Detta kom till mig...

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Nu har jag äntligen fått hem mitt paket som jag väntat på... :banana

Beställt via ebay från England!

Splitterny PC med alla tillbehör (som syns på bilden) Oanvänd. Kostade mig ca 2000 kronor inl. frakt å sånt... :tummenupp

Kan de inte bli sommar så man får åka å bänka lite å se om man väckt ngr nya pållar :confused: :D

STORT TACK till Gthyni!

Bifogat

• PC_paketet.JPG
    PC_paketet.JPG
    88.6 KB · Visningar: 456

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Är det bara jag som har missat vad "power Commander" är för nått??? :va

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Gix skrev:
Långt svar kort: Dynojet Fuel Injection Module... :tummenupp

Ska jag översätta det till "insprutning" ungefär???

Häftigt... villken effekt ökning ger det???
Lär ju svara snabbt på gasen i fortsättningen... :tummenupp

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
KvalitetsMiffo skrev:
Ska jag översätta det till "insprutning" ungefär???

Häftigt... villken effekt ökning ger det???
Lär ju svara snabbt på gasen i fortsättningen... :tummenupp

Njae...

Modulen gör att du kan ställa in insprutningen för hojen med hjälp av ett program som du kan ha t.ex. i din bärbara dator... Beroende på vad du har för avgassystem, luftfilter m.m. kan du optimera bränsletillförseln just för din hoj... "Grundinställning" bör göras i bänk!

Läs mer på www.powercommander.com

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Gix skrev:
Njae...

Modulen gör att du kan ställa in insprutningen för hojen med hjälp av ett program som du kan ha t.ex. i din bärbara dator... Beroende på vad du har för avgassystem, luftfilter m.m. kan du optimera bränsletillförseln just för din hoj... "Grundinställning" bör göras i bänk!

Läs mer på www.powercommander.com

Tack, nu vet jag lite mer om detta... :tummenupp

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Om någon monterat en Power Commander på sin Gixxer 750 -98-99 får ni gärna dela med er av era erfarenheter! :) Vad hade ni annat å vad fick ni för effekt osv. :confused:

Egentligen kan gärna alla som bara årkar skriva erfarenheter av Power Commander´s här oavsett hoj... :7peta

Ska å "bänka in den" först till sommaren, så undrar lite vad jag kan vänta mig att ändrar (beror såklart på hur jag ställer in den, men...) :tungan

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
Gix skrev:
Om någon monterat en Power Commander på sin Gixxer 750 -98-99 får ni gärna dela med er av era erfarenheter! :) Vad hade ni annat å vad fick ni för effekt osv. :confused:

Egentligen kan gärna alla som bara årkar skriva erfarenheter av Power Commander´s här oavsett hoj... :7peta

Ska å "bänka in den" först till sommaren, så undrar lite vad jag kan vänta mig att ändrar (beror såklart på hur jag ställer in den, men...) :tungan
Även jag har beställt och fått hem min Power commander från staterna.. Känns som att shoppa på rea.. Mycket roligare att beställa från staterna å utbudet är mycket större och det är bra mycket billigare... :banana

Man får så mycket mer för samma pengar... Men det kan ju få motsatt effekt också.... MAn köper en himla massa mer än man tänkt sig... Helsystem, harris fotpinnesats, specialspeglar, Gregg's blinkers, m.m.. Blev en himla massa jag köpte på mig men det var det värt.. Nu har man ju en speciell hoj iaf....

JAg ska också köra min i bänk och ställa in allt i vår. Vet inte riktigt hur man kan göra detta själv och det känns tryggare att MC-varuhuset här i Stockholm får fixa det.. Pålitliga och schyssta...
Du får väl komma över till Svea Rike i sommar så kan vi glida lite....

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Å jag var och hämtade en PCIII plus Acrapovic Evolution helsystem igår :hoppa
Fasen vad jag längtar till våren och få testa grejerna!!! Men först blir det bänkning!!!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Går det att ställa in en instprutning utan powercommander, eller liknande? Tycker man ser många annonser där folk monterad helsystem, slipon osv utan att ha installerat powercommander. Går dom snålt då eller?

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
M:et skrev:
Å jag var och hämtade en PCIII plus Acrapovic Evolution helsystem igår :hoppa
Fasen vad jag längtar till våren och få testa grejerna!!! Men först blir det bänkning!!!
Jag måste ju komma över 150 på bakan nu.. Hade 146,5 med slipon så jag ska bara över 150.. Jag tror bestämt jag mötte dig på Lunda i somras... Om jag inte minns fel var du en jävel på att slanga(iofs är ju alla det jämfört med mig :brinnerup ). JAg måste ju bli bättre på detta i sommar-...

Men men.. ska inte spamma alltför mycket.... :D

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Stephen skrev:
Du får väl komma över till Svea Rike i sommar så kan vi glida lite....

Hehe... planer på att komma på Sporthoj-festen finns, men är lite diffusa ännu... :gnissla snusförrådet börjar annars bli jävligt glest, så om inte annat måste jag väl komma över en dag å köpa snus i sommar... :tummenupp

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
cRoC skrev:
Går det att ställa in en instprutning utan powercommander, eller liknande? Tycker man ser många annonser där folk monterad helsystem, slipon osv utan att ha installerat powercommander. Går dom snålt då eller?
Gixxer går att mappa om originalboxen om verkstaden har en Yoshimura-box. Den programerar om originalboxen och man får ofta ett bättre resultat än med en PC. JAg har för övrigt en PCII till gixxer 750 -00 till salu. Kolla på säljesforumet.

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
cRoC skrev:

En Powercommander (finns även andra dylika mackapärer) är väl att rekomendera om du t.ex. monterat helsystem å annat luftfilter. Eftersom hojen då andas lättare både in och ut bör även bränsletillörseln anpassas till detta... i värsta fall kan man bränna ventiler osv. annars :brinnerup

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Gix skrev:
En Powercommander (finns även andra dylika mackapärer) är väl att rekomendera om du t.ex. monterat helsystem å annat luftfilter. Eftersom hojen då andas lättare både in och ut bör även bränsletillörseln anpassas till detta... i värsta fall kan man bränna ventiler osv. annars :brinnerup

Jo exakt det jag menade. Många insprutningsförsedda hojar har ju trimprylar på, men inte modifierad bränsletillförsel. Är powercommander enbart till gixxer?

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
cRoC skrev:
Jo exakt det jag menade. Många insprutningsförsedda hojar har ju trimprylar på, men inte modifierad bränsletillförsel. Är powercommander enbart till gixxer?

Inte på långt håll enbart till Gixxern... :D Powercommander finns väl till de flesta hojar... allt ifrån HD till Rettor! De flesta Power Commanders e "unika", t.ex. min passar enbart Gixxer 750 98-99 osv. Detta beror på att de har en "map" grundinstallerad för den hojen när du köper den... å så kan kontakter/programvara å dylikt oxå skilja sig :gnissla Sen kan man dra ner andra "maps" från www.powercommander.com (KOLLA DÄR FÖR MER INFO) beroende på vad du har för system, luftfilter + ev. annat monterat på hojen från förr... :confused: BÄST resultat får du dock om du ställer in den i bänk specifikt för din hoj hos en "approved power commander tuning center". Sen kan man även i viss mån justera utan dator eller nåt direkt på powercommandermodulen t.ex. om man vill öka bränsletillförseln högre i varvregistret eller dylikt... :tummenupp

Men, som sagt, KOLLA www.powercommander.com DÄR FINNS ALLT! :fakta

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Kawa Ztusen
jag tittade på www.powercommander.com men hittar inte det jag villl veta....

Först köper man en PC sen bänkar man den och sedan kan man börja ändra själv via en laptop eller vad? :va

Hur går "stegen" till

Sorry om jag är lite trögfattad....det är säkert fler som är.... :gnissla

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
en fugge-hoj (inte CV-skit) har du 4-5 parametrar att ladda med för att
få optimal blandning över hela registret:
  • tomgångsmunstycke
  • trottel
  • nål
  • huvudmunstycke
  • ev acc-pump

det kan gå att få det mycket bra men det är mycket jobb
speciellt om du har många fuggar.

I insprutningen använder man en matris med 2 parametrar
trottelöppning och varvtal som styr hur länge munstyckena
öppnar dvs hur mycket bensin som sprutas in.
De senaste PCIII-USB (som min) har dessutom en acc-pumpsfunktion
som kan ge lite extra bränsle när man knycker på gasen.

Injustering av insprutningen går lättare eftersom man sliipper
riva och teoretisk blir det mer optimalt över hela registret.
Men i praktiken så kan en duktig urkesman få till förgaseriet,
om man har bra fuggar som Mikuni RS, lika bra som insprutning.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Lidbrandt skrev:
Först köper man en PC sen bänkar man den och sedan kan man börja ändra själv via en laptop eller vad? :va
Hur går "stegen" till

Du har tre alternativ:
  • du kan mickla med insprutning själv på fri hand
  • du kan ladda hem en mapp som är optimerad för en båge
    med liknande utrustning som din. Kolla här listan här Z1000-mappar
  • du bänkar på ett dynocenter och får en mapp som är optimerad för just din motor.

Om du inte ändrat något i motor, avgassystem eller insug har
en PC litet värde.

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...