digital-tv och CAM???

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Dreambox

Tjöpte en ny tv i torsdags å jag e nu sugen på digital-tv...

Några frågor:

1. Vad är CAM??? Nått med digital-tv ska det vara iallafall om jag inte har fattat helt fel, vilket jag ofta gör.... :va:va

2. Vilken digital-tv operatör ska man ha? boxer? telia? vilka är billigast? bäst?

behöver igentligen inte så satans många kanaler, ett par filmkanaler å nån porr bara..... :tummenupp

Det jag är mest nyfiken på är en förklaring till vad cam är och om jag kan använda det?!

här e tv:n
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=80957&sid=1004204&SpaceCode=SectionRow4Left

-------------------------------

Nya ämnet:

DREAMBOX?!

hörde något om detta på jobbet...
Vad är det?
vad kostar det?
vart tjöper man den?
hur funkar det?

bomba mig med info!!!!

Last edited:
Tjöpte en ny tv i torsdags å jag e nu sugen på digital-tv...

Några frågor:

1. Vad är CAM??? Nått med digital-tv ska det vara iallafall om jag inte har fattat helt fel, vilket jag ofta gör.... :va:va

2. Vilken digital-tv operatör ska man ha? boxer? telia? vilka är billigast? bäst?

behöver igentligen inte så satans många kanaler, ett par filmkanaler å nån porr bara..... :tummenupp

Det jag är mest nyfiken på är en förklaring till vad cam är och om jag kan använda det?!

här e tv:n
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=80957&sid=1004204&SpaceCode=SectionRow4Left

Tv'n har alltså inbyggd digitaltvmottgare?
Det betyder att den stöder DVB-T, marksänd digitaltv, alltså kan du ta emot dom fria marksända digitaltv kanalerna med en vanlig antenn, du kan även ta emot dom signalerna i dom flesta kabeltvnät.
(men bara dom fria marksända, inte betalkanalerna som jag har förstått)

Är tvn utrustad med en kortplats så kan du även köpa ett programkort från boxer och se marksända betalkanaler (www.boxer.se för utbud)

Annars kan du ta ett digitaltv abbonemang från din kabeltv leverantör, då används inte digitaltvmottagaren i din tv alls, utan du får en extra burk från den leverantören.

Orkade inte läsa allt.

Men om TV'n har inbyggd DVB-T mottagare (Boxer) så kan du se de fria kanalerna.

För att kunna se de kodade (Canal+, 3:an, 5:an, etc etc) måste du ha ett abb och med det ett programkort för Boxer.

CAM måste alltså stå för CA-Modul. CA-Modulen stoppar du in bak på tv'n, alt sidan. CA-Modulen är en kortläsare som du kan stoppa in ett programkort ifrån boxer i. :D

Orkade inte läsa allt.

Men om TV'n har inbyggd DVB-T mottagare (Boxer) så kan du se de fria kanalerna.

För att kunna se de kodade (Canal+, 3:an, 5:an, etc etc) måste du ha ett abb och med det ett programkort för Boxer.

CAM måste alltså stå för CA-Modul. CA-Modulen stoppar du in bak på tv'n, alt sidan. CA-Modulen är en kortläsare som du kan stoppa in ett programkort ifrån boxer i. :D

Ok.. så den där kortplatsen ska jag alltså stoppa en CA-modul i å sen ska jag stoppa ett digitalkort i CA-modulen? :va

Behöver jag inte nån antenn också? eller är den inbyggd i tv:n? eller kan jag bara se marksänd digital-tv? hur vet jag om mitt hyreshus har marksänd digital-tv?

fan detta är en djungel...:huvet

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...