Det blir inte mycket bättre än så här!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Som jag tidigare nämnt så har jag sedan en tid tillbaka hittat en ny favoritväg mitt ute på vischan. Jättefin landsväg med väldigt lite trafik och bara en gnutta bebyggelse. Idag när jag åkte den (2 ggr fram och tebax! :crash ) så tog jag med mig kameran för att ta ett par bilder!

Annars så har jag råkat ut för två lustiga händelser under dagen!

1. Gled ner med hojen och pozade lite på torget i stan idag då det har varit motordagar där idag. Inte mycket att ha iofs, men man måste ju ge Svensson nåt riktigt att titta på istället för alla dessa Harleys. Precis när jag ska dra därifrån så kommer en medelålders man fram och frågar om jag ställer upp på att bli fotograferad med hojen tillsammans med tre kvinnor! :crash Har ingen aning om vad de var för några men de var iaf turister då de (kvinnorna) pratade nån form av öststatsspråk.

2. När jag hade stannat en bit hemifrån senare på dagen efter ett besök i den lokala kiosken är det en snubbe som hojtar på mig. :confused: Han menar på att vi bor i samma hus och undrar om han kan få skjuts hemåt! Eftersom jag kände igen honom så hade det väl iofs gått bra om han bara hade haft en kruka. Gatan är väl trafikerad av polisen av någon anledning, så även om det bara rörde sig om ett par hundra meter så sa jag att det inte gick för sig.....

Här kommer bilderna:

Bifogat

• 030524 ride 1.jpg
    030524 ride 1.jpg
    53.3 KB · Visningar: 166

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Det måste vara vägarna kring Långtora NO Enköping!? Där åker jag ibland! Skitfina!!! :fakta

Eller har du hittat andra vägar :confused:

På bilderna ser det iaf helt kanon ut!! Kan du inte anordna en tur så man får testa dessa vägar? Med speciella pingvinkartor som delas ut, korv med bröd, öl och brudar på kvällen etc etc... :p

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Nix, dessa vägar ligger sydost om Enköping. Man åker ut mot mälaren och Härjarö för att sedan vika av mot Grillby och senare tillbaka mot Härjarö. Det är kanonfin beläggning och så lite trafik att det är rena paradiset. Sphyrna och M:et kan intyga detta då jag redan visat dem den aktuella rutten.

Givetvis kan jag ge de som önskar en guidad tur (om ni hänger med i mitt tempo dvs :p ). Korv och bröd ersätts med fika ute vid Härjarö där det finns tjusiga servitriser!

Last edited:

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
de e bara att säga till, så kan jag toura efter dig.... ;)

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Visa vägarna för oss i U-a RR! :fakta Dom såg riktigt fina ut! :tummenupp

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Som Penguin redan sagt så har jag inga problem att intyga att den vägen är grymt trevlig :tummenupp . Perfekt asfalt över öppna fält med bra sikt, mums. Hade det bara varit några knixigare böjjar på den så hade jag nog köpt upp den....

Fina bilder!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...