? Dessa rubriksättare

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Dödliga monsterhettan: ”Jorden har hög feber.

Det mytologiska monstret Cerberus (Kerberos), tecknat av den brittiske konstnären William Blake (1757–1827).
Illustration: WILLIAM BLAKE

Människor svalkar sig i hettan.
Foto: RONALD WITTEK / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅN
Monsterhettan i Sydeuropa krävde sitt första dödsoffer när en gatuarbetare i Italien kollapsade i den 40-gradiga hettan.

Turister i Medelhavsländerna varnas för värmeböljan – som fått namnet Kerberos (Cerberus) efter ett monster i den grekiska mytologin.

Har ju alltid varit 38-45 grader i Spanien under högsommar månaderna, samma i Turkiet.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Media idag handlar inte om nyheter, sanning och upplysande av den stora massan, utan om att få klick och annonsintäkter.

Tänk om dom kunde skriva om skräckdrogen som orsakar ett par dödsfall om dagen i Sverige istället? Dvs tobak..
EXTRA, EXTRA! "Skräcklandet, -12.000 döda på ett år!" ?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Varken första eller sista gången Skymningspressen a.k.a. Aftonhoran slår på stora trumman vid rubriksättning, eller väljer att bara skriva om motorsport när någon omkommer på ett spektakulärt sätt. Att de själva har en så kallad motorsportjournalist som är kunnig som en femåring och plankar sina texter från diverse internetforum gör inte saken bättre.

Det bästa är att aldrig någonsin länka till deras skitartiklar, då får de i alla fall inte sina efterlängtade klick och därmed inga pengar.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Dödliga monsterhettan: ”Jorden har hög feber.

Det mytologiska monstret Cerberus (Kerberos), tecknat av den brittiske konstnären William Blake (1757–1827).
Illustration: WILLIAM BLAKE

Människor svalkar sig i hettan.
Foto: RONALD WITTEK / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅN
Monsterhettan i Sydeuropa krävde sitt första dödsoffer när en gatuarbetare i Italien kollapsade i den 40-gradiga hettan.

Turister i Medelhavsländerna varnas för värmeböljan – som fått namnet Kerberos (Cerberus) efter ett monster i den grekiska mytologin.

Har ju alltid varit 38-45 grader i Spanien under högsommar månaderna, samma i Turkiet.
Den artikeln var det sjukaste jag läst.

”En person har avlidit”. Herregud. Hur många misshandlas eller dör av alkohol liksom. Italien var lika varmt då när jag var där som liten och semestrade.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Det bästa är att ALDRIG läsa kvällspressen, det har alltid varit en sanning, mer nu än förr. Skiftet som hänt är att dagspressen är på kvällspressens tidigare nivå, och kvällspressen har antagit en mer ”En ding-ding-värld”-nivå, och blivit ännu värre. Sen har man mage på att skylla på att läsarna uteblir pga internet när upplagorna faller. Det är så dumt så man storknar.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag läser endast dessa blaskor för att hänga med vad som händer med Pernilla Wahlgren och bihang, råkade snubbla över detta med Isle of Man ??

? Nä, nu ska jag ta ut ett gäng på tur och "Stockholms bästa räkmacka" avseende utseende, smak, pris (4,7 av 5 räkor i betyg). Med Lidingö runt, fulkörning Djurgården och avslut Snösätra Wall Of Fame ta justa hojbilder. Frid! ?
FB_IMG_1689234480354.jpgFB_IMG_1689234503427.jpgFB_IMG_1689234522157.jpg

Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Vad dagspressen förmedlar är ju en tragisk påminnelse om vad DE anser är viktigt, dvs, tjäna pengar och såklart vinkla så folk resonerar som de vill.

Det är säkert en kick för de i massmedia att presentera något "sensationellt" och sen luta sej tillbaka en stund och se hur det tar fart och debateras tills det får ett eget liv..

Likt att man i butiker vet precis hur människor i gemen fungerar (undantag finns såklart) och placerar och presenterar sitt utbud efter det..

Se bara hur de gick lös på ubåtsolyckan vid Titanic...
På vilket vis kom det att förändra eller förbättra mitt liv att veva runt händelsen av 5 frivilliga ävetyrares död i en vecka??

Att vi begriper hur tävlingarna på IoM fungera och kan sålla hjälper inte, Aftonblaskan vänder sej ju inte till oss..
Det är hur man medvetet och utstuderat planterar något tämligen oväsentligt i människors medvetande, för vadå, egentligen??

Jag önskar massmedia kunde anstränga sej mer att förmedla goda och upplyftande saker i vår tillvaro.
Folk har redan så mycket skit att hantera att hittepånyheter bara blir ytterligare en tegelsten på axlarna...

Vågar inte ens tänka på den framtidsstress som placeras i våra ungas hjärnor, saker som förmodligen inte kommer inträffa och om de gör det ändå inte på det sätt en generellt kunnig reporter gissat fram...

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Det är Aftonbladet... Vad väntar du dig???

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag önskar massmedia kunde anstränga sej mer att förmedla goda och upplyftande saker i vår tillvaro.
Folk har redan så mycket skit att hantera att hittepånyheter bara blir ytterligare en tegelsten på axlarna...

Vågar inte ens tänka på den framtidsstress som placeras i våra ungas hjärnor, saker som förmodligen inte kommer inträffa och om de gör det ändå inte på det sätt en generellt kunnig reporter gissat fram...
Så klockrent! Huvudet på spiken!!!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Det fanns ju någon site för det, en nyhetssida som bara rapporterade goda eller neutrala nyheter, och inga domedagsnyheter, den kanske finns kvar?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka