Displayen lyser & lamporna blinkar fast tändningen är avstängd (ZX10R -04)

Bullmannen

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2007
Ort
Kalmar
Hoj
Kawasaki ZX10R -04
Hej!

När jag kom ut till min ZX10R 2004 i onsdags så stod hastighetsmätaren och lös + att alla lamporna på displayen lös och FI-lampan blinkade väldigt snabbt trotts att tändningen var avstängd. När jag vred till ON och försökte starta så ställde inte insprutningen(?) under sadel in sig och när jag försökte starta så drog den runt motorn men gick inte igång. Sen i torsdags hade problemet löst sig självt och den var som vanligt.

Nu är det så här att jag tvättade den i tisdags och varmkörde den efteråt utan problem. Sen ställde jag in den i garaget och under natten blev det fel någonstans. Jag gissar på att fukt har letat in sig någonstans som sen torkade upp efter två dagar..

Tänkte höra om någon varit med om något liknande och har någon aning om vart jag ska börja leta? Har haft hojen i ett år och tvättat den några gånger innan utan problem. Vill ju inte råka ut för detta varje gång den kommer i kontakt med vatten :(
 
Last edited:

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Jag har samma fel på min z750 fast det är endast fi lampan som lyser när tändningen är av, när ja vrider på tändningen slocknar lampan, när ja sedan startar så lyser den svagt och blinkar, upptäckte det här i morse när jag skulle köra till jobbet, när ja nästan e framme på jobbet slocknar lampan, men den lyser när ja stänger av och tar ut nyckeln. Känns som att det e nått fukt relaterat. Nån som har en ide vart man ska börja felsöka? Mvh Linus
 

PixxarOne

Ny medlem
Gick med
14 May 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
1998 Kawasaki ZX9R
Av med tanken och dra isär alla kontakter du ser och spruta in wd40,556.
Ta isär en i taget så kan du inte göra något fel mm.
Även kontakten till oljegivare,tempgivare,mm.
 

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Av med tanken och dra isär alla kontakter du ser och spruta in wd40,556.
Ta isär en i taget så kan du inte göra något fel mm.
Även kontakten till oljegivare,tempgivare,mm.

Ok, jag lyckades lokalisera rätt kabel igår, va en som gick till sprutet på höger sida, när ja drog ur den slockna lampan, men vet inte varför den beter sig så? Drog iallafall ur samtliga kablar och spreja in kontakt spray, lampan slockna igår på hemvägen, men har återigen kommit tillbaks nu.. Mvh Linus
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Av med tanken och dra isär alla kontakter du ser och spruta in wd40,556.
5-56 funkar väl dugligt om man kör enligt "man tar vad man har" metoden, men ska man inhandla något för ändamålet är 2-26 betydligt bättre :fakta
ramka_4005.jpg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top