Upplever du att det blivit bättre eller sämre?Jag har jävligt svårt för taxichaufförer. Med få undantag är de gravt inkompetenta apor med en intelligensnivå som med nöd och näppe tillåter dom att andas och röra sig samtidigt. :hate
Upplever du att det blivit bättre eller sämre?Jag har jävligt svårt för taxichaufförer. Med få undantag är de gravt inkompetenta apor med en intelligensnivå som med nöd och näppe tillåter dom att andas och röra sig samtidigt. :hate
Jag upplever att det blivit sämre, otroligt nog.Upplever du att det blivit bättre eller sämre?
Tror också sämre faktiskt.Jag upplever att det blivit sämre, otroligt nog.
Jag upplever att det blivit sämre, otroligt nog.
När jag tog körkort på 80-talet, så pratades det om taxichaffisar som goda förare och som hade en bra driv i körningen. Nu är det rattapor som är så jävla usla på att köra, att man blir mörkrädd (inte alla, men för många).Intressant tråd…
Jag har åkt taxi till och från Arlanda i tjänsten i mer än tjugosju år, så jag har sett utvecklingen över tid. Och nog fan har det blivit sämre…
Nuförtiden verkar det som att merparten av chaffisarna varken kan svenska, engelska eller något annat västerländskt språk. När du hoppar in i baksätet så kastar de bak sin egen lur till dig. Då ska du själv fatta att det betyder att du ska skriva in adressen i Google Maps på deras lur…
Att försöka ge dem instruktioner längs vägen…? Ja, det kan ju bli en intressant upplevelse med tanke på att de inte talar något språk som talas inom Europa…
När jag tog körkort på 80-talet, så pratades det om taxichaffisar som goda förare och som hade en bra driv i körningen. Nu är det rattapor som är så jävla usla på att köra, att man blir mörkrädd (inte alla, men för många).
Jag åkte på 80 talet ofta privat med en gammal taxichaffis, om han körde på kungatan och den korsade drottningatan, så visste han mellan vilka nummer den korsade, alltså om han skulle svänga höger eller vänster för att komma till rätt husnummer.
PÅ ALLA GATOR I HELA STAN
Dessutom visste han var varenda liten källarfirma utan skylt fanns, var dom hade funnits tidigare och en massa annat. (Givetvis var egenföretagande kvinnor i världens äldsta yrke fanns)
Han körde dessutom sin gamla Mercedes 220D taxibil som han hade köpt loss, den var inne på tredje motorn, och den började vara slut så den krävde motorvärmare redan vid nollgradigt.
På vintrarna sladdade han gärna i alla lämpliga kurvor och korsningar, långa, slöa tunga sladdar, men med utmärkt precision.
Det var väl på den tiden man var tvungen att ha lokalkännedom för att få taxi-kort? Idag laddar man ner en app…
Och ber passageraren använda appen då man inte förstår den.Det var väl på den tiden man var tvungen att ha lokalkännedom för att få taxi-kort? Idag laddar man ner en app…
Rätt bra är det ändå.Det hela är bara en listig plan för att vi ska tycka att förarlösa taxi's där man får göra allt jobb själv är en bra ide....
Och dit är det inte långt...
Det konstiga är ju, att man kan vara Taxichaffis i många år, utan att utveckla någon lokalkännedom...Det var väl på den tiden man var tvungen att ha lokalkännedom för att få taxi-kort? Idag laddar man ner en app…
IQ-reserven har en utvecklad förmåga att inte suga upp ny kunskap...Det konstiga är ju, att man kan vara Taxichaffis i många år, utan att utveckla någon lokalkännedom...
Hur fan går det till?
...men för andra halvan är det inte det.idrottsdomare....
önskar det var så, generellt är båda sidor överens att domaren är kass...men för andra halvan är det inte det.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|