Digital hastighetsmätare HJÄLP

körarrn

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
har en digimätare på min moped och den har lagt av ibland funkar den korta sträckor dom på moppebutiken sa att det var en säkring som hade gått men det var det inte för jag har testat att byta säkring 2-3 gånger och när den funkar så e varmätarn rent åt helvete antingen e den i mitten på mättarn eller i toppen de e en sån mätare med nån udda sakla så jag ser inte var det är för varvtal fast den e orginal har en aprilia sx50

Förmodligen en glapp hastighetsgivare. Nästa gång du undrar över moppefrågor, fråga på ett moppeforum. Detta är ett motorcykelforum, dina frågor kommer bara att bli ignorerade eller raderade.

Kanske han vill ha hjälp av oss lite äldre och förhoppningsvis klokare 2hjulare!
Han är antagligen en blivande väghulligan så ge killen lite kred för att vågar fråga.

XJ600? Är inte du lite fel då? :D

Bussiga klubben:rolleyes:
Förvisso en motorcykelsajt, men aningen artigare kan man vara.

Hur gammal är moppen? Om garantin fortfarande gäller, läs nedan.
Gå tillbaka till handlaren med en vuxen eller annan person med skinn på näsa och förklara att det är fabrikationsfel och att det är hans ansvar och skyldighet som ÅF att ta hand om problemet och att det också bör ligga i hans intresse att lösa problem och skaffa sig kunskap om fel och brister i de produkter han säljer. Vill han inte det så finns alltid allmänna reklamationsnämden...

Sedan så kan du nog kanske finna mer passande information på www.moppenet.com

XJ600? Är inte du lite fel då? :D

Möjligtvis, men jag har inte hittat nått "alldelles för slö & långsam touring forum" än.

Digitala hastighetsmätare kan vara känsliga för tändspolen.
Har du flyttat om något på moppen?
Typ dragit om några kablar, eller flyttat mätaren så kan det påverka funktionen.
Kolla detta. Kanske någon tändkabel som har snott in sej i någon annan.

btw hade sporthoj förut...

hade den på service i moppen buriken men dom kan ju inte ett jävla skit de var därför jag frågade här och jag har inte flyttart på några kablar eller någt inte ens rört moppen på allt e orginal och jag litar fan inte på några jävla 15åringar som håller på och trimmar sönder sina moppar

Om det är moppen på bilden så ser det ut som en likadan som min bror hadde.
Kolla din batteri spänning så du har ca 14 -14,5 Volt vid ca 4-5000 Rpm. annars kan det vara något strul med laddregulatorn. Vet att min bror hadde massa strul med detta. han hadde även symptomen att hans varvmätare kunde dö lite sporadiskt (Hade dock inte digital hastighetsmätare.)

Om det är moppen på bilden så ser det ut som en likadan som min bror hadde.
Kolla din batteri spänning så du har ca 14 -14,5 Volt vid ca 4-5000 Rpm. annars kan det vara något strul med laddregulatorn. Vet att min bror hadde massa strul med detta. han hadde även symptomen att hans varvmätare kunde dö lite sporadiskt (Hade dock inte digital hastighetsmätare.)

:mad: Skärpning. Alla har vi kört moppe här inne

Last edited:
Det är inte farten som dödar det är smällen.
It's not the Fart that kills you it is the smell.

Bästa på länge! :lol :lol :lol

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...