Vet att det kommer många såna här trådar, speciellt nu under försommarn MEN nu är det så att jag är inne på att köpa ett nytt skinnställ från fc-moto!
Ett Alpinestars Atem 2piece vilket ser riktigt nice å fräsht ut i mitt tycke!
Jag har tagit alla mina mått enligt sizecharten som finns där på sidan! Och enligt den hamnar jag på storlek 58 (Yea jag är stor) förutom att mitt midjemått överskrider 107cm (vilket är "max" på storlek 58, jag får 111cm
) och höft måttet är nästa intill precist enligt sizecharten : Enligt sizecharten max 119 och jag hamnar på 117! SÅ den viktiga frågan här är helt enkelt:
Kan inte bestämma mig ifall man ska beställa storlek 58 och hoppas på det bästa eller köra på ett storlek 60 som förhoppningsvis inte är mycket för stort, och som förhoppningsvis passar över huvud taget?
KAN man ens lita på den sizecharten? Att stället ska passa fint eller hur ska man gå tillväga när det inte finns någon fysisk affär som jag känner till (jag har letat å letat) som säljer Alpinestars ställ i butik i närheten där man kan prova ut, orkar inte åka till sthlm lixom
hade dock gärna köpt i svensk butik men då jag inte hittat så får man söka sig utomlands! Hoppas ni förstår det jag frågar efter och kan ge lite feedback då det nog finns folk därute som har bra mycket mer erfarenhet av skinnställ/storlekar oså än mig!
Lägger till mina mått;
Längd 178 cm
Vikt 110
Bröstmåttet 118
midjemått 111
höft 117
Inside leg* 86
Ett Alpinestars Atem 2piece vilket ser riktigt nice å fräsht ut i mitt tycke!
Jag har tagit alla mina mått enligt sizecharten som finns där på sidan! Och enligt den hamnar jag på storlek 58 (Yea jag är stor) förutom att mitt midjemått överskrider 107cm (vilket är "max" på storlek 58, jag får 111cm
![Död :död :död](/img/smilies/nya/dead.gif)
Kan inte bestämma mig ifall man ska beställa storlek 58 och hoppas på det bästa eller köra på ett storlek 60 som förhoppningsvis inte är mycket för stort, och som förhoppningsvis passar över huvud taget?
KAN man ens lita på den sizecharten? Att stället ska passa fint eller hur ska man gå tillväga när det inte finns någon fysisk affär som jag känner till (jag har letat å letat) som säljer Alpinestars ställ i butik i närheten där man kan prova ut, orkar inte åka till sthlm lixom
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
Lägger till mina mått;
Längd 178 cm
Vikt 110
Bröstmåttet 118
midjemått 111
höft 117
Inside leg* 86