Dessa eviga MC-Ställ frågor

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Vet att det kommer många såna här trådar, speciellt nu under försommarn MEN nu är det så att jag är inne på att köpa ett nytt skinnställ från fc-moto!
Ett Alpinestars Atem 2piece vilket ser riktigt nice å fräsht ut i mitt tycke!

Jag har tagit alla mina mått enligt sizecharten som finns där på sidan! Och enligt den hamnar jag på storlek 58 (Yea jag är stor) förutom att mitt midjemått överskrider 107cm (vilket är "max" på storlek 58, jag får 111cm :död) och höft måttet är nästa intill precist enligt sizecharten : Enligt sizecharten max 119 och jag hamnar på 117! SÅ den viktiga frågan här är helt enkelt:

Kan inte bestämma mig ifall man ska beställa storlek 58 och hoppas på det bästa eller köra på ett storlek 60 som förhoppningsvis inte är mycket för stort, och som förhoppningsvis passar över huvud taget?
KAN man ens lita på den sizecharten? Att stället ska passa fint eller hur ska man gå tillväga när det inte finns någon fysisk affär som jag känner till (jag har letat å letat) som säljer Alpinestars ställ i butik i närheten där man kan prova ut, orkar inte åka till sthlm lixom :va
hade dock gärna köpt i svensk butik men då jag inte hittat så får man söka sig utomlands! Hoppas ni förstår det jag frågar efter och kan ge lite feedback då det nog finns folk därute som har bra mycket mer erfarenhet av skinnställ/storlekar oså än mig!

Lägger till mina mått;

Längd 178 cm
Vikt 110
Bröstmåttet 118
midjemått 111
höft 117
Inside leg* 86

Nut's

BADASS MOTHERFUCKER
Gick med
11 Dec 2005
Hoj
BMW S1000rr
Är det helställ eller delat ställ du tittat på? om de är delat så hade jag nog kört på storleken större och tvärtom(förutsatt att man kommer i)
BTW jag är 186 och kör i 50ställ, men övriga mått stämmer rätt bra med 52, så man kanske inte ska gå helt på de där tabellerna. Nu jobbar jag inte som försäljare så kan ju inte råda ngt egentligen, men de är vad jag tror och vet....

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Hoj
Delat ställ är det då jag kör mest gata:) okej hmm, ännu mer att fundera över då haha

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nehej, jag vet inte. Jag tänkte bara att nån av butikerna sålde A-stars.

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Hoj
Nehej, jag vet inte. Jag tänkte bara att nån av butikerna sålde A-stars.

har ju kollat runt en del somsagt, rätt länge:p ingen av dom butikerna jag kollat/hittat är återförsäljare för Alpinestars... nåja blir nog en beställning från internet i vilket fall! =) Tack för du tagit dig tid å svara iallafall!=)

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
Blir det fel kan du ju alltid skicka tillbaka så det löser sig :tummenupp

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Det går ju att beställa byxa och jacka för sig på fc-moto!

Du kan ju ta jacka i 58 och byxa 56 osv utan problem!

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Du kanske ska läsa fc-moto-tråden först, har aldrig beställt nåt själv men det verkar kunna strula till sig rätt duktigt för vissa. Det har ju i alla fall potential om man ska hålla på och skicka tillbaka för att ändra storlekar och så.

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Hoj
Har beställt hjälm förut från fc-moto smärtfritt:p
Men såg att nån skrivit om motocard.com å läst lite om de företaget och det verkar nice och seriöst, verkat som att folk beställt därifrån smärtfritt med :p så det verkar bra! beställde faktist skinnstället därifrån idag och väntar med spänning på nästa vecka och framåt tills man fått det:) beställde storlek 58 då det passade bäst enligt mina mått:) hoppas på de bästa:-D

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Annars så kan du sy ett eget och få det precis som du vill!

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Om jag var du skulle jag ta en hojutflykt till närmsta stora butik med hojutrustning och inte chansa. bara för att storlekar är rätt betyder det inte att det kommer sitta bra/skönt.

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Hoj
Om jag var du skulle jag ta en hojutflykt till närmsta stora butik med hojutrustning och inte chansa. bara för att storlekar är rätt betyder det inte att det kommer sitta bra/skönt.

Funkar inte detta nu så kommer jag göra som du säger! Får väl söka mig mycket längre bort..... för att hitta dom bra butikerna! =)

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Kan inte vilka affärer som har vad i Gbg, men prova Yamaha-Center strax före Frölunda, Johans MC på Hisingen och sen har du en mc-butik som jag inte minns namnet på vid Stigs Center på Hisingen, precis brevid Sportlife/Stig Center. Honda ligger och oxå vid Frölunda och har ställ. Om du måste ha ett Alpinestars just så kanske det inte löser sig, men du kommer definitivt hitta ett ställ som passar dig. (och som sen går att beställa från valfri billig utlänsk sajt) Det finns för övrigt 4-5 mc-butiker till som alla har grejer hemma i Gbg.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!