Det värsta som finns...nästan...

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Tänk dig in i följande situation: Du har precis hämtat en kall öl i kylen, du har stoppat in en film du aldrig sett men som verkar vara bra i videon. Du slår dig ner i soffan, öppnar ölen och startar filmen. So far so good...efter 5 minuter så känner du att det skulle vara riktigt gott med en snus, du sträcker dig ner efter dosan som så bekant brukar finnas i höger byxficka men inte denna gång...du känner dig plötsligt halv illamående, du kommer precis ihåg att du lämnade snusdosan vid datorn ungefär 5 meter bort...du börjar planera din färd till datorn för att hämta snusdosan, men slås hela tiden tillbaka av att du lyckades sätta dig otroligt skönt i soffan och du kommer förmodligen aldrig hitta samma position igen...tyngd av detta sitter du kvar i 5 minuter till...men suget blir för stort...nu måste du ha en snus. Det får bära eller brista tänker du och kliver sakta upp och går med tunga steg mot datorn. Väl framme vid snusdosan så slås du av att den var otrevligt lätt när du lyfte den, du öppnar locket och ser att du kan skrapa ihop kanske en och en halv snus, max två värdiga prillor. Naturligtvis han du dricka upp halva ölen och blev därmed oförmögen att köra till det enda stället som är öppet kl 02.20 en långfredag...att gå är totalt uteslutet, det är minst 3 km dit. Du känner hur det börjar rinna längs ena kinden. Du sträcker ut tungan och känner den distinkta smaken av gråt...Snabbt börjar du fundera på hur mycket snussmak man kan få ur blomj...

Helt otroligt...jag hittade en dosa till i ett par byxor, den var nästan full...jaja, den här natten höll ju på att urarta helt...ibland har man tur, nu ska jag fortsätta titta på film och dricka öl...

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såldes för att betala studier på Hawaii
Känner igen problemet, har hänt allt för ofta. :( Därför har jag börjat med att köpa en reservdosa som jag lägger i kylen. På så sätt slipper jag oroa mig. :tummenupp

NeO

Krash Kungen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -01 R.I.P
Burre skrev:
Tänk dig in i följande situation: Du har precis hämtat en kall öl i kylen, du har stoppat in en film du aldrig sett men som verkar vara bra i videon. Du slår dig ner i soffan, öppnar ölen och startar filmen. So far so good...efter 5 minuter så känner du att det skulle vara riktigt gott med en snus, du sträcker dig ner efter dosan som så bekant brukar finnas i höger byxficka men inte denna gång...du känner dig plötsligt halv illamående, du kommer precis ihåg att du lämnade snusdosan vid datorn ungefär 5 meter bort...du börjar planera din färd till datorn för att hämta snusdosan, men slås hela tiden tillbaka av att du lyckades sätta dig otroligt skönt i soffan och du kommer förmodligen aldrig hitta samma position igen...tyngd av detta sitter du kvar i 5 minuter till...men suget blir för stort...nu måste du ha en snus. Det får bära eller brista tänker du och kliver sakta upp och går med tunga steg mot datorn. Väl framme vid snusdosan så slås du av att den var otrevligt lätt när du lyfte den, du öppnar locket och ser att du kan skrapa ihop kanske en och en halv snus, max två värdiga prillor. Naturligtvis han du dricka upp halva ölen och blev därmed oförmögen att köra till det enda stället som är öppet kl 02.20 en långfredag...att gå är totalt uteslutet, det är minst 3 km dit. Du känner hur det börjar rinna längs ena kinden. Du sträcker ut tungan och känner den distinkta smaken av gråt...Snabbt börjar du fundera på hur mycket snussmak man kan få ur blomj...

Helt otroligt...jag hittade en dosa till i ett par byxor, den var nästan full...jaja, den här natten höll ju på att urarta helt...ibland har man tur, nu ska jag fortsätta titta på film och dricka öl...

Har man ju aldrig vart me om :rolleyes:

Men som tur är så har man slutat, varit fri i ca 3 månader. :D

/NeO

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Re: Re: Det värsta som finns...nästan...

man kan ju köpa stockar.. då är man sällan utan.
här i stan får man på ett ställe ge 170 :- de gör 17 :- / dosan..

bra pris :fakta

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Re: Re: Re: Det värsta som finns...nästan...

ambulans skrev:
man kan ju köpa stockar.. då är man sällan utan.
här i stan får man på ett ställe ge 170 :- de gör 17 :- / dosan..

bra pris :fakta

Åh...här i Östersund kan man hitta en stock för 175 kr. 5 kr billigare i Gävle...*tänker* Alltså, om jag åker till Gävle tur och retur så kostar det i rena bensinpengar grovt räknat 400 kr. Då måste jag alltså köpa 81 stockar snus så tjänar jag 5 kr på resan...låter faktiskt vettigt, eller?

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Re: Re: Re: Re: Det värsta som finns...nästan...

Burre skrev:
Åh...här i Östersund kan man hitta en stock för 175 kr. 5 kr billigare i Gävle...*tänker* Alltså, om jag åker till Gävle tur och retur så kostar det i rena bensinpengar grovt räknat 400 kr. Då måste jag alltså köpa 81 stockar snus så tjänar jag 5 kr på resan...låter faktiskt vettigt, eller?

ja... o eftersom snus går alldeles utmärkt att frysa in, så lär det ju dröja innan du är utan igen... :öl

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping