Digitalkamera till salu.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Hej!

Min digitalkamera finns till salu till ett mycket bra pris. Jag behöver
den inte då jag kommer att tillbringa en längre tid på sjukhus. Bifogar
den sista bilden jag tagit för att visa på den mycket höga bildkvaliteten.
:-D

Bifogat

• sista bilden.jpg
    sista bilden.jpg
    76.2 KB · Visningar: 536

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Har tjuren något med sjukhusvistelsen att göra? :eek:

Fy fan. Läskigt alltså. Alla djur är inte direkt tama.

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
Schysst bild!:tummenupp

Lite mer action på den bilden än dom jag fick med mig från tjurrusningarna i somras. Skulle vara när en kille blir duktigt stångad inne på stadion som kan komma upp i klass med den.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Jag tror inte tjuren är arg, han vill ju bara lukta på bloooommorna! :hej

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Lime skrev:
Hej!

Min digitalkamera finns till salu till ett mycket bra pris. Jag behöver
den inte då jag kommer att tillbringa en längre tid på sjukhus. Bifogar
den sista bilden jag tagit för att visa på den mycket höga bildkvaliteten.
:-D

haha!! det så rättvist när man ser sånt :rofl hatar tjurrusningarna och fäktningen..förbannade djurplågare:kulspruta :kulspruta :kulspruta

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
twinner666 skrev:
haha!! det så rättvist när man ser sånt :rofl hatar tjurrusningarna och fäktningen..förbannade djurplågare:kulspruta :kulspruta :kulspruta

Det är en enorm skillnad på tjurfäktning och tjurrusning. Tjurfäktning går ut på att tjuren ska dö och får lida enormt under spektaklet.

Om någon skadar tjurarna under tjurrusningen blir publiken förbannad och buar ut vedebörande. I somras var det en kille som tog tag i svansen på en tjur, 2 minuter senare bars han ut på bår för att 30 personer spöade upp honom inne på arenan.:fakta

I norra delarna av Spanien har man respekt för djuren och skadar dom inte. Det är barbarerna i söder som slaktar oskyldiga djur.

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Fick denna via mail idag på jobbet. Gudars vad jag skrattade. Riktigt rolig humor.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Hehe, inte många som fattade att det var ett skämt inte :D :D

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Pellert skrev:
Det är en enorm skillnad på tjurfäktning och tjurrusning. Tjurfäktning går ut på att tjuren ska dö och får lida enormt under spektaklet.

Om någon skadar tjurarna under tjurrusningen blir publiken förbannad och buar ut vedebörande. I somras var det en kille som tog tag i svansen på en tjur, 2 minuter senare bars han ut på bår för att 30 personer spöade upp honom inne på arenan.:fakta

I norra delarna av Spanien har man respekt för djuren och skadar dom inte. Det är barbarerna i söder som slaktar oskyldiga djur.

Är det inte djurplågeri att låta tjurarna springa i trånga gator med flera återvändsgränder och människor som skiriker överallt? Dom blir ju så stressade så dom tuggar fradga och inte vet vart dom ska ta vägen. Att dom skadar sig själva när dom försöker forcera hinder osv. är väl lika mycket djurplågeri som att människan gör det direkt...

Skäms på dig. Gå och skaffa nya värderingar innan du öppnar käften angående den här saken igen. PUNKT

/Z

Edit: Ta en titt på bilden............. Ser den tjuren ut att må bra i dina ögon? :7peta

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
Zana skrev:
Är det inte djurplågeri att låta tjurarna springa i trånga gator med flera återvändsgränder och människor som skiriker överallt? Dom blir ju så stressade så dom tuggar fradga och inte vet vart dom ska ta vägen. Att dom skadar sig själva när dom försöker forcera hinder osv. är väl lika mycket djurplågeri som att människan gör det direkt...

Skäms på dig. Gå och skaffa nya värderingar innan du öppnar käften angående den här saken igen. PUNKT

/Z

Edit: Ta en titt på bilden............. Ser den tjuren ut att må bra i dina ögon? :7peta

Har du överhuvudtaget varit i närheten av en tjurrusning? Nä, trodde inte det heller. Det finns inga hinder att forcera, hade du varit i Pamplona någon gång så hade du insett det. Det finns inga återvändsgränder som tjurarna kan springa in i heller, ta gärna reda på fakta innan du skriver.

Dom sträckor som människor kommer i närheten av tjurarna är i starten, utanför stadion och vid staketen som spärrar av gränder så att tjurarna inte kan springa fel. Enligt en av funktionärerna som jag pratade med under årets tjurrusning hade inte en enda tjur skadats under veckan (detta var på den avslutande rusningen lördag morgon).

Tjurarna lunkar mer eller mindre in på stadion, alltså är dom inte särskilt stressade. Inte en enda av tjurarna tuggade fradga. Faktum är att djuren är mer stressade på väg till slakt än när dom springer i Pamplona. Samtliga djur kollas av vetrinärer innan och efter tjurrusningen.

Men eftersom du har så fina värderingar antar jag att du inte äter kött, inte tolererar att folk har husdjur i lägenheter (eller överhuvudtaget?) eftersom djuren inte får vara i sin naturliga miljö?

Vad jag reagerade på är att twinner666 jämställde tjurrusning med tjurfäktning. Det är en enorm skillnad. Det är som att säga att alla som kör hoj är med i H-A.

Ingenstans har jag sagt att det är rätt att låta djuren springa längs gator och torg för att ett antal människor tycker att det är kul. Jag råkade passera genom Pamplona på väg genom Spanien och belutade mig för att stanna för att beundra dom magnifika djuren. Vad jag har sagt, och jag tror att du reagerade på, är att man har mer respekt för djuren i norra delarna av Spanien än i södra. det tycker jag fortfarande att man har. Man går inte in för att skada och döda djuren. Är det någon som blir skadad är det en människa som råkar vara för nära.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Nä, det verkar helt klart som en del missade humorn i det hela...

Jag har varit i Pamplona och tittat på spektaklet. Bra fest, tråkig rusning.

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
Lime skrev:
Nä, det verkar helt klart som en del missade humorn i det hela...

Jag har varit i Pamplona och tittat på spektaklet. Bra fest, tråkig rusning.

Jo, festen gick inte av för hackor! Det gick knappt att ta sig fram i gamla delarna av stan, fullt med folk överallt. Mycket :öl blev det.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Pellert skrev:

hade jag ingen aning om :va .fick det intrycket av att allt med tjurar i spanien handlar om att förnedra och döda.men nu vet jag :3freak

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ok, förlåt. De fakta jag grundade mina utlåtanden på var sånt man sett på teven genom årens lopp... Ibland visar dom galna klipp som folk filmat på sina utlandsresor och ibland får man se dessa tjurrusningar gå toksnett... Så du måste medge att det kan gå helt fel också... eller hur...

/Z

Pellert skrev:
Har du överhuvudtaget varit i närheten av en tjurrusning? Nä, trodde inte det heller. Det finns inga hinder att forcera, hade du varit i Pamplona någon gång så hade du insett det. Det finns inga återvändsgränder som tjurarna kan springa in i heller, ta gärna reda på fakta innan du skriver.

Dom sträckor som människor kommer i närheten av tjurarna är i starten, utanför stadion och vid staketen som spärrar av gränder så att tjurarna inte kan springa fel. Enligt en av funktionärerna som jag pratade med under årets tjurrusning hade inte en enda tjur skadats under veckan (detta var på den avslutande rusningen lördag morgon).

Tjurarna lunkar mer eller mindre in på stadion, alltså är dom inte särskilt stressade. Inte en enda av tjurarna tuggade fradga. Faktum är att djuren är mer stressade på väg till slakt än när dom springer i Pamplona. Samtliga djur kollas av vetrinärer innan och efter tjurrusningen.

Men eftersom du har så fina värderingar antar jag att du inte äter kött, inte tolererar att folk har husdjur i lägenheter (eller överhuvudtaget?) eftersom djuren inte får vara i sin naturliga miljö?

Vad jag reagerade på är att twinner666 jämställde tjurrusning med tjurfäktning. Det är en enorm skillnad. Det är som att säga att alla som kör hoj är med i H-A.

Ingenstans har jag sagt att det är rätt att låta djuren springa längs gator och torg för att ett antal människor tycker att det är kul. Jag råkade passera genom Pamplona på väg genom Spanien och belutade mig för att stanna för att beundra dom magnifika djuren. Vad jag har sagt, och jag tror att du reagerade på, är att man har mer respekt för djuren i norra delarna av Spanien än i södra. det tycker jag fortfarande att man har. Man går inte in för att skada och döda djuren. Är det någon som blir skadad är det en människa som råkar vara för nära.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy