Det här med betygsättning av mc-firmor....

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag saknar alternativet "n/a" i dropplistan.
Om jag vill ge betyg till en firma där jag bara känner till deras butik, men ej deras verkstad så vill jag kunna betygsätta enbart butiksdelen.
Som det är nu måste jag betygsätta rubbet, och det kan ju bli lite fel.

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Under infon om varje Mc-firma hade det varit bra att få reda på vilka märken de servar / säljer :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Under infon om varje Mc-firma hade det varit bra att få reda på vilka märken de servar / säljer :)
Det där är nog lite överkurs just nu då ofta den som lägger in firman inte tar sig oerhört lång tid att lägga in extrainfo.

Men jag håller dock med, det hade varit bra om det finns med. Frågan är bara hur jag ska lägga till det hela. hmm

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Är det bara jag som reagerar på att medelbetyget som presenteras är väldigt orättvist för många firmor.

T.ex. så finns där väldigt många mc-företag som nästan enbart är en verkstad och därmed inte har en butik eller postorder. Intentionen har aldrig varit att ha butik eller postorder, självklart får dessa dåligt betyg på dessa punkter och det drar ju ner medelbetyget som presenteras.

Eller t.ex. Rollers Däck som fått tre stjärnor på verkstad?? Hur gick det till, sen när hade dom en verkstad?

Jag tror hela systemet måste ses över lite bättre för att det ska vara rättvist för både konsument och handlare, eller?

/Nitrous

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag tror hela systemet måste ses över lite bättre för att det ska vara rättvist för både konsument och handlare, eller?

/Nitrous
Jepp, systemet med stjärnor är helt kajko - det visar fel antal stjärnor helt enkelt. Betyget 3,9 ger tre stjärnor ibland och tre och en halv ibland. Betyget efter syns på min skärm bara om jag tittar från sidan.

Som det nu är får alla får snittbetyget tre stjärnor eller, mindre ofta, två stjärnor. Inte mycket till konsumentvägledning...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jepp, systemet med stjärnor är helt kajko - det visar fel antal stjärnor helt enkelt. Betyget 3,9 ger tre stjärnor ibland och tre och en halv ibland. Betyget efter syns på min skärm bara om jag tittar från sidan.

Som det nu är får alla får snittbetyget tre stjärnor eller, mindre ofta, två stjärnor. Inte mycket till konsumentvägledning...
Var inte så låg i tonen och kritisk. Gör ju inte att man vill lyssna på dig mer.

Hur ska det avrundas? 2.75-3.25 ger 3 stjärna? 3.25-3.75 ger 3.5 halv osv?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Var inte så låg i tonen och kritisk. Gör ju inte att man vill lyssna på dig mer.

Hur ska det avrundas? 2.75-3.25 ger 3 stjärna? 3.25-3.75 ger 3.5 halv osv?
Låg i tonen :confused:

Alltså, antalet stjärnor avrundas inte som du beskriver det. Det finns ett direkt fel i systemet. Kolla de två bilderna nedan. Den ena har ett snittbetyg på 3,9. Där visas tre stjärnor. Den andra har snittbetyget 3,5, men där visas tre och en halv stjärnor. Det är inte vettigt att ett lägre betyg ger fler stjärnor.

Bifogat

• 3,5.png
    3,5.png
    1.4 KB · Visningar: 340
  • 3,9.png
    3,9.png
    1.9 KB · Visningar: 341

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu har jag gjort om det. Det stämmer nu, bara att jag inte lagt till siffrorna. De behövs inte längre då jag visar % av stjärna istället.

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Nu har jag gjort om det. Det stämmer nu, bara att jag inte lagt till siffrorna. De behövs inte längre då jag visar % av stjärna istället.
Antar att det är den bästa lösningen, iaf för att undvika kommentarer om huruvida det stämmer eller inte :)

Verkar dock som det är något knas iaf, för vissa har betyget 3 + en halv + en kvarts stjärna eller nåt i IE6, och i Firefox visar den inga delstjärnor alls... :rolleyes:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Verkar dock som det är något knas iaf, för vissa har betyget 3 + en halv + en kvarts stjärna eller nåt i IE6, och i Firefox visar den inga delstjärnor alls... :rolleyes:
Där har vi felet. I Firefox visas halva stjärnor bara ibland men i IE ser det ut att stämma.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Antar att det är den bästa lösningen, iaf för att undvika kommentarer om huruvida det stämmer eller inte :)

Firefox sucks!

Verkar inte kunna hantera CSS och DIV-layouter... bra program!

Nu har jag fixat det. Har fått lov att återgå till tabeller för att styra placeringarna. Firefox sucks.

Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Det saknas firmor (de lokala där en annan handlar). Ska det vara alla firmor, eller är det något urval?

(är numera inte så inloggad så ofta, något jag har missat kanske)

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Firefox sucks!

Verkar inte kunna hantera CSS och DIV-layouter... bra program!

Nu har jag fixat det. Har fått lov att återgå till tabeller för att styra placeringarna. Firefox sucks.
Håller med, jag gillar också Firefox :huvet

Tror att Firefox fixar css ok, men div-layouter läser det lite som det vill typ. Nu sägs det ju att Firefox är den läsare av dom här två som läser korrekt, och att IE bara funkar så pass bra som det gör för att det ändå missar (eller inte spelar någon större roll) om man har kodat rätt eller inte. Om det stämmer eller inte har jag inte fördjupat mig i, mest beroende på att jag inte gillar Firefox då :rolleyes:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det saknas firmor (de lokala där en annan handlar). Ska det vara alla firmor, eller är det något urval?

(är numera inte så inloggad så ofta, något jag har missat kanske)
Om du saknar någon firma så lägger du upp den själv. Det finns en knapp för det uppe till höger.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Fatal error: Call to undefined function: redirect() in /home/sporthoj/htdocs/mc-firmor/index.php on line 84

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO