dilemma

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
snacka om att jag e kluven...
jag har precis fått ett supererbjudande om att köpa en Volvo s40 för en mycket, mycket billig peng,,,, ska jag slå till ? eller vänta & hålla hårt i stålarna... och köpa en mc i sommar ?

eller ska jag köpa bilen, snåla med pengarna dec-mars.. .o köpa en billigare mc... eller kanske sälja bilen då o köpa mc ? FAN.... vill ha, vill ha , vill ha...

tIgGeR

Häradsbetäckare!
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Imaginär R1
En volvo är alltid en volvo! Står sig löjligt bra i värde...... köp bilen nu, och om den är så billig som du säger så kanske du till och med kan tjäna en hacka på den! vilket leder till en finare knallert till våren!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
wonderwizard skrev:
snacka om att jag e kluven...
jag har precis fått ett supererbjudande om att köpa en Volvo s40 för en mycket, mycket billig peng,,,, ska jag slå till ? eller vänta & hålla hårt i stålarna... och köpa en mc i sommar ?

eller ska jag köpa bilen, snåla med pengarna dec-mars.. .o köpa en billigare mc... eller kanske sälja bilen då o köpa mc ? FAN.... vill ha, vill ha , vill ha...

Köp, kör till våren sedan sälj!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
det lutar åt volvo'n.... sen får jag se hur det blir med hojen.... för ingen hoj nästa sommar = gråter blod

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Köp o sälj o tjäna pengar, gammalt välbeprövat knep. Men då ska du vara säker på att det verkligen är billigt och att du tjänar pengar på den. Kanske inte så kul iofs om du köper den av kompis/släkting för att tjäna pengar, men men.....

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Jag har samma typ av dilemma, ska jag köpa en Ford Probe från Tyskland eller en GSXR750 från samma land? Grejen är att jag inte har mckortet än utan får det till våren, jag kommer att få harva runt med 25 kW i två år, jag har inte råd att göra servicar utan får göra dom själv men har inget ställe att vara på, jag har ingen stans att vinterförvara på, säsongen är minst sagt kort osv. osv.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hepp, Volvo har normalt ett löjligt bra andrahandsvärde men det gäller främst de större modellerna. De mindre rasar snabbare.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...