Vafan man kan inte lämna den här tråden i mer än nån timme innan det ryggradslösa slemmet kryper fram från sina kommunistgömmor.
Vart ska vi börja?
Starstriker, Fudpucker och Maverick_ou812 kan vi börja med. Jag tycker det är hemskt tråkigt att just ni 3 fick göra en totalt värdelös värnplikt. Eftersom ni bevisligen inte har nån ryggrad så är det väl inte så konstigt att mönstringförättaren placerade er ihop med ett gäng andra likasinnade. Ni har ju under de 10-12 månader ni gjorde värnplikten totalt lyckats missa vad det handlar om. Jag ska försöka förklara för er.
Det där kan du bespara dig, av det jag läst hitintills av dina inlägg så skulle du inte kunna förklara för en höna hur man lägger ägg. Maken till enkelspårighet har jag sällan upplevt.
Jag muckade med 10 - 9 - 9 så snacka mindre och lyssna mer.
Om du behöver en förklaring så betyder det att jag tog mig igenom min utbildning med mer än godkända resultat. Det var mer än de flesta av mina "brothers in arms" klarade av.
Det jag sett av det svenska försvaret är inte mycket att hurra för, 80% av yrkesbefälen är riktiga stolpskott, såna som jag skulle satt först kulan i om det blivit krig. Mig skulle de iallafall inte fått skicka ut på nåt meningslöst oplanerat ogenomförbart uppdrag. Dessutom med utrustning som passar bäst på museum.
De snorisar som låg inne som PB och KB (jo, de ville att jag skulle bli sån också) hade
en merit för att hamna där, dom gillade att vara klädda i grönt och att ge order. Att de sen var underbegåvade spelade mindre roll, "de var ju motiverade." Man undrar hur pliktverket tänkte. Misstänker att du är en av de som dregglade över möjligheten att få hunsa folk och att du i övrigt stämmer in på beskrivningen. Grattis...
20% är (var) mycket bra ledare som nu jobbar i den privata sektorn då de också insett menigslösheten i att satsa sin tid och kompetens på att leka krig.
Att lära sig att bädda sängen, marschera, stå på led, städa och vårda utrustning är inte pga att ni ska sova gott om nätterna utan skrynkel i lakanen, att lära er att sätta höger fot framför vänster etc, utan det handlar om disciplin, rutin och att ORKA utföra uppgifter utan att varken ifrågasätta eller gnälla. Ni kanske kan begripa att bara för att just ni 3 inte ens klarade av att fatta vad ni gjorde där så finns det tiotusentals svenskar som fick göra en vettig värnplikt, som fattade vad de höll på med och kom ut i andra ändan som riktigt elaka, slipade, i fysiskt topptrim och effektiva förband.
Jomen seruatt... krigspittar med basker menar du? Såna som slutat tänka själv och tycker muskler är mer användbart än hjärna? Jo dom kan vi verkligen ha till mycket, dom kan t.ex. bli dörrvakter och p-lisor.
Utan att veta så tycker du nog även att monarkin är nåt vi skall bevara. Den har ju sina rötter i militären och det bekymrar dig inte det minsta att Sveriges stadsöverhuvud är ett riktigt stolpskott?
P.S. Jag har aldrig blivit kallad kommunist innan, det var ganska kul och bevisar bara hur jävla lite du begriper. Trähatt. D.S.