MickeZX7R
Posör
Har du lyckats smuggla igenom något anmärkningsvärt genom tullen?
Nej, jag reser alltid med lätt packning och har generellt inte några behov av att handla droger, vapen eller exotiska djur.
Räcker väl med att man är utanför EU och köper med sig ett par nya Jeans så ska väl det tullas med avgift och moms?
Är det du som jagar Klockringaren?
Med tanke på trådens rubrik; hur gick det då du gick genom tullen?Jag fick iallafall igenom en 120 cm harpun en gång på väg hem från ett Medelhavsland. Såg hur det gled igenom röntgenbåset lugnt o fint utan anmärkning från personalen där. När jag skulle äntra planet, undrade flygstewarden som stod i dörren om det inte var ett vapen. Jag förklarade att jag tagit loss "slutstycket" o lagt i handbagaget...o ja, då gick det ju fint.
Med tanke på trådens rubrik; hur gick det då du gick genom tullen?
Tull och säkerhetskontroll är inte samma sak Mig veterligen har tullen aldrig scannat några väskor eller kört metalldeckare på passagerarna.- Det var tullen jag beskrev, där harpunen passerade igenom röntgenskåpet tillsammans med handbagaget.
Handbagage och harpun på bandet, och jag själv genom säkerhetsbågen. Kan väl ha varit runt -83 någongång.
Tull och säkerhetskontroll är inte samma sak Mig veterligen har tullen aldrig scannat några väskor eller kört metalldeckare på passagerarna.
Jodå, de gör de på inkommande bagage om behov finnes. Har till och med bistått dem med tolkning av röntgenbilderna när det gjordes en gång.Tull och säkerhetskontroll är inte samma sak Mig veterligen har tullen aldrig scannat några väskor
Tror det underligaste för mig var när jag flög hem från USA med 4st resväskor packade till max (jag tror det var 32,5 kg på den tiden) med trådlösa telefoner med intercom 1987-88, har för mig det var 220st.
På den tiden fanns det knappt att köpa trådlöst i Sverige, och dom som fanns var svindyra och utan intercom.
Var lite orolig när man skulle checka in på LAX och sedan genom tullen när jag kom hem, men det gick bra.
Vi bytte kontakt och testade dem hos mina päron som bodde på en höjd med sjön nedanför ute på landet och inga grannar, dom funkade klockrent på upp till 6-700m avstånd ut på sjön.
Så började sälja dem och sålde slut på bara några dagar...
Men ganska snart kom klagomålen att grannarna inom flera hundra meters avstånd kunde höra samtalen genom radion...hehe.
Gick visst på samma frekvens (eller vad det nu heter)
På grund av det, blev det faktiskt en skilsmässa.
Frugan stod å diska med radion på och äkta mannen låg i hängmattan med en öl i näven & surrade med älskarinnan
(Ja, jag kände paret & gubben hatar mig fortfarande)
Men har sedan dess även hört historier att det blev många äldre damers största nöje, att tjuvlyssna på grannarnas samtal via radion hehe
Är det du som jagar Klockringaren?
Tror det underligaste för mig var när jag flög hem från USA med 4st resväskor packade till max (jag tror det var 32,5 kg på den tiden) med trådlösa telefoner med intercom 1987-88, har för mig det var 220st.
På den tiden fanns det knappt att köpa trådlöst i Sverige, och dom som fanns var svindyra och utan intercom.
Var lite orolig när man skulle checka in på LAX och sedan genom tullen när jag kom hem, men det gick bra.
Vi bytte kontakt och testade dem hos mina päron som bodde på en höjd med sjön nedanför ute på landet och inga grannar, dom funkade klockrent på upp till 6-700m avstånd ut på sjön.
Så började sälja dem och sålde slut på bara några dagar...
Men ganska snart kom klagomålen att grannarna inom flera hundra meters avstånd kunde höra samtalen genom radion...hehe.
Gick visst på samma frekvens (eller vad det nu heter)
På grund av det, blev det faktiskt en skilsmässa.
Frugan stod å diska med radion på och äkta mannen låg i hängmattan med en öl i näven & surrade med älskarinnan
(Ja, jag kände paret & gubben hatar mig fortfarande)
Men har sedan dess även hört historier att det blev många äldre damers största nöje, att tjuvlyssna på grannarnas samtal via radion hehe
Den paralellimporterade fick rykte om sig att ha bättre räckvidd, och den var givetvis billigare också.
En bekant till mig tog också med sig ett harpungevär från Grekland, precis när han gick genom kontrollen på Arlanda så petade harpunen sig igenom väskan och trillade ut och släpade i snöret bakom honom, som tur var så var kontrollanterna redan upptagen med att räkna spritflaskor i en annan passagerares väska.
Det var på TV'n man hörde dom Amerikanska trådlösa.
Dom Svenska (godkända) trådlösa telefonerna var från början också analoga och gick att avlyssna med en vanlig scannermottagare.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|