Det finns 8 kategorier hojåkare. Vilken är du?

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Hoj
Många Hyndor
Pja, åtminstone då enligt Visordown och det belgiska intervju- och enkätföretaget VIAS, alltså...

Nr 1: "the Time-Optimiser," tidsoptimisten och tidsoptimeraren, som använder hojen för att minimera restiden. Dessa utgjorde 11,6 % av urvalet.

Nr 2: "the Time-For-Me Seeker.” Dagdrömmaren, typ, som kör hoj för att koppla av, komma bort från familjen eller arbetet. De utgjorde 18,8% av urvalet.

Nr 3: “The Unconditional.” 9,5% av urvalet, enligt VIAS. Bikers som kör oavsett årstid, väderförhållanden, eller tid på dygnet. Så länge cykeln har soppa skall den användas.

Nr 4: "the Good-Vibe Seeker.” Använder MC endast när vädret så tillåter. De kör enbart för njutning, och i förekommande fall för att undvika att använda bilen. 14.2% är "Good-Vibe".

Nr 5: "the I-Want-It-All-gruppen.” Fetast är bäst. Det här är de människor som vill ha det bästa av det bästa, just d-e-t alternativ som passar dem och deras behov bäst. 18,2 procent.

Nr 6: “Multimodal.” Vilket då är kategorin människor som inte är enbart bikers, utan använder sin hoj som ett av flera andra transsportslag, företrädesvis dock istället för bil vid bra väder. 11% av urvalet.

Nr 7: “The Daily User.” Också: The Addict. The Junkie. The Two-Wheeled Doper. Kommentarer överflödiga. Utgör 7.5% av urvalet.

Nr 8: “The Life-Long Experience.” En grupp som alldeles säkert ingår även i "Daily User." Det här är de som kört hoj i hela sitt liv, ibland även innan det ens var möjligt. De utgör bara 9,2 % av totalen men är själva hörnstenen i hojåkarkulturen, då de - vare sig de vet det eller inte - på något märkligt vis för facklan vidare och därmed håller vår värld rullande.

*Allt snott och översatt från Visordown*

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag tillhör tveklöst kategori 2. Jag använder cyklarna till att tvätta hjärnan med.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Verkar vara nr 146 !

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Nr 4 på asfalten. Viss mån även nr 4 i enduro körning, fast då spelar vädret ingen roll..

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Som handikappad är det 4 som gäller, dock året runt men lär se till att man kan sitta och vänta på hjälp utan att det blir för kalt, blött eller mörkt osv. Så krävs lite mer planering. Och sen har jag noll användning av det för transport då jag inte kan kliva av och göra något om jag inte har en rullstol att hoppa över till så t.ex. att åka till jobbet är bara att glömma men jag har två rullstolskompisar jag kan hälsa på som har extra stol att låna ut när jag kommer fram.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
#8 Började när jag var 5 och snart 50 år senare är jag handledare åt 2 stycken. Lånar gärna ut en hoj till en kompis och hjälper till när det är Start 2 Ride på Motorbanan i Falkenberg!

yama250

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Yamaha YZ 250 -01 Kawasaki ZZR1400 -07
3-7-8 verkar man bli...

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag är nog en 8:a
Kör året runt på olika hojar.
Har kört ganska länge, -är nog lite nördig :confused:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
8 tror jag. Började som 5åring på 50cc. Den har det alltid funnits hojar i huset sen dess. Inte alltid fungerande.

Frun började köra med och äldsta barnet har börjat åka med.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka