Diamond tyre warmers?

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Är på jakt efter däckvärmare, och står i valet och kvalet mellan Diamond och Motrax.
Finns det någon därute med erfarenhet av båda? Motrax är ju ganska poppis, men vad tycker folket om Diamond?
Diamond verkar ju lovande med högre effekt och olika storlekar för olika dimensioner, vilket borde medföra bättre passform jämfört med "one size fits all"-Motrax...eller är jag helt ute och cyklar?

Här är en länk till Diamonds värmare: Diamond

Hjälp uppskattas! :Bugar

IceQueen

Medlem
Gick med
2 Jan 2005
Hoj
Yamaha
McFille skrev:
men vad tycker folket om Diamond?

Jeg købte Diamond for et par år siden og er vældig godt tilfreds. Jeg købte oprindeligt et sæt til min gamle Aprilia RS 250, og da den blev skiftet ud med en R6'er, købte jeg igen dækvarmere hos Diamond.

Mange af mine venner har også Diamond, og jeg har aldrig hørt dem sige noget negativt om dem.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
IceQueen skrev:
Jeg købte Diamond for et par år siden og er vældig godt tilfreds. Jeg købte oprindeligt et sæt til min gamle Aprilia RS 250, og da den blev skiftet ud med en R6'er, købte jeg igen dækvarmere hos Diamond.

Mange af mine venner har også Diamond, og jeg har aldrig hørt dem sige noget negativt om dem.

Det låter ju lovande. Vet du hur mycket effekt de drar? Är det 1200W som de påstår på hemsidan?

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Låter ju bra med lite bra kritik, jag har oxå tänkt slå till på ett par, eller rättare sagt det blir ett par sådana för min del.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Är det jag som är blind? Jag hittar bara ett pristillägg på £20 men inte totalpriset. Vad kostar de? Och vad kostar Motrax som jämförelse?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
McFille skrev:
Är det 1200W som de påstår på hemsidan?
Tveksamt... Ivf värmer de inte mer än andra, med 600-750 w uppgiven effekt. Bra grejer ändå.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Neutral skrev:
Är det jag som är blind? Jag hittar bara ett pristillägg på £20 men inte totalpriset. Vad kostar de? Och vad kostar Motrax som jämförelse?

125 G.P. Per set, £150

250 G.P. /Production, £150

500 G.P./ Superbike/Supersport/Superstock, £150

Ducati with exhaust heat guard £170

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Får nog bli ett set sådana, verkar vara fina grejor.
Foggy Petronas använder tydligen dem, så då måååååste det ju vara bra. :rolleyes:

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Neutral skrev:
http://www.eracing.se säljer dem för 2595. Vad kan det tänkas bli direkt från Diamond? 150 plus, säg 25 för internationell frakt (8 inom GB) blir 2400.

Tack för tipset, men de kostar 3-400 spänn mindre från tillverkaren inklusive frakt (vid köp av två set då), så jag skall ta och beställa direkt därifrån.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
McFille skrev:
Tack för tipset, men de kostar 3-400 spänn mindre från tillverkaren inklusive frakt (vid köp av två set då), så jag skall ta och beställa direkt därifrån.
Vad tog de i frakt då så vi vet?

Insomnia

#76 R1000
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
Aprilia RSV4, Yamaha Tracer 700
McFille skrev:
Det låter ju lovande. Vet du hur mycket effekt de drar? Är det 1200W som de påstår på hemsidan?

Köpte ett par sådana i somras direkt från tillverkaren. Pröjsade med kort och dom dök upp 3 dagar senare. 1200W är nog lite i överkant men jag tycker dom räcker gott och väl.

IceQueen

Medlem
Gick med
2 Jan 2005
Hoj
Yamaha
McFille skrev:

Jeg må tilstå, at jeg ikke er sikker, og jeg har dem ikke herhjemme - min mand mener, de trækker cirka 1000 W, men under alle omstændigheder kan de sagtens varme dækkene op til 80 grader.

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
McFille skrev:

Sen har du ju inte hört efter hur stor rabatt man kan få från E-racing heller... ;)

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DreeTman skrev:
Sen har du ju inte hört efter hur stor rabatt man kan få från E-racing heller... ;)

Jag är sämst på att pruta, så jag hoppar det. :)

Frakten går förresten på £27.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Så om man beställer ett set så skiljer det mindre än 200 spänn? Ingen större besparing direkt.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Neutral skrev:
Så om man beställer ett set så skiljer det mindre än 200 spänn? Ingen större besparing direkt.

Lägg till frakten inom Sverige också, som är minst 150:-
Men jag skall beställa 2 set ändå. :)

Totalt från england för två set värmare inklusive frakt kommer det att gå på strax under 4500 svenska kronor.

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
McFille skrev:
Lägg till frakten inom Sverige också, som är minst 150:-
Men jag skall beställa 2 set ändå. :)

Totalt från england för två set värmare inklusive frakt kommer det att gå på strax under 4500 svenska kronor.

Äääh, var inte dumsnål nu. Är inte skillnaden större så köp från Sverige, "what if" det är något galet med värmarna? Kan vara ett enkelt tillverkningsfel som måste reklameras. Köp i Sverige om återförsäljaren har rimliga priser.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Strandelin skrev:
Äääh, var inte dumsnål nu. Är inte skillnaden större så köp från Sverige, "what if" det är något galet med värmarna? Kan vara ett enkelt tillverkningsfel som måste reklameras. Köp i Sverige om återförsäljaren har rimliga priser.

400:- per värmare är faktiskt nästan 20% i sammanhanget.

Dessutom köper jag hellre direkt från tillverkaren än en återförsäljare, även om den råkar vara svensk.

Hade varit en annan sak om det varit två återförsäljare, då hade jag nog köpt den från Sverige.

Last edited:
Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...