stranglefoot
Medlem
Nu verkar det som att en dieselhoj med (relativt!) hyfsad prestanda kommer ut på marknaden! Kolla in sidan, finns ett filmklipp att kika på!
http://www.dieselmotorcycle.co.uk/
http://www.dieselmotorcycle.co.uk/
hittebarn skrev:2060215var d inte nån diselhoj för ganska längesen, fast den kostade typ 2.5 mille.
SGR skrev:2060233men varför ska man försämra en redan bra produkt. diesel e inge skoj, nånstans. hör inte hemma på en hoj. alltid någon som ska förstöra det roliga. men den lär ju självdö ändå. designen va ju inget att hänga i julgranen precis. hoppas den får ett kort liv
nämn några bra grejor med en diesel på en hoj. den blir bara tyngre, effektsvagare, får tradigt turbolagg och onekligen blir den bra jävla mycket fulare. och dieseln e ju tillåmed dyrare än bensinen.visst den drar lite mindre soppa, men vem bryr sig om det? nä nu släpper jag de här. börjar ju bli upprörd över alla dumheter...stranglefoot skrev:2060244Man ska inte vara trångsynt!
SGR skrev:2060265nämn några bra grejor med en diesel på en hoj. den blir bara tyngre, effektsvagare, får tradigt turbolagg och onekligen blir den bra jävla mycket fulare. och dieseln e ju tillåmed dyrare än bensinen.visst den drar lite mindre soppa, men vem bryr sig om det? nä nu släpper jag de här. börjar ju bli upprörd över alla dumheter...
RedBaron skrev:2060286Perfekt. Går att köra på syntetiskt tillverkad, svavelfri, diesel och har massor med mulligt vrid
Det kan jag hålla med om. Tänk bara på Triumph, hade det inte varit för stenrike John Bloor så hade vi nog inte fått se en ny triumph igen.Pebl skrev:2060309Dieselmc skulle kunna vara kul om man vill ha nåt annorlunda, dieselbilar är tokpopulärt nere i europa.Man ändock: ett "företag" som endast kan presentera datorgenererade bilder ger jag inte mycket för. finns troligen inte pengar tillräckligt för att starta produktion och då knåpar man ihop en hemsida för att hitta folk som vill lägga handpenning eller investera, några hojar ute på vägarna lär vi inte se före oljan tar slut.
Eller i touringloket. Eller varför inte på banan ? Nyligen vann Audi sebring 12-timmars med en dieseldriven Le Mans-prototyp !stranglefoot skrev:2060296Borde ju funka fint i endurospåret om inte vikten är tokhög!
snowball skrev:2060350Jänkarna har i samarbete med Engelska forskare tagit fram en dieselmotor som sitter i nån offroad-kawasaki som används flitigt inom amrikanska armén då det visat sig svårt att få fram bensin till fronten.
snowball skrev:2060350Jänkarna har i samarbete med Engelska forskare tagit fram en dieselmotor som sitter i nån offroad-kawasaki som används flitigt inom amrikanska armén då det visat sig svårt att få fram bensin till fronten.
Såld till både Amerikanska marinkåren, Engelska armen och andra EU-styrkor: http://www.dieselmotorcycles.com/snowball skrev:2060350Jänkarna har i samarbete med Engelska forskare tagit fram en dieselmotor som sitter i nån offroad-kawasaki som används flitigt inom amrikanska armén då det visat sig svårt att få fram bensin till fronten.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|