Dieselhoj!

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
var d inte nån diselhoj för ganska längesen, fast den kostade typ 2.5 mille.

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
men varför ska man försämra en redan bra produkt. diesel e inge skoj, nånstans. hör inte hemma på en hoj. alltid någon som ska förstöra det roliga. men den lär ju självdö ändå. designen va ju inget att hänga i julgranen precis. hoppas den får ett kort liv

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
SGR skrev:
2060233 men varför ska man försämra en redan bra produkt. diesel e inge skoj, nånstans. hör inte hemma på en hoj. alltid någon som ska förstöra det roliga. men den lär ju självdö ändå. designen va ju inget att hänga i julgranen precis. hoppas den får ett kort liv

Man ska inte vara trångsynt! :tungan

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
stranglefoot skrev:
2060244 Man ska inte vara trångsynt! :tungan
nämn några bra grejor med en diesel på en hoj. den blir bara tyngre, effektsvagare, får tradigt turbolagg och onekligen blir den bra jävla mycket fulare. och dieseln e ju tillåmed dyrare än bensinen.visst den drar lite mindre soppa, men vem bryr sig om det? nä nu släpper jag de här. börjar ju bli upprörd över alla dumheter...

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
SGR skrev:
2060265 nämn några bra grejor med en diesel på en hoj. den blir bara tyngre, effektsvagare, får tradigt turbolagg och onekligen blir den bra jävla mycket fulare. och dieseln e ju tillåmed dyrare än bensinen.visst den drar lite mindre soppa, men vem bryr sig om det? nä nu släpper jag de här. börjar ju bli upprörd över alla dumheter...

Då har du inte tänkt på hur dyr bensinen kommer att bli om några år... kineserna bränner upp en massa bensin, vilket man inte hade kalkylerat när man undersökte hur länge oljereserverna skulle räcka...

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Perfekt. Går att köra på syntetiskt tillverkad, svavelfri, diesel och har massor med mulligt vrid :tummenupp

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Dieselmc skulle kunna vara kul om man vill ha nåt annorlunda, dieselbilar är tokpopulärt nere i europa.Man ändock: ett "företag" som endast kan presentera datorgenererade bilder ger jag inte mycket för. finns troligen inte pengar tillräckligt för att starta produktion och då knåpar man ihop en hemsida för att hitta folk som vill lägga handpenning eller investera, några hojar ute på vägarna lär vi inte se före oljan tar slut.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Jänkarna har väl konverterat en massa gamla Tengal hojjar till diesel, mest för att det är större tillgång i krig på diesel, allt annat går på diesel lixom ;) Som långtourer skulle jag nog lätt kunna åka diesel, brukar va fint vrid i dom ;)

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
Pebl skrev:
2060309 Dieselmc skulle kunna vara kul om man vill ha nåt annorlunda, dieselbilar är tokpopulärt nere i europa.Man ändock: ett "företag" som endast kan presentera datorgenererade bilder ger jag inte mycket för. finns troligen inte pengar tillräckligt för att starta produktion och då knåpar man ihop en hemsida för att hitta folk som vill lägga handpenning eller investera, några hojar ute på vägarna lär vi inte se före oljan tar slut.
Det kan jag hålla med om. Tänk bara på Triumph, hade det inte varit för stenrike John Bloor så hade vi nog inte fått se en ny triumph igen.

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
stranglefoot skrev:
2060296 Borde ju funka fint i endurospåret om inte vikten är tokhög!
Eller i touringloket. Eller varför inte på banan ? Nyligen vann Audi sebring 12-timmars med en dieseldriven Le Mans-prototyp !

Investeras det bara tillräckligt av någon så kommer man snart att kunna bygga en motor som har passande egenskaper för en hoj. Och "soppan" tillverkar man av sopor och betblast :tummenupp

snowball

Ingen kommer ihåg en fegis.
Gick med
10 Sep 2005
Hoj
Yamaha R6
Jänkarna har i samarbete med Engelska forskare tagit fram en dieselmotor som sitter i nån offroad-kawasaki som används flitigt inom amrikanska armén då det visat sig svårt att få fram bensin till fronten.

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
snowball skrev:
2060350 Jänkarna har i samarbete med Engelska forskare tagit fram en dieselmotor som sitter i nån offroad-kawasaki som används flitigt inom amrikanska armén då det visat sig svårt att få fram bensin till fronten.

Hade inte harley-davidson också utvecklat nån diesel-offroad för den amerikanska armén? Har för mig att jag såg nåt program om det på discovery.

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
snowball skrev:
2060350 Jänkarna har i samarbete med Engelska forskare tagit fram en dieselmotor som sitter i nån offroad-kawasaki som används flitigt inom amrikanska armén då det visat sig svårt att få fram bensin till fronten.

Yes! Stämmer bra det. Prototypen var väl baserad på KLR 650.

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
snowball skrev:
Såld till både Amerikanska marinkåren, Engelska armen och andra EU-styrkor: http://www.dieselmotorcycles.com/

Den går både på diesel till stridsvagnar samt flygfotogen till flygplanen. Bara att slanga tanken full var man än är :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år