Digitalbox

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
Är lite sugen på att köpa en digitalbox till Marksänd digitaltv.

Är dom som finns på marknaden något att ha!?!

Vilket märke ska man ha?

Ska ta en kopia på mitt orginalkort så att det inte slits i onödan... :rolleyes: så boxen MÅSTE klara privarkort... :fakta

Så fram med era tips!!

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Köp inte den nya lilla Nokia-boxen. Den klarar bara kopior på orginalkort :) om du sätter i en CA-modul (dyrt). Thomson och Sagem funkar bra (än). Det var mina tips :)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Triax funkar bra oxå, finns att köpa utan abb. hos Keycard.dk.
Som hp sa , Thomson och Sagem funkar bra. Den nyare Nokian måste bestyckas med en CA-modul för 1000:-

/Nitrous

Therudeboy

Guest
Behövs inte ca mdoul enbart när man ska köra dubbla kort?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Nokian har en antipirat modul inbyggd, därför behövs en CA modul så att man kan läsa andra sorters kort.
Det inbyggda kortfacket läser bara orginal och MOSC-kort

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
Lutar åt en Thomson DTI 353 TH Boxer
Någon som nåt att nämna om den?

Men det finns en massa fackord som jag inte har koll på riktigt...

viaaccess ????
open-TV ????
2st scart med RGB loop through ??? RGB loop through?

Nån som har koll?

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Vänta, är ett litet tips.

Viasat, comhem & boxer kommer att byta system snart.

* Viasat har tecnat avtal med NDS. Har jag inte en susning av vad de använder för system.

*Comhem har tecknat avtal med Conax. Detta är samma som canal digital använder idag om jag har förstått det rätt. Lösning finns men det är både dyrt och väldigt osäkert. Vet inte om den lösningen jag tänker på fungerar längre. (Detta vara med ett Pentakort, för er insatta)

*Boxer har tecknat avtal med Viaccess som gäller version 2. Detta är fortfarande inte knäckt = inga p-kort än.

Som sagt ett hett tips är att vänta och se vilket systems som knäcks först.

För mer tips kan jag pm:a en länk till ett mycket bra forum.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
viaaccess= du kan köra in viasat-kort via pmciamodul eller vad det heter och köra analogt via den.
Rgbloop through= du kan koppla vidare från boxen-->tv---->video, så fattade jag det när jag läste instruktionsboken.
Köp INTE 212t! det gjorde jag :(

Men kan man köpa en CA-modul, kan jag köra med mitt piratkort då????

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Dee_cati: Du kan köpa till en CA-modul (denna funkar med din box http://www.keycard.dk/butik/vare.asp?varenr=1036 )

Bara att plugga i och sen i med pirat-kortet, dock lite osäkert hur länge det kommer att funka eftersom Boxer med stor sannolikhet kommer göra lite förändringar snart. Boxer annonserade förra veckan att dom kommer att byta ut all kort under hösten/vintern.

/Nitrous

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ahhh, det där med att byta ut korten sa de att de skulle göra i somras också så det vet man ju itne hur det blir. Men det är alltså bara att köpa en CA-modul så funkar det? Fan vad skönt isåfall, då slipper jag köpa ny box! Ska åka imorrn och låna av tv-handlaren och kolla om det funkar.
tack för hjälpen!

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Lite

info om hur svårt det är att hitta en nyckel till Viaccess version 2
Det är x personer som hjälps åt att gå igen dessa areas, en area tar för min dator P3 1800 Mhz ca 2-3 dagar. Detta görs för att hitta EN nyckel.
Ett av målen med denna nyckel är att bevisa om det är samma algoritm till viaccess2 som det är för dagens viaccess1. Det vill säga fast att nycklen kanske hittas så betyder det inte att viaccess2 är knäckt och man göra p-kort till detta igen.

Saxat från UCS forum.

FR: Hur stort är det totala sökområdet ?

SV: Sökområdet är 18,446,744,073,709,551,616 = 2^64 nycklar. Sökområdet är uppdelat i så kallade “areas”, områden.
Ett område består av 549,755,813,888 nycklar, så vi har 33.554.432 =2^(64-39) områden (areas) att söka igenom.
Det är alltså totalt 33.554.432 areor som skall sökas igenom (om man nu inte hittar den tidigare)

Det är alltså ingen som hittat nått än och det är bara EN enda person som kommer att göra det, om du tittar då statistiksidan på UCS så kan du bilda dig en grov uppskattning av hur mycket som är klart. Det är en lååååång väg kvar.

Som ni ser, är det en helvetes massa nycklar att gå igenom. :fakta

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ehhh, om de nu byter kort så kommer man få problem, är det det du menar eller har du supit? :D

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Dee cati vilket AB har du?
Boxer, comhem, viasat eller Canal digital?
Boxer, viasat & comhem kör med ett kodningssytem som heter viaccess1 idag. Detta kommer de att byta under hösten/vintern till ovan nämnda system (mitt första inlägg).

Så vi rökta ända tills någon trevlig människa har lyckats knäcka dessa systemen, och lagt ut lösningen.
Sorry lifes sucks.

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Slipstream och funcard fungerar till alla system idag utom conax.
UrbanTiger, tyvärr har jag inte varit med och letat på ett tag så jag har glömt bort mitt användarnamn+lösen. Men på Guldkort forumet tittar man in ibland. Var väldigt aktiv fram tills i vintras, men nu blir det som sagt väldigt sporadiska besök.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hmm, jag kör nog boxer. Har inte så stor koll på det hela, en 212t iaf med ett lånat abonemangskort just nu :( Hur funkar ett funcard då och vad kostar det med kort och kringutrustning så jag kan glo på alla kanaler då? Kommer det funka även när de byter system?

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Om du ska köpa en Boxer utan abb så kolla www.netonnet.se där köpte jag min och det var överlägset billigast, jag tror jag gav 2200 för min thompson för typ ett halvår sen.

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Comhem = tre hål i väggen. Breddband, digital tv & radio
Viasat = Parabol eller kabeltv
Boxer = Vanlig antenn (tror jag)

Skickar ett pm om vad som behövs.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad