Detta kan man tillverka av en plåtbit!

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Tänkte bara slänga upp en bild på mitt egentillverkade kedjeskydd! Fint va? Tog några timmar men det var det värt :) Det enda som krävdes var en plåtbit, en vinkelslip, en plåtbockningsgrunka och en Dremel multitool. Samt lite våtslip-papper och Autosol. Hade inget att göra idag, så jag tänkte "varför inte?" Kedjeskydd är ju bra att ha! Måste ju ha ett T någonstans på hojen pga turbon så det hamnade där också... :) Hojen är lite skitig på bilden, men det får ni stå ut med
 

Bifogat

  • kedjeskydd.JPG
    kedjeskydd.JPG
    74.8 KB · Visningar: 900

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar
lahi skrev:
Tänkte bara slänga upp en bild på mitt egentillverkade kedjeskydd! Fint va? Tog några timmar men det var det värt :) Det enda som krävdes var en plåtbit, en vinkelslip, en plåtbockningsgrunka och en Dremel multitool. Samt lite våtslip-papper och Autosol. Hade inget att göra idag, så jag tänkte "varför inte?" Kedjeskydd är ju bra att ha! Måste ju ha ett T någonstans på hojen pga turbon så det hamnade där också... :) Hojen är lite skitig på bilden, men det får ni stå ut med
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Tackartackar! :) Blev väldigt nöjd med den :) Känns bättre att bygga själv, ja... dessutom har jag inte hittat någon att köpa som ser ut så här! Måste ju ha ett T också :hihi
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
lahi skrev:
Tänkte bara slänga upp en bild på mitt egentillverkade kedjeskydd! Fint va? Tog några timmar men det var det värt :) Det enda som krävdes var en plåtbit, en vinkelslip, en plåtbockningsgrunka och en Dremel multitool. Samt lite våtslip-papper och Autosol. Hade inget att göra idag, så jag tänkte "varför inte?" Kedjeskydd är ju bra att ha! Måste ju ha ett T någonstans på hojen pga turbon så det hamnade där också... :) Hojen är lite skitig på bilden, men det får ni stå ut med
Plåtbockningsgrunka - en sån behöver jag! Vad använde du för någon??
Edit: Snyggt vart det! Tumme upp!
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Ja nog fan är det tillfredsställelse att ha kokat ihop nåt själv! Håller själv på med ett avgasrör till gsxr:en. Skulle man räkna alla timmar det tar att få det som man vill ha det skulle nog någon ringa till sinnessjukhuset! Snyggt jobbat iaf! :tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har en sån där plåtbockningsgrunka på jobbe som tar 12 mm rostfritt :rofl
oså en kap som tar 10 mm i ett nafs :rofl
e ni impade nu :rolleyes:
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Mycket snyggt gjort! men putsen....oj då....prova tvatta hojen....
 

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Fan va nice :tummenupp

Vad gör man inte när det ändå bara regnar...
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Arctic#1 skrev:
Mycket snyggt gjort! men putsen....oj då....prova tvatta hojen....
Tackar! :) Ang. putsen så skrev jag ju att den var skitig... :hihi tvättades efter bilden togs, men svingen är svårt att göra något åt :( Den är mycket repig och ser hemsk ut, men att fixa till den får bli ett av alla mina vinterprojekt :tummenupp
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
ozeo skrev:
har en sån där plåtbockningsgrunka på jobbe som tar 12 mm rostfritt :rofl
oså en kap som tar 10 mm i ett nafs :rofl
e ni impade nu :rolleyes:
Japp, om du gör en ordentlig böj i 12 mm rostfritt med handkraft så blir jag impad! :hihi

euromange skrev:
Fan va nice :tummenupp

Vad gör man inte när det ändå bara regnar...
:) Ja, jag har mycket grejor i garaget som jag har samlat på mig inför regniga och hemska dagar :tummenupp
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Svarta pulverlackerade falgar och polerad sving hade varit snyggt på den hojen!, har du kollat på ljusen som ar original monterade på Ducati 999R? dom hade varit snygga på turbo raketen din....
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Arctic#1 skrev:
Svarta pulverlackerade falgar och polerad sving hade varit snyggt på den hojen!, har du kollat på ljusen som ar original monterade på Ducati 999R? dom hade varit snygga på turbo raketen din....
Ja, det hade nog varit snyggt :tummenupp Framfälgen är redan svart men inte bak :rolleyes: Ska bli... Uppfräschad sving skulle det bli till i år egentligen, men jag fick inte loss den... sitter så in i helsike!!! Ska göra ett nytt försök snart... bulten har nog inte varit loss sedan 1986... 999R har väl de där små projektorljusena? Jag har redan liknande på min hoj. Se bild!
 

Bifogat

  • IMG_0018 (Medium).JPG
    IMG_0018 (Medium).JPG
    25.3 KB · Visningar: 127
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top