Dispyten vid parkeringsplatsen i Landskrona

XB12Ss

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
2005
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6890374.ab

"Han är inte misstänkt för något brott, men fruktar nu för sin familjs liv. På flera internetsajter har deras personuppgifter lämnats ut. Familjen kommer från ett land i Mellanöstern och många rasistiska och hotfulla kommentarer sprids nu kring hans anhöriga.
– Jag vågar inte skicka barnen till skolan, hur kan polisen få läcka sådana här uppgifter?
När vi träffar honom i bostadsområdet Koppargården är han mycket rädd och ser sig om hela tiden. De långa förhören har tärt på honom."

Fan vad det är bra med internet, hade det inte funnits hade inte många vetat med säkerhet att det var en kulturberikare även om alla trodde det, men nu vet vi till 100% namn och personnummer adress mm, allt finns bara att googla.
Tycker hans familj att det är jobbigt är det ju bara att åka hem till libanon, där blir dom säkert hyllade som nationalhjältar...

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Fan vad det är bra med internet, hade det inte funnits hade inte många vetat med säkerhet att det var en kulturberikare även om alla trodde det, men nu vet vi till 100% namn och personnummer adress mm, allt finns bara att googla.
Tycker hans familj att det är jobbigt är det ju bara att åka hem till libanon, där blir dom säkert hyllade som nationalhjältar...
Så du tycker att det är bra om oskyldiga hängs ut och trakasseras? Det finns en stor nackdel med internet, väldigt mycket som står där och påstås vara fakta är inte sant.

Och för övrigt, hade det varit bättre om det varit en "svensk" som gjort det?

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Så du tycker att det är bra om oskyldiga hängs ut och trakasseras? Det finns en stor nackdel med internet, väldigt mycket som står där och påstås vara fakta är inte sant.

Bara det att man råkas hängas ut, innebär ju att man är ett svin ändå, så det kvittar! :)

XB12Ss

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
2005

Nej det hade inte varit bättre om en svensk gjort det, men nu är det en kulturberikare och hade han blivit utvisad när han begick sitt första brott hade detta aldrig hänt.
Vad menar du med oskyldiga som drabbas?
Inger då eller Sven kanske?
T.o.m polisen säger ju att 23 åringens familj bara spelar offer för att få sympati för det fruktansvärda brott deras familjemedlem begått.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6894506.ab

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nej det hade inte varit bättre om en svensk gjort det, men nu är det en kulturberikare och hade han blivit utvisad när han begick sitt första brott hade detta aldrig hänt.
Vad menar du med oskyldiga som drabbas?
Inger då eller Sven kanske?
T.o.m polisen säger ju att 23 åringens familj bara spelar offer för att få sympati för det fruktansvärda brott deras familjemedlem begått.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6894506.ab
Jag menar förstås ingen av de som var med på plats. Det jag syftade på var att personer även förr har hängts ut på internet med namn och address som påstådda förövare utan att ha haft något alls med det hela att göra. Sedan kan ju även förövarnas familjer drabbas, barn föräldrar och liknande vars enda fel var att vara släkt med ett par idioter.

Om man tror blint på "fakta" man läser på internet eller i media och med det som bas tänder facklan och tågar mot byn så kan oskyldiga drabbas. Och jag tror inte att Inger och Sven hade velat/vill att fler oskyldiga drabbas.

Att familjen ev spelar offer är en helt annan del av det hela. Att frugan kanske överdriver hoten hon får ger ger ju knappast ortsbefolkningen rätt att stena henne för det.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om man tror blint på "fakta" man läser på internet eller i media och med det som bas tänder facklan och tågar mot byn så kan oskyldiga drabbas. Och jag tror inte att Inger och Sven hade velat/vill att fler oskyldiga drabbas.

Det är ju synnerligen olyckligt att folk söker sig till alternativa informationskällor där folk hängs ut med namn och adress på blotta misstankar, men eftersom gammelmedia är opålitliga hycklare som vägrar ge en objektiv rapportering om fallet i fråga så är det inte konstigt att folk söker information på andra ställen.

Att tända facklor och tåga mot byn är aldrig heller bra, men det är ett oundvikligt resultat av att folket förs bakom ljuset, då tänder dom egna facklor istället.

Jag skulle inte hänga på FB om jag på min lokaltidnings hemsida kunnat läsa utförlig objektiv fakta om dom brott som begås i min närhet.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jag skulle inte hänga på FB om jag på min lokaltidnings hemsida kunnat läsa utförlig objektiv fakta om dom brott som begås i min närhet.

Samma här faktiskt. Aftonbladets hyckleri vet inga gränser och då får man en marknad för alternativa nyhetskanaler.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Samma här faktiskt. Aftonbladets hyckleri vet inga gränser och då får man en marknad för alternativa nyhetskanaler.

Aftonbladet är måhända värst, men det gäller samtliga gammelmedia, andra tidningar/radio/tv osv...

På ett sätt är ändå inte Aftonbladet värst, dom vet man ju var man har sedan gammalt.

Mina lokal tidningar slog upp stort att en 17årig tjej hade blivit påhoppad/misshandlad på ett solarium här i stan.

Jag undrade givetvis vad det var för jävla galning som var lös, sökte information, och sedemera framkom det att tjejjen var missbrukare och påstod sig ha blivit anfallen av en annan missbrukare som hon var skyldig pengar, huruvida det var sant eller inte får rätten avgöra.

Förra veckan begicks ett ungdomsmord här i stan, tidningarna rapporterade inget mer, jag sökte information och det visade sig vara två kriminella gäng som låg i luven på varandra om drogförsäljning alt en tidigare rättegång där ena gänget vittnade mot det andra gänget.

Ge mig relevant information direkt så slipper jag vada igenom FB träsket av nynasister och knarkare för att få veta om min stad är otrygg för vanliga medborgare.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det är ju synnerligen olyckligt att folk söker sig till alternativa informationskällor där folk hängs ut med namn och adress på blotta misstankar, men eftersom gammelmedia är opålitliga hycklare som vägrar ge en objektiv rapportering om fallet i fråga så är det inte konstigt att folk söker information på andra ställen.

Jag tror du har rätt. Själv har jag märkt att traditionell media många gånger använder sig av Flaschback som källa i uppmärksammade fall. Istället för att läsa deras förvanskade artikel är det lika bra att leta reda på deras källa direkt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Det är trist om någon känner sig kränkt av att bli uthängd men det är ju bara offentliga uppgifter som i flera andra länder rapporteras direkct.
Jag läser minst varje vecka på www.politisktinkorrekt.info som även publicerar hur ofta de stora medierna är inne och snokar på deras sida, hyfsat underhållande faktiskt att t.ex. TT och TV4 är där varje dag och snokar (och förargas över fräckheten att någon rapporterar om verkligheten) :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är trist om någon känner sig kränkt av att bli uthängd men det är ju bara offentliga uppgifter som i flera andra länder rapporteras direkct.

Jo, fast på FB hängs ju folk ut även om dom bara tas in som vittnen med fullständig historik vad avser sexuella preferenser och droganvändning.

Dvs folk som sedan aldrig döms för något utan bara varit hörda av polisen.

Även jag läser PI och fria nyheter om något intressant har hänt i närområdet.

Men jag tycker inte om det, jag hade föredragit att få samma uppgifter i min lokala morgontidning.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag läser minst varje vecka på www.politisktinkorrekt.info som även publicerar hur ofta de stora medierna är inne och snokar på deras sida, hyfsat underhållande faktiskt att t.ex. TT och TV4 är där varje dag och snokar (och förargas över fräckheten att någon rapporterar om verkligheten) :hihi

Gå in på http://politisktinkorrekt.info/donera/ och donera pengar du också. Det här är eldsjälar som måste lägga otroligt mycket jobb på detta och förtjänar all heder.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jo, fast på FB hängs ju folk ut även om dom bara tas in som vittnen med fullständig historik vad avser sexuella preferenser och droganvändning.

Ja, Flashback är verkligen av en idiot för idioter. Gömmer sig bakom yttrandefrihet för att få sälja droger, jo jag tackar jag.

Men jag tycker inte om det, jag hade föredragit att få samma uppgifter i min lokala morgontidning.

Skicka ett mail till din tidning med ditt önskemål, stäm av om de är inne och läser på hemsidan först.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Tror ni SD kommer få fler röster i LA nu?
Kanske inte bara där...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gå in på http://politisktinkorrekt.info/donera/ och donera pengar du också. Det här är eldsjälar som måste lägga otroligt mycket jobb på detta och förtjänar all heder.

Bra idé, du borde dra igång en insamling i OT2!
Håller med om att de är livsviktiga, utan dem kan t.ex. fåntratts-media fortsätta sprida lögner med felaktiga benämningar, PI har ju kommit med mången sköna begrepp som "skäggbarn" t.ex. :D

Tillbaks till ämnet, jag ser att muslimerna i Landskrona börjar ta ansvar, bra det! Undrar om korvgubbe är jete arg nu för att de gör det som t.ex. u och jag skrivit i åratal att de borde göra medan han fäktat emot. :hihi

Igår höll också fyra muslimska organisationer presskonferens då även medlemmar ur 23-årinens familj deltog.

- Vi tyckte att det var nödvändigt för det är så oroliga känslor i staden nu. Vi uppmanar till lugn i väntan på vad polisens utredning visar, säger Bassam Ahmad, talesman för föreningen Grupp 194.

Någon som har länk till den presskonferensen, vore kul att se familjemedlemmarna. 100:- till ditt donera-projekt om de ser det minsta ångerfulla eller skamsna ut. :tummenupp Såg på svt.se/text att rondellhunden parkerade på den svenska pensionärens handikappruta och inte tålde en tillrättavisning, så jävla typiskt. :lol

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/landskrona-en-stad-i-forstamning_4523433.svd

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fråga!

Fråga:
Var det inte så att mördarens släkt var "väldigt ledsna" via någon typ av källarmoské nyligen? :lol

Vad är det hör för jävla beteende, spotta på åklagaren? Räcker det inte snart, de spottar ju - bokstavligen - på svenska samhället, varför är de inte tvångsdeporterade än? :confused:

Dödsmisshandeln i Landskrona: tumult under omhäktningen
Under förmiddagen tisdagen hölls det omhäktningsförhandlingar för

*hmad Akileh, född 1*86-08-12, misstänkt på sannolika skäl för grov misshandel och grovt vållande till annans död samt för misshandel av normalgraden vad gäller Ingers make.
Lunds tingsrätt beslöt att hålla honom fortsatt häktad i ytterligare två veckor i väntan på att utredningen mot honom blir klar. Åklagare och polis menar att det finns fler vittnen och personer att förhöra. Risken finns att Ahmad Akileh undanröjer bevis om han släpps. Åklagaren inväntar även svar från obduktionen av Inger.

Libaneserna orsakade tumult
Under förhandlingen uppstod tumult i rättsalen. När beslutet meddelades blev mannens anhöriga arga och började spotta. En av den häktades anhöriga skrek ”idiot” åt åklagaren Göran Olsson och kastade en penna mot honom.

– Det var en allmänt upprörd stämning, några personer gick till muntligt angrepp mot åklagaren Göran Olsson, säger han.

Polisen fick hålla fast anhöriga på väg ut ur rättssalen för att undvika fortsatt bråk. Redan innan förhandlingarna inleddes på tisdagsmorgonen blev det stökigt utanför salen i Lunds tingsrätt. Platserna inne i salen räckte inte till alla som kommit dit. Några personer ville även förhindra fotografer från att ta bilder och det slutade med att poliser fick gå emellan. Man spottade även på polisen, som kommer att göra en anmälan om händelserna i rättssalen.

Domstol
Lunds tingsrätt, mål nr B 1883-10. Åtalet ska vara väckt den 4 maj

Summa summarum:
  • Löjligt generösa regler för anhöriginvandring och obefintlig kontroll av flyktingstatus i samband med islams människosyn möjliggör mord på svensk pensionär av al-qaida anhängare
  • Al-qaidianens släkt/klan snyftar i media
  • Al-qaidianens snyft fick föga genomslag så de tar till normala al-qaida metoder istället
  • Sverige abdikerar och förfasas över "rasismen" (mot al-qaida)

Fy fan vad jag längtar till tredje måndagsmorgonen i september nu.

:banana

Håkan och Madde

Guest
Vill bara rätta alla i tråden som inte är politiskt korrekta:ajjabajja. Det heter INTE Kulturberikare.:mattias
Det heter, Person från icke skidåkande nation nu mer:gnissla

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...