Dispyten vid parkeringsplatsen i Landskrona

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Preskriptionstider och sånt vet sekreterarna ingenting om. Det är ju juridik. Vad gäller delgivning så brukar det oftast inte vara något problem då man i flertalet fall tillämpar förenklad delgivning. Man skickar då ut två brev med några dagars mellanrum och sen anses personen delgiven. Detta kräver dock att personen ifråga är upplyst om att förensklad delgivning kommer att användas. Detta sker normalt i samband med polisförhör. Missar konsptapeln detta, så måste man dock gå den vanliga traggliga vägen och då kan man ju hålla sig undan, och på så sätt förhala målet.

Det jävliga är att killen kan få viss straffrabatt om det gått lång tid sedan brottet innan målet kan prövas. Om det är han som förhalat saken skall han dock inte räkna med det.

Ok, de väntade på att få delgivningen underskriven och tillbakaskickad av killen sa hon. :rofl Tror knappt han kan läsa eller skriva för h-e..

Trevligt att ha en egen husjurist här. Känner ett gäng jurister men de vågar man ju knappt tilltala om man får tro på hur mycket de har att göra.

Hoppas att det inte ligger en faktura i brevlådan på måndag bara. 12000kr / Mvh Ankan. ;)

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Ok, de väntade på att få delgivningen underskriven och tillbakaskickad av killen sa hon. :rofl Tror knappt han kan läsa eller skriva för h-e..

Trevligt att ha en egen husjurist här. Känner ett gäng jurister men de vågar man ju knappt tilltala om man får tro på hur mycket de har att göra.

Hoppas att det inte ligger en faktura i brevlådan på måndag bara. 12000kr / Mvh Ankan. ;)

Egentligen vågar du nog inte tilltala mig heller. Vissa dagar har man bara ingen lust att jobba riktigt dock, och då är det lätt hänt att man fastnar här.:näsblod Har hursomhelst inget emot att bidra med smärre upplysningar, ser det som folkbildning.:)

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Snacka om att killen måste vara riktigt rubbad. Första som kom upp i mitt huvud var Örjan Lax. :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ska man tolka det här som att polisen har anledning att tro att folk skulle vara rädda att vittna mot den förmodade gärningsmannen?

"Polisen tror att kunskapen om vem som misshandlade den 78-åriga kvinnan till döds är känt i stora kretsar i Landskrona. Därför uppmanar man att folk fortsätter höra av sig och att de dessutom står för uppgifterna."

Polisen har fyra olika möjliga gärningsmän och anser sig ha hittat bilen.

http://hd.se/landskrona/2010/04/01/aklagare-kopplas-in-pa/

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ska man tolka det här som att polisen har anledning att tro att folk skulle vara rädda att vittna mot den förmodade gärningsmannen?

Många högprofilfall i Landskrona har lidit av att folk inte vågar stå för sina vittnesuppgifter efter besök av diverse personer. Det här fallet är troligen inte gängrelaterat och därför vill de också visa det.

Är min tolkning.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Läste på nätet att man tydligen har tagit in eller söker efter följande individer:

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Läste på nätet att man tydligen har tagit in eller söker efter följande individer:

Två frågor:
Är uppgifterna officiella?
Om inte, är det lämpligt att gå ut med uppgifterna i det här skedet?

Jag tror inte det är lämpligt att gå ut med uppgifterna. Kanske kan det skada utredningen eller personerna i fråga om de skulle visa sig vara oskyldiga.

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Två frågor:

Jag tror inte det är lämpligt att gå ut med uppgifterna. Kanske kan det skada utredningen eller personerna i fråga om de skulle visa sig vara oskyldiga.

Vet inte hur officiella uppgifterna är, endast läst på Flashback om detta.
Min tanke var att sprida informationen så att personerna kan hittas.

Men om det är fel av mig att lägga ut det så tar jag bort informationen eller om någon moderator anser att det är fel så får de gärna editera mitt inlägg.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Förstår att tanken var god. Låt någon moderator avgöra om det ska få vara kvar eller ej. Jag tror det räckt om du länkat till Flaschback. Var själv inne där då jag misstänkte att du fått informationen därifrån. Såg även att man länkade till ett par artiklar i lokaltidningen och Helsingborgs sjukhus. Läste igenom dem som hastigast. Man får onekligen veta familjens ursprung. Den misstänkte gärningsmannen är nybliven pappa.

Se sid 90 och framåt så hittar ni länkarna.
https://www.flashback.org/t1158618p90

Vet inte hur officiella uppgifterna är, endast läst på Flashback om detta.
Min tanke var att sprida informationen så att personerna kan hittas.

Men om det är fel av mig att lägga ut det så tar jag bort informationen eller om någon moderator anser att det är fel så får de gärna editera mitt inlägg.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Två frågor:

Läste det i någon tidning på internettet med.

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Och det verkar alltså vara en person född i ett land utan skidlandslag.
Då är det slutdiskuterat va?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Nu tycker jag du är väldigt orättvis. Det skall till stort kunnande och gedigen kompetens för att få varenda liten skitgrej att ta minst 5 år av kostsamma arvoden. Det skall ruckas på ärendemappar minst en gång i månaden för att kunna debitera löpande utgifter, man måste skicka tandlösa, kryptiska brev med insmugna felaktigheter det tar 3-6 månader att rätta till etc osv och mm.

När vederbörandes faktureringar ifrågasätts visar det sig, som av en händelse, att man är väldigt nära en uppgörelse...

Siktar inte på den nonchalant poserande svartfjädringen och jag hoppas hjärtinnerligen att han slipper känna sig träffad.

Var det någon som hörde något svenskt ord i bakgrunden ????

Jag, men det kan vara inbillning.

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6890374.ab

"Han är inte misstänkt för något brott, men fruktar nu för sin familjs liv. På flera internetsajter har deras personuppgifter lämnats ut. Familjen kommer från ett land i Mellanöstern och många rasistiska och hotfulla kommentarer sprids nu kring hans anhöriga.
– Jag vågar inte skicka barnen till skolan, hur kan polisen få läcka sådana här uppgifter?
När vi träffar honom i bostadsområdet Koppargården är han mycket rädd och ser sig om hela tiden. De långa förhören har tärt på honom."

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år