Lime skrev:Hej!
Min digitalkamera finns till salu till ett mycket bra pris. Jag behöver
den inte då jag kommer att tillbringa en längre tid på sjukhus. Bifogar
den sista bilden jag tagit för att visa på den mycket höga bildkvaliteten.
:-D
twinner666 skrev:haha!! det så rättvist när man ser sånthatar tjurrusningarna och fäktningen..förbannade djurplågare
![]()
![]()
![]()
Pellert skrev:Det är en enorm skillnad på tjurfäktning och tjurrusning. Tjurfäktning går ut på att tjuren ska dö och får lida enormt under spektaklet.
Om någon skadar tjurarna under tjurrusningen blir publiken förbannad och buar ut vedebörande. I somras var det en kille som tog tag i svansen på en tjur, 2 minuter senare bars han ut på bår för att 30 personer spöade upp honom inne på arenan.![]()
I norra delarna av Spanien har man respekt för djuren och skadar dom inte. Det är barbarerna i söder som slaktar oskyldiga djur.
Zana skrev:Är det inte djurplågeri att låta tjurarna springa i trånga gator med flera återvändsgränder och människor som skiriker överallt? Dom blir ju så stressade så dom tuggar fradga och inte vet vart dom ska ta vägen. Att dom skadar sig själva när dom försöker forcera hinder osv. är väl lika mycket djurplågeri som att människan gör det direkt...
Skäms på dig. Gå och skaffa nya värderingar innan du öppnar käften angående den här saken igen. PUNKT
/Z
Edit: Ta en titt på bilden............. Ser den tjuren ut att må bra i dina ögon?![]()
Lime skrev:Nä, det verkar helt klart som en del missade humorn i det hela...
Jag har varit i Pamplona och tittat på spektaklet. Bra fest, tråkig rusning.
Pellert skrev:Det är en enorm skillnad på tjurfäktning och tjurrusning. Tjurfäktning går ut på att tjuren ska dö och får lida enormt under spektaklet.
Om någon skadar tjurarna under tjurrusningen blir publiken förbannad och buar ut vedebörande. I somras var det en kille som tog tag i svansen på en tjur, 2 minuter senare bars han ut på bår för att 30 personer spöade upp honom inne på arenan.![]()
I norra delarna av Spanien har man respekt för djuren och skadar dom inte. Det är barbarerna i söder som slaktar oskyldiga djur.
Pellert skrev:Har du överhuvudtaget varit i närheten av en tjurrusning? Nä, trodde inte det heller. Det finns inga hinder att forcera, hade du varit i Pamplona någon gång så hade du insett det. Det finns inga återvändsgränder som tjurarna kan springa in i heller, ta gärna reda på fakta innan du skriver.
Dom sträckor som människor kommer i närheten av tjurarna är i starten, utanför stadion och vid staketen som spärrar av gränder så att tjurarna inte kan springa fel. Enligt en av funktionärerna som jag pratade med under årets tjurrusning hade inte en enda tjur skadats under veckan (detta var på den avslutande rusningen lördag morgon).
Tjurarna lunkar mer eller mindre in på stadion, alltså är dom inte särskilt stressade. Inte en enda av tjurarna tuggade fradga. Faktum är att djuren är mer stressade på väg till slakt än när dom springer i Pamplona. Samtliga djur kollas av vetrinärer innan och efter tjurrusningen.
Men eftersom du har så fina värderingar antar jag att du inte äter kött, inte tolererar att folk har husdjur i lägenheter (eller överhuvudtaget?) eftersom djuren inte får vara i sin naturliga miljö?
Vad jag reagerade på är att twinner666 jämställde tjurrusning med tjurfäktning. Det är en enorm skillnad. Det är som att säga att alla som kör hoj är med i H-A.
Ingenstans har jag sagt att det är rätt att låta djuren springa längs gator och torg för att ett antal människor tycker att det är kul. Jag råkade passera genom Pamplona på väg genom Spanien och belutade mig för att stanna för att beundra dom magnifika djuren. Vad jag har sagt, och jag tror att du reagerade på, är att man har mer respekt för djuren i norra delarna av Spanien än i södra. det tycker jag fortfarande att man har. Man går inte in för att skada och döda djuren. Är det någon som blir skadad är det en människa som råkar vara för nära.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |