Det här med att sälja sin hund på blocket

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
När man har gått in på blocket så visas de senaste annonserna innan man själv börjar söka på diverse ting.

Det som slagit mig är att så många säljer sina "familjemedlemmar"..sina hundar som de haft flera år men nu kanske flyttar utomlands, blivit sambo med någon som är allergisk eller av annan orsak tyvärr måste låta någon ta han om sin hund. Jag pratar alltså inte om de som säljer valpar o gör så för i syfte tjäna pengar. Utan de som inte kan behålla sin hund (som de haft några år) av olika orsaker.

Det jag tänkte på att jag skulle nog aldrig kunna ta betalat för min hund. Dels för att det känns moraliskt fel o dels för att jag hade varit otroligt kräsen för vart han/hon skulle hamna o att det väger så mycket mer än några tusenlappar.
Inget fel av dem som tar betalat såklart men det känns som ifall man har möjlighet att ge bort hunden har man otroligt mer personer som skulle kunna ta sig an hunden. O att man då skulle ha större chans att verkligen hitta en bra hem åt sin "kompis"

Men men..jag är pälsallergiker så vad vet jag. Bara något jag reagerade på

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Jag tror att en hög prislapp minskar risken för att köparen är nåt wt-sprutluder.

Nja..man har ju möjlighet att själv bestämma vart den hamnar. Dock fler intressenter att välja på ifall inte hunden kostar något. Att någon har 3-7,000 på fickan är inte ett säkert kort att hunden kommer till ett bra hem.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Tanken är väl att sålla bort oseriösa så som two stroke nämner. Fast givetvis har du en poäng och självklart ingen garanti för något.
O andra sidan ser nog många hunden som en "sak" mer än "kompis" tyvärr, kan vara en bidragande orsak till pengar.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag är mer som TS, förstår inte hur man kan göra på det viset.
Skulle vi behöva hitta nytt hem åt vår älskade hund så skulle det ske via kontaktnätet eller uppfödaren, inte via blocket. Sen skulle jag nog sätta mig och gråta en hink eller två.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO