Suzukiman skrev:Jaha då har man väl fastnat i det digitala träsket tillslut. Nu finns det ju en del kunniga människor i detta ämne här, så kom nu med förslagen.
Vilken kamera ska man lägga sina surt förvärvade pengar på ?
Jag är helt okunnig i ämnet MEN då får man fråga dem som kan (tack för tipset cbjorkman). Mina krav var att det skulle gå att ta bebisbilder och mc- skoterbilder. Tidigare nämda orakel tipsade om Minolta DiMAGE Z1. Nu har jag handlat och än så länge motsvarar kameran mina förväntningar. Denna kamera fick högsta betyg i aftonbladets test av digitalkameror.Suzukiman skrev:Jaha då har man väl fastnat i det digitala träsket tillslut. Nu finns det ju en del kunniga människor i detta ämne här, så kom nu med förslagen.
Suzukiman skrev:Jaha då har man väl fastnat i det digitala träsket tillslut. Nu finns det ju en del kunniga människor i detta ämne här, så kom nu med förslagen.
Nja, nu har jag inte hunnit ha med mig den ut så många ggr ännu. Det lilla jag har provat är det helt OK, köp till en väska för att transportera kameran.Eva skrev:RJ
Jag vill också ha en sån där, upplever du den som skrymmande att ha med sig (Minolta DiMAGE Z1 alltså)?
cbjorkman skrev:Som sagt:
Bestäm vad du vill ha av kameran och hur du tänkt använda den.
Köper du en Canon EOS 300D (alt. 10D) så har du redan objektiv som passar från din gamla systemare. 300D:n är svinbillig, har dock inte samma robusta chassie som 10D (samt saknar den suveräna rullen på baksidan)...sen vet vi alla nackdelen. Den är klumpig att ta med sig.
http://www.cyberphoto.se/canon/digital/300d.php
Suzukiman skrev:Om jag nu fattar dig rätt så om jag köper denna kamera så kan jag egentligen bara köpa själva huset och sedan använda mina "gamla" objektiv !!
Då skulle kameran kosta mig ca:10.000 pix.
Kanske inte ett så tokigt val. Då får jag ju fortfarande användning för den gamla kameran.
Suzukiman skrev:Det lutar nog att det blir en "Canon EOS 300D". Mest av den anledningen att jag kan få användning av mina andra objektiv. Den blir iofs inte lika behändig att ha med sig som en sådan där liten sak..men storleken har faktiskt betydelse
Nu återstår bara hitta det bästa priset också
Tack för alla tipps
cbjorkman skrev:Skönt att se att du väljer rätt
Suzukiman skrev:Shit..måste vara en av få gånger vi två är överens . kanske beror det på .
Suzukiman skrev:Är detta ett bra pris
Canon EOS D-30 i mycket bra skick med
vertikalgrepp / batteripack som även passar 10D.
2 st. batterier, dubbelladdare med nätadapter för
att köra kameran på direktström, datorkablar,
programvaror samt instruktionsböcker. 8500kr
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|