Det regnar på min motorcykel

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Hela kvällen igår, och hittills hela dagen har det regnat. Igår kom jag hem från jobbet, genomblöt och härlig. Ställde hojen och låste alla låsen, men jag drog inte över hojstrumpan (silver, Biltema).

Så idag gick jag ut och började torka av hojen med disktrasan, jag slutade strax då regnet ökade. På väg in träffade jag Dick, en vis äldre herre och ordförande i BRFen. Passade då på att fråga honom ifall det kanske vore bäst att ändå låta regnet falla på hojen och vänta tills det slutar regna helt innan jag torkar av den och drar över strumpan. Han sa att det hade han också gjort. Nu vill jag fråga erfarna motorcyklister och kärnfysiker, vad hade ni gjort?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Motorcyklar tål vatten. Kapellet skyddar hyggligt mot uv-strålning och klåfingriga ungar och fyllon.
Jag skulle vänta med att slänga på kapellet tills den torkat eller att det åtminstone slutat regna.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Man kan gå ut och blåsa varmluft med hårfönen (kom ihåg en lång skarvsladd) så bågen blir torr och varm, sen lägga på Gore-Tex-täcket. :tummenupp

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
:ROFLMAO: hade inte Suzuki en speciellt utformad varmluftsblås för att torka hojen efter regn? Skulle du kunna ta en bild på din?
Har du tryckluft i närheten är blåsmunstycket grymt smidigt för att torka/bli av med vatten är väl inte så i en bostadsrättsförening tyvärr misstänker jag

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Inte bara vänta med kapellet tills det slutar regna, utan vänta tills hojen är hyfsat torr.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Tackar. Men den är till för att skydda hojen från regn. Min hoj står redan genomblöt i regnet.
Den är till för vinterförvaring, VCI i plasten avger en "gas" som är korrosionsskyddande. Har tillverkat sådan plast till SSAB.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Är detta alltså första gången det regnar på din hoj? Vad bor du i för öken egentligen? Sympatiserar med känslan av panik, men tror disktrasan är fel verktyg. Enda rätta just nu är att tömma hela linneförrådet och ropa åt grannarna att komma ut och hjälpa till och rädda hojen.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Har alltid haft hojar inomhus... Enduro hojarna som jag har å haft får man ju tvätta stort sätt efter varje körning.. Då me högtryck tvätt å sen blåser rent på väl valda ställen samt smörja upp vissa ställen..
Att ha hoj utomhus så är de fördel under någe tak då..

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
:ROFLMAO: hade inte Suzuki en speciellt utformad varmluftsblås för att torka hojen efter regn? Skulle du kunna ta en bild på din?
Jag kan labla om en sån här med GSXR eller Suzukiloggan :hej Den påminner om min original race-version förutom att min har en lång sladd.
1727444487918.png

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Jag var iväg en sväng med bilen i spöregnet över lunchen, och i P-huset rullade det in en herre bredvid mig. Han studsade ut och torkade hela bilen med pappershanddukar. Och nej, det var inte en bil i miljonklassen, vi snackar 20+ gammal häck.
Idag såg jag en kvinna i regnet som drog av vattnet på biltaket med en gummiskrapa.
Vad är det som händer?
Radioaktivt nedfall?
Jag slår på radion, tänder stearinljus och kryper in under köksbordet.

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Jag var iväg en sväng med bilen i spöregnet över lunchen, och i P-huset rullade det in en herre bredvid mig. Han studsade ut och torkade hela bilen med pappershanddukar. Och nej, det var inte en bil i miljonklassen, vi snackar 20+ gammal häck.
Va det @uncletom kanske som skulle köpa en lövblås att torka hojen med :hihi

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...