Det FINNS snälla frabror blå!!!

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Igår satte jag på mina nya crossdäck... När jag körde hem från verkstan så ville jag naturligtvis testa dom.

Det ligger en grusväg längs hemvägen och jag kör ut där.
Denna grusväg svänger i 90° och går sedan paralellt med motorvägen.
Jag ger järnet och märker att fästet är enormt!!!!
Sedan vänder jag, slangar upp hojen och ligger parallelt med en lastbil som går på motorvägen. SOm ni vet så sprutar det ju sand om nya crossdäck....
När jag sedan kommer till 90° kurvan och tittar mot utfarten på till asfaltsvägen ser jag till min stora fasa att det stor en STOR polisjeep där, avstängd. Jag ser att dom parkerat där för att titta på mig... Nåja tänkte jag, jag har inte gjort nåt dumt. Jag kör upp och stannar bredvid polisbilen.

Då ser jag VÄRLDENS STÖRSTA LEENDE på bägge två. Dom sa att dom skulle bara kolla vem som körde (Det körs vanliga crossar på vägarna i Oxie). Jag förklarade att jag var tvungen att testa mina nya däck... Då tittade dom på däcken och sa, – Ja, man måste ju testa!!!
Inte ett ljud om min slangning, inte ett ljud om att jag inte har baklampa eller blinkers heller... Bara ett stort leende och en önskan om en fortsatt god och rolig helg!!!

Visst är det kul att bli bemött så av lagens män...!!!!

Detta är andra gången jag möter polisen slangandes... :rock

Första gången slangade jag rakt förbi en kontroll som jag inte såg... Dom stoppade inte mej då heller. :cool: :rock

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Dom var väl "vanliga" poliser som i regel är trevligt folk?. Det är underarten "trafikpoliser" som lider av någon alvarlig form av komplex som gör att dom måste terrorisera alla som inte delar deras passion för att hålla hastighetsbegränsningen och att alltid ha båda hjulen i backen!.
Vanliga poliser= :tummenupp
Trafikpoliser= :zpy

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
När jag möter sånna snutar ska de få provköra min toy!

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Brosan blev stoppade utav några poliser när han hade kört crossen på vägen. Dom bara stannade honom och frågade om crossen gick bra... Ja det gör den väl tyckte brorsan. "Bra! Ta det lite lugnt så du inte gör illa dig bara!"
Och det var efter han hade brassat ur den på en 50väg inne i en liten by =). På bakhjulet en bit också förståss =).

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...