Dimension till ISR och bromsljuskontakt!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hej!

Jag håller på att móntera en isr-pump(http://www.isrbrakes.se/products/mastercylinders/21-014.shtml) på min gixxer och skall ha en bromsljukontakt också!

Nu till mitt problem!

Jag köpte den här kontakten av greven:http://grevensmcdelar.com/default.asp?c=shop&cat=229&subcat=233&id=

Men när jag skulle montera den så kändes den för stor alt att stigningen på gängen är fel och då jag inte ville paja gängen så la jag av(fick lov att ta i redan efter två varv)!

Nu undrar jag om någon vet om den jag köpt är fel dimension och vad ska jag ha isf?

greven har bara en men touringbutiken har dessa: http://www.touringbutiken.se/Servlet

Vilken ska jag ha?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Som du ser på ISR:s förnämliga sida så anger Acke alla väsentliga mått, bla att gängan är M10X1.25. På de oseriösa sidorna längre ned i ditt inlägg ser du att man inte anger sådana väsentligheter.

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Som du ser på ISR:s förnämliga sida så anger Acke alla väsentliga mått, bla att gängan är M10X1.25. På de oseriösa sidorna längre ned i ditt inlägg ser du att man inte anger sådana väsentligheter.

Letade själv men det är som tjejen säger: inte min starka sida :D

Tack Jörgen dig kan man lita på! :tummenupp

BTW: Måste säga efter närmare inspektion att ISR-pumpen är ett riktigt litet mästerverk när det kommer till funktioner!

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
fick du ingen kontakt på ISR ? det fick jag och monterade den på typ ...10 min.

jag tycker att du skulle ha köpt en pump med inbyggd behållare ..enklare att montera, snyggare lösning. har en sån på min Hypermotard.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Letade själv men det är som tjejen säger: inte min starka sida :D

Tack Jörgen dig kan man lita på! :tummenupp

BTW: Måste säga efter närmare inspektion att ISR-pumpen är ett riktigt litet mästerverk när det kommer till funktioner!

Ja jag gillar ISR jag med, inte minst tack vare Ackes service. Har ISR rakt igenom på min hoj, fram och bakbromssystem plus hydraulkopplingen. Skönt med alla justeringsmöjligheter

Gör som WRX, ring och hör med Acke så kan han säkert fixa en kontakt eller tala om var du hittar den på nära håll

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Du kan åka dit som jag gjorde på väg till bulten en gång och bara knalla in och prata med någon...om du är i Sthlm någon gång. Annars ring så får du hjälp.

Jag hade likadan pump som du köpt och då sa gubben där att nä, den där ska du inte ha då måste du ju ha slang för vätska osv...och bytte den direkt mot en med inbyggd behållare...(jag köpte min pump via Biscaya) och sedan fick han en 50 lapp och så fick jag kontakt.

21-012.jpg

Den här bör du ha, plus en tillhörande kontakt. Inget tjafs med fula slangar för bromsvätska...

Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Alternativet är att sätta en vanlig banjobult med tryckkontakt på ena oket nere vid hjulet.
Funkar det med då trycket är detsamma i hela systemet.

Men det brukar gå att köpa dessa på de flesta hydraulfirmor.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Slog en pling och det vara bara att komma förbi och hämta en kontakt...

Underbart med lite äkta service!

Hur ska du lösa bromsvätskan ? Blir det avklippt slang ? Kolla då att det är rätt typ av plast ;)

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Var hittar man genomskinlig slang som klarar bromsvätska (och inte svettas eller blir vit), några tips, eller vad den kallas?

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Var hittar man genomskinlig slang som klarar bromsvätska (och inte svettas eller blir vit), några tips, eller vad den kallas?

Det är grymt svårt att hitta. Jag vet att ISR har som passar till deras pumpar. annars så är det HRC grejer tror jag.

Lycka till och hojta till om du hittar någon annan slang.

Ps jag köpte en på Ebay som skulle vara HRC men den "svettades ändå" = kopia.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
:D Därför ska man köpa pump med inbyggd behållare !

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag provade med lokala OK-mackens blåa slang, den svettades inte, men blev helt vit istället.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Kör samma som original utan att kapa!

Hur då menar du ? Behåller du orig behållaren ? Det är ju den som ersätts med en bit slang eftersom det kan bli svårt att fästa den på något bra sätt om du har en sådan abnorm pump där...

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hur då menar du ? Behåller du orig behållaren ? Det är ju den som ersätts med en bit slang eftersom det kan bli svårt att fästa den på något bra sätt om du har en sådan abnorm pump där...

Var faktiskt inga problem alls att använda originalbehållaren!

Dock att få plats med både pump och original-elen/gashandtag krävde både vilja, våld och vaselin...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Var faktiskt inga problem alls att använda originalbehållaren!

Dock att få plats med både pump och original-elen/gashandtag krävde både vilja, våld och vaselin...

Det är ju mer skillnad än så på ISR-gatpumparna med inbyggd behållare och din ISR-race-pump dessutom. Helt annan konstruktion. Bla så kan man på race-pumpen byta ett sönderkraschat bromsgrepp utan att behöva lufta systemet. Det är ju bla den smarta detaljen som gör att de är poppis hos race-teamen.

Men själv kör jag förstås med ISR-gatvarianten på min hoj. Den kraschas inte så ofta. Peppar peppar :gnissla

Edit: Jag är dåligt uppdaterad, såg nu på WRX bild att det nu är samma smarta radialkonstruktion med snabbskifte även på ISR-handtaget med inbyggd tank, my bad.

Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Undrar om man kan få de där i svart...eller blått...eller rött ! Det skulle inte vara helt fel med 2 st till min SF.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!