EXTRA, EXTRA! "Skräcklandet, -12.000 döda på ett år!" ?Media idag handlar inte om nyheter, sanning och upplysande av den stora massan, utan om att få klick och annonsintäkter.
Tänk om dom kunde skriva om skräckdrogen som orsakar ett par dödsfall om dagen i Sverige istället? Dvs tobak..
Just så och därför jag inte länkade ?Det bästa är att aldrig någonsin länka till deras skitartiklar, då får de i alla fall inte sina efterlängtade klick och därmed inga pepengar.
Den artikeln var det sjukaste jag läst.Dödliga monsterhettan: ”Jorden har hög feber.
Det mytologiska monstret Cerberus (Kerberos), tecknat av den brittiske konstnären William Blake (1757–1827).
Illustration: WILLIAM BLAKE
Människor svalkar sig i hettan.
Foto: RONALD WITTEK / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅN
Monsterhettan i Sydeuropa krävde sitt första dödsoffer när en gatuarbetare i Italien kollapsade i den 40-gradiga hettan.
Turister i Medelhavsländerna varnas för värmeböljan – som fått namnet Kerberos (Cerberus) efter ett monster i den grekiska mytologin.
Har ju alltid varit 38-45 grader i Spanien under högsommar månaderna, samma i Turkiet.
För att skratta åt vänster packet.Varför läser ni Aftonfisen?
Det är ju liksom ett ickeproblem.
Så klockrent! Huvudet på spiken!!!Jag önskar massmedia kunde anstränga sej mer att förmedla goda och upplyftande saker i vår tillvaro.
Folk har redan så mycket skit att hantera att hittepånyheter bara blir ytterligare en tegelsten på axlarna...
Vågar inte ens tänka på den framtidsstress som placeras i våra ungas hjärnor, saker som förmodligen inte kommer inträffa och om de gör det ändå inte på det sätt en generellt kunnig reporter gissat fram...
Jag önskar massmedia kunde anstränga sej mer att förmedla goda och upplyftande saker i vår tillvaro.
Folk har redan så mycket skit att hantera att hittepånyheter bara blir ytterligare en tegelsten på axlarna...
Vågar inte ens tänka på den framtidsstress som placeras i våra ungas hjärnor, saker som förmodligen inte kommer inträffa och om de gör det ändå inte på det sätt en generellt kunnig reporter gissat fram...
Truth hurts...Om jag vill veta hur eländigt det är i Sverige läser jag Markus inlägg här. De får kvällstidningarna att blekna.
Varför läser ni Aftonfisen?
Det är ju liksom ett ickeproblem.
För att skratta åt vänster packet.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|