det är synd om mig

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
jag hällde kokande vatten och kokande makaroner över handen. det var ett misstag. :brynad

:gråta

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
I och med att du skriver att det var ett misstag så tycker jag synd om dig. Hade du gjort det med flit då hade jag istället varit orolig för dig.

Du har väl hällt kallt vatten på i minst 20 minuter?

Och så till slut: Vad blev det för utbildning på högskola/universitet nu då?

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
asbest är farligt. jag tror att jag ska sluta koka makaroner. andra får göra det åt mig istället. liksom andra får ta ut bullplåtarna ur ugnen eller tända ljus.

nu när jag har testat en gång, så vet jag ju hur det fungerar. nästa gång gör jag det med avsikt. så freppa, du behöver inte vara orolig än.

jo, jag stod under kranen i 20 minuter. jag åt där. läste tidningen där. snackade i telefon där. (ringde till mattias och till mamma, haha). praktiskt nog var diskmaskinen precis breve så jag kunde städa efter mig också. tomaten låg tyvärr för långt bort, så den fick jag äta senare. och nu fryser jag.

och... det blev.... litteraturvetenskap med genusinriktning på södertörns högskola. dumt nog hade jag den stora bok-högen i väskan och inte nära vattenkranen.

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
anja skrev:
jag hällde kokande vatten och kokande makaroner över handen. det var ett misstag. :brynad

:gråta

Eftersom du redan lyckats pallra dig hit och skriva så lär du ju ha sköljt med kallt vatten länge, ju mer tålamod man har att kyla skadan, desto bättre läker den!

Sedan så är huden rätt öppen där du har bränt dig, så se till att skydda med någon bra salva och ett lätt och tunt bandage så ska du se att du kan klappa dina katter med en frisk hand i ett nafs! :tummenupp

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Freppa skrev:
Och så till slut: Vad blev det för utbildning på högskola/universitet nu då?
Va, måste man anmäla sig till universitet för att lära sig att kokande pasta är varmt?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Anja: Litteraturvetenskap? Förlåt att jag säger detta men när jag pluggade så valde man det ämnet för att man inte kunde komma på vadihelvete man ville göra och man ville ändå ha studiemedel! Skall detta leda till nåt eller är det att fördriva tiden?

För övrigt så borde du skylla på någon/något för att du brände dig. Är det egentligen inte Mattias fel? Borde inte han varit där och hällt makaronerna i ett durkslag? Mattias är ond......

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
GulSnabbSkitHoj: Visst serru! Det är en fristående kurs som man kan komplettera med "Av för mycket salt dör man" och "Skörbjugg på 8 dagar - en studie i enformigt ätande". Min personliga favorit (även om jag kuggade tentan) var "Kokt Torsk - äckligt eller bara väldigt slemmigt".

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klart som fan att det är mattias fel. jävla mattias.

litteraturvetenskap för att det är kul att läsa böcker. och jag ska ju bli författare. lite är det väl för att fördriva tiden, eftersom jag inte visste om jag ville bli ekonom eller matematiker eller civilingenjör förutom detdära med författare. nu vet jag att jag ska bli sjuksyrra. och författare.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Well, om du drägglar på min kudde så skulle jag inte bli helt olycklig antar jag. Fast det är bara inse Mattias, nu har jag sått fröet i Anjas huvud. Till middag är det ditt fel.

Henken

Guest
kokande vatten kan va skönt om man stänker små droppar på sig själv :brynad

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Freppa skrev:
Well, om du drägglar på min kudde så skulle jag inte bli helt olycklig antar jag. Fast det är bara inse Mattias, nu har jag sått fröet i Anjas huvud. Till middag är det ditt fel.

Det där var inte sammanhängande. Vad menar du?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
När du kommer hem till middag så kommer Anja vara arg på dig för det är ditt fel. Bra va? Och så tycker jag du skall dräggla på min kudde....av någon outgrundlig anledning....jävla smärtstillande, inte en tanke far rätt i huvudet....synapser är skoj....woooo, kolla fågeln.....

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...