imaster
Bah
... verkar vara nåt för mig. Jag har slutat spela fotboll, spelar knappt innebandy längre och känner ingen som helst glädje i aktiv lagsport längre. Vill tävla mot mig själv, se mina resultat och se mina förbättringar och sen är det läskigt kul att köra hoj.
Jag har dock aldrig kört bana med hoj. Är det ett problem, eller räcker det att jag börjar med det till nästa säsong? Tänkte själv inte börja tävla nästa säsong utan köra in mig ordentligt, träna och bli bättre. Kanske ställa upp i BERF hihi) mot hösten eller nåt kanske - om man hittar nån mer att köra med.
. Hur länge kan man köra på ett par slicks? Eller - hur länge håller bak- resp. framdäck? Räkna med att jag är nybörjare.
. Hur mycket soppa går åt på en träning t.ex.?
. Borde jag köra en 1000- eller 600-kubikare? Kör för tillfället Aprilia Mille och skulle älska att ta den till banan men är rädd för att reservdelarna skulle ta död på hela drömmen.
. Är det en vettig idé att montera lyktor och gatregga hojen för att köra till och från träning med - bara för att slippa lasta och lossa i timtal eller är det bara en dålig mellanväg?
. Quickshifter?
. Andra tips?
Lokala frågor:
. Finns det några Landskronabor som kör? Har ni - i så fall - tips på garage, jordkällare, bombshelter eller vad som helst som man kan ställa hojen i när man inte kör med den?
. Nån som är sugen på att samåka till och från träningar på t.ex. Knutstorp? (Jag kan sponsra soppa om du kör )
Jag vet att det här är miljonte tråden med samma frågor, jag ville dock starta en egen tråd så att ni vet att jag - förhoppningsvis - finns med i RR-cirkusen nästa år. Kanske knyta lite kontakter, få veta vad för folk det finns och så vidare, you know...
Tack för mig!
//Gustaf, Landskrona
EDIT: Glömde en tokviktig fråga. Hur mycket skruvande är det med en 4-taktsbanhoj? Olje- och filterbyte hur ofta? Andra vanliga fel?
Jag har dock aldrig kört bana med hoj. Är det ett problem, eller räcker det att jag börjar med det till nästa säsong? Tänkte själv inte börja tävla nästa säsong utan köra in mig ordentligt, träna och bli bättre. Kanske ställa upp i BERF hihi) mot hösten eller nåt kanske - om man hittar nån mer att köra med.
. Hur länge kan man köra på ett par slicks? Eller - hur länge håller bak- resp. framdäck? Räkna med att jag är nybörjare.
. Hur mycket soppa går åt på en träning t.ex.?
. Borde jag köra en 1000- eller 600-kubikare? Kör för tillfället Aprilia Mille och skulle älska att ta den till banan men är rädd för att reservdelarna skulle ta död på hela drömmen.
. Är det en vettig idé att montera lyktor och gatregga hojen för att köra till och från träning med - bara för att slippa lasta och lossa i timtal eller är det bara en dålig mellanväg?
. Quickshifter?
. Andra tips?
Lokala frågor:
. Finns det några Landskronabor som kör? Har ni - i så fall - tips på garage, jordkällare, bombshelter eller vad som helst som man kan ställa hojen i när man inte kör med den?
. Nån som är sugen på att samåka till och från träningar på t.ex. Knutstorp? (Jag kan sponsra soppa om du kör )
Jag vet att det här är miljonte tråden med samma frågor, jag ville dock starta en egen tråd så att ni vet att jag - förhoppningsvis - finns med i RR-cirkusen nästa år. Kanske knyta lite kontakter, få veta vad för folk det finns och så vidare, you know...
Tack för mig!
//Gustaf, Landskrona
EDIT: Glömde en tokviktig fråga. Hur mycket skruvande är det med en 4-taktsbanhoj? Olje- och filterbyte hur ofta? Andra vanliga fel?
Last edited: