Dessa Försäkringar (Grrrr)

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Försäkringsbrevet från trygghansa damp nyss ner i lådan med en liten otäck överaskning, 7779 halv/hel på min gammla GSXR 400-87.
Försäkringsklass 5 mina damer och herrar. Jag har full bonus,kk i 10 år och är 28.

Den har ju varit jättebillig förut. 3300:- halv/hel
Det innebär alltså att jag på två år betalar hela hojens värde, är dom inte kloka? visst, jag kan i viss mån förstå att R1 och dess likar har höga försäkringar men det här! på en 400 från -87.

Ska f**n ta och slå en signal. Senast jag ringde runt på den hojen så var Trygg-hansa billigast men det här är ju löjligt.

Grrrrrrrrr.

Ps. ursäkta om jag är lite osammanhängande i mitt språk men jag är rätt upprörd för tillfället. Ds.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
En höjning på i runda slängar 135 %.
Det måste blivit något galet. Ring och red ut!
Om T-H vidhåller den premien, så be dem fara o flyga. Det måste gå att få betydligt billigare premie på den hojen.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Ankan skrev:
En höjning på i runda slängar 135 %.
Det måste blivit något galet. Ring och red ut!
Om T-H vidhåller den premien, så be dem fara o flyga. Det måste gå att få betydligt billigare premie på den hojen.

Jag tror inte det är något galet.. Själv fick jag en höjning på över 1000% förra året :skrämd

Ringa runt till alla bolag är det som gäller...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fan nu börjar till och med jag bli orolig. Försäkringspremierna höjs på alla håll och kanter.....

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Köp min duke och betala 5000kr/år helförsäkring :D :tummenupp

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Goodstuff skrev:
Fan nu börjar till och med jag bli orolig. Försäkringspremierna höjs på alla håll och kanter.....

Ingen fara för oss gamlingar som bor i skogen ;)

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Slog en pling och snackade lite med en trevlig kille på T-H kundtjänst. Det visade sig att det tydligen är skillnad på årsförsäkring och helårsförsäkring.
Har alltid haft årsförsäkring, den typen som man inte ställer av utan det är "årstidsdiffrentierad kostnad" men eftersom jag inte körde någon hoj förra året så ställde jag av. Vid påställning nu så blev det per automatik en helårsförsäkring där man betalar samma belopp varje månad.

Det var här felet låg. Skillde en himmla massa pengar på dessa två varianter så han ändrade till rätt typ utav försäkring och vips 5300nånting:-. :D
Mycket bättre. Jag vill helst ha hojen försäkrad året runt för att kunna utnyttja dom där fina senhöstdagarna och tidigvår. Hojsesången (stavning?) är kort nog i vårt kalla land som den är.

Att sedan polarens 600 Duccemonster från 98 är betydligt billigare känns faktiskt lite konstigt.

Dessa försäkringar..............(suck)

Last edited:

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
greven skrev:
Köp min duke och betala 5000kr/år helförsäkring :D :tummenupp

Hehe, Tack för erbjudandet. En rätt så tuff moppe och jag har faktiskt varit lite sugen på en sådan men kom fram till att sm inte är min grej. Vill gärna åka framåtlutad låghjuling med kåpa.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
DumDum skrev:
Slog en pling och snackade lite med en trevlig kille på T-H kundtjänst. Det visade sig att det tydligen är skillnad på årsförsäkring och helårsförsäkring.
Har alltid haft årsförsäkring, den typen som man inte ställer av utan det är "årstidsdiffrentierad kostnad" men eftersom jag inte körde någon hoj förra året så ställde jag av. Vid påställning nu så blev det per automatik en helårsförsäkring där man betalar samma belopp varje månad.

Det var här felet låg. Skillde en himmla massa pengar på dessa två varianter så han ändrade till rätt typ utav försäkring och vips 5300nånting:-. :D
Mycket bättre. Jag vill helst ha hojen försäkrad året runt för att kunna utnyttja dom där fina senhöstdagarna och tidigvår. Hojsesången (stavning?) är kort nog i vårt kalla land som den är.

Att sedan polarens 600 Duccemonster från 98 är betydligt billigare känns faktiskt lite konstigt.

Dessa försäkringar..............(suck)

Ring runt ändå! Trygg Hansa har gjort kraftiga premiehöjningar i år så du kan säkert hitta något ännu billigare... jag betalar ungefär som du för min 750 gixxer -98 hos If

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Jajamensan, ska ringa en runda eller två imorgon.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
DumDum skrev:
Försäkringsbrevet från trygghansa damp nyss ner i lådan med en liten otäck överaskning, 7779 halv/hel på min gammla GSXR 400-87.
Försäkringsklass 5 mina damer och herrar. Jag har full bonus,kk i 10 år och är 28.

Den har ju varit jättebillig förut. 3300:- halv/hel
Det innebär alltså att jag på två år betalar hela hojens värde, är dom inte kloka? visst, jag kan i viss mån förstå att R1 och dess likar har höga försäkringar men det här! på en 400 från -87.

Ska f**n ta och slå en signal. Senast jag ringde runt på den hojen så var Trygg-hansa billigast men det här är ju löjligt.

Grrrrrrrrr.

Ps. ursäkta om jag är lite osammanhängande i mitt språk men jag är rätt upprörd för tillfället. Ds.

Hade min bil försäkrad i TryggHansa förr. Tills jag fick hem ett brev: "vi höjer förs premien lite, från 4000:-/år till 7000:-/år"
På en liten mitsubishi Colt 89:a! Störtlöjligt. Trygghansa var billigast när jag skaffade bilen, men nu?! Mors å Goodbye sa jag och bytte till Folksam.
Fan snart har man väl varken råd med bil lr hoj som de håller på!

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Fattar inte varför folk försäkrar öht. Enda anledningen till att jag har hel/hel är att det skiljer 400 spänn från trafikförsäkring... Hade jag haft sporthoj så hade jag satt på krashisar och låst in den ordentligt på nätterna och kört trafikförsäkring.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Jag har allt försäkrat i Trygg och det är inte bara hojen som dom höjer , min firmabil höjde dom försäkringen från 1370 kr i mån till 2500 kr , turligt nog så löper min hojförsäkring med gamla priset till och med slutet på aug .

Excalibur

Hata höst o vinter
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR600FSport-01
Jag vinner... (eller förlorar rättare sagt)

19700:- halv/helår

:skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd

Det absolut billigaste alternativet!!! :fakta

Dra på trissor...

Säger som Percy:
"Marketing by not asking any questions first"

:zpy

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...