Dieselspill!!!

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Antar att det är många som ställt av och ställt bort nu, men för de som fortfarande åker... ta det försiktigt.

Jag blev pinsamt medveten om hur halt det kan bli utav dieselspill imorse.

Kommer "fridfullt" puttrande längs Fyrislundsgatan på väg till jobbet, fram till en korsning där det håller på att slå om till rött.

Laglydig som man är så bromsar man in. Inget hände, framhjulet var låst, :confused: släppte handtaget genast och försökte på nytt. Enda det resulterade i var en ny låsning. :eek: Försökte med bakhjulet, samma visa där. :skrämd Hade inget annat alternativ än att köra mot rött. Jag gav på lite gas för att hinna förbi utan att bli mos. Det blev ett långt bredställ genom hela korsningen, :notme måste ha sett väldigt ovarsamt ut. Himla tur att det prexis hade slagit om till rött för mig och det fortfarande var rött för de andra med.

De som såg mig tänkte nog -"Jäla huliganpilot, ingen respekt!"

Nåväl, kallsvettig och något försiktigare fortsatte jag min väg mot jobbet. Det var dieselspill hela vägen. På Kungsgatan kommer jag ifatt en lastbil. Tror ni att jag blev lätt upprörd när jag ser tanklocket hänga vid sidan istället för att sitta där det ska. Jag försökte åka ifatt honom, men det bara spann. Rondellen var hopplös att köra i, kände mig som Tony Rickardsson ett tag.

Tillslut kom jag ifatt honom och får stopp på ekipaget. Jag berättar lugnt och sansat för honom att hans tanklock inte sitter på (efter att ha fått en mild utskällning för hur jag kör).

Vet ni vad han svarar?

-"Jag vet, det är trasigt, jag brukar låta det hänga så där. Det är ingen fara, det lilla som skvimpar ut sköljs ju bort i regnet."

-"Men, men... stod jag och hostade ojämnt, fattar du inte att det blir halt, dessutom är det ju miljövidrigt."

-"Oroa dig du för dina egna problem så tar jag hand om mina", sa han surt.

Därmed for han vidare, skvimpandes diesel över halva Uppsala.

Jag stod där alldeles perplex och fick inte ens upp :finger

Som sagt, ta det försiktigt där ute.

//D

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
FY FAAN säger jag bara !!! :FU
trodde lastbilschaffisar tänkte mer än på sig själva..
typ på oss hojjers bland annat..

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
FY FAAAAN, vilka jävla typer det finns där ute :mad: . Taz, du fick inte regnummret så man kan anmäla skiten?

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
tobbe skrev:
FY FAAAAN, vilka jävla typer det finns där ute :mad: . Taz, du fick inte regnummret så man kan anmäla skiten?

Jorå, jag visste inte hur jag skulle göra först, men jag ringde och frågade. Polisen sa att det är brottsligt så de tog tacksamt emot regnret.

//D

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
I mina fantasier blir skitstöveln utjagad med sopborste och uppsugningsmedel och får sopa sig genom hela uppsala.. :whip

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Ett sånt där jä*la miffo hade jag blivit skogstokig på. Helt rätt av dig att ringa snuten eftersom du blev så nonchalant bemött. Hade jag varit du hade jag även tagit reda på vilket åkeri han kör för och ringt dem och gett dem en avhyvling. :mad:

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
:mad: fy fan vilken idiot. Sällan har man ju hört sådana korkade kommentarer. Bra att du anmälde skithövet Taz!!!

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Vilken röta att precis det slog om till rött.
5s senare hade det nog inte varit så kul :skrämd

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Han hade fått en fetsmäll av mig!!! En sådan nonchalant attityd när han med berått mod glaserar gatan med diesel. Det är dråpförsök och inget annat.

Det tar veckor av slitage och regn innan sånt där försvinner helt och färsk diesel när det har regnat, är bland det otäckaste man kan råka ut för. I tät trafik ligger man som hojåkare jävligt risigt till om man går omkull på sådant...

Följ upp det där med polisen, så att det händer något. Böter är inte lindrigt nog.

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
Penguin skrev:
Vet du inte vad det innebär att bli skogstokig?????
Jag trodde det var ditt normaltillstånd?

Ge lastbilschaffisen vad han tål bara Taz! (Det kan inte finnas så många intelligensceller kvar att slå sönder hos honom, men de få som finns kvar har gjort sitt!)

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Huga :skrämd

Hoppas polisen gör något.. Sådär kan man ju inte hålla på.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Sphyrna skrev:
Jag trodde det var ditt normaltillstånd?

:p

Hur kan du tro nåt sånt om lilla beskedliga mig??? Alltid försynt, blyg och tystlåten.

Fast en sån där sak hade defenetivt fått mig att leta reda på en liten yta med fler än fem träd (definitionen på skog) och skrika högt och besinningslöst.

Ja jag vet att definitivt stavas med i, men jag skrev med e av en speciell orsak

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Penguin skrev:
:p Fast en sån där sak hade defenetivt fått mig att leta reda på en liten yta med fler än fem träd (definitionen på skog) och skrika högt och besinningslöst.

Aha, du menar att leka Ronja alltså

Maria

....addicted....
Gick med
2 Jul 2003
Hoj
R6 -07
Penguin skrev:
Hade jag varit du hade jag även tagit reda på vilket åkeri han kör för och ringt dem och gett dem en avhyvling. :mad:

Ett sätt att få tag på ägaren till bilen är att ringa till Vägverket på 077-1252525. Där kan du genom att knappa in reg.nr få ut via fax vem ägaren är.

Tabell skall finnas i gula sidorna...

/M

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Ugluk skrev:
I mina fantasier blir skitstöveln utjagad med sopborste och uppsugningsmedel och får sopa sig genom hela uppsala.. :whip

Åh, Ugluk du e ju RIKTIGT DIRRRRTY :slicka

Bra gjort Taz. Vilket pucko, men som sagt.. man ska aldrig lita på några i trafiken. MÖJLIGTVIS andra hojåkare.. :fakta

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...