Dispyten vid parkeringsplatsen i Landskrona

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En hord. Lynchning.:va Här måste jag missat något väsentligt. Är det flera häktade i detta mål?

Det borde vara fler häktade, då de attackerat polis, åklagare och media igår. Det är en del av samma kulturyttring, attacken på företrädarna för samhället är bara en förlängning av människoföraktet i att döda pensionärer som vill åt handikapprutan.

Varför skulle jag försöka bortförklara lynchningar?. Jag är emot lynchningar, vare sig offret är 78-årig arisk kvinna, arab eller neger.

You tell me, det är inte jag som gör det.

Jag har ingen del i myndigheters asylbeslut men det är trevligt att du undivker frågan att du helt och hållet missat info på din favvosida om att han tidigare varit ostraffad, vilket dina inlägg riktade mot mig här handlar om.

Men visst, vill du släppa det där och diskutera annat så kör på! 1 - 0 :yoparty

Jag tror du rört ihop saker och ting, jag har inte resonerat kring att det är vare sig intressant eller ointressant huruvida han är straffad tidigare - eftersom det inte är det.

Jag har inget att släppa för jag har inte diskuterat samma sak som dig bevisligen.

Om du har rösträtt har du del i myndigheters beslut, vi är inte i ditt favvoland nu serru.

Jag såg Markus bil häromdagen...

RnJkr.jpg

En ganska beskrivande bild faktiskt! :tummenupp

Det är ändock enskild händelse av enskild individ.

Skitprat, det är en kulturyttring. Du har bara inte velat acceptera det än eftersom du sannolikt försvarat korthuset fram tills nyligen alt fortf.

:hej

Om du inte har nåt relevant att komma med tycker jag du ska tiga, veta hut och faktiskt visa lite respekt till den mördade kvinnans anhöriga.

Nu skulle en gammal avatar jag minns från bortglömd person på forumet passa bra.

771264662_d1eb3f1bfc.jpg

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag tror du rört ihop saker och ting, jag har inte resonerat kring att det är vare sig intressant eller ointressant huruvida han är straffad tidigare - eftersom det inte är det.

Jag har inget att släppa för jag har inte diskuterat samma sak som dig bevisligen.

Jag tror det är du som rört ihop saker och ting när valde du att besvara mitt inlägg som var riktat till XB12S om att killen skulle ha blivit utvisat efter sitt första brott. Eftersom han inte blivit straffad tidigare reagerade jag på hans inlägg och genast kom du la dig i och menade att jag inte vet vad jag babblar om när det gäller utlänningar och kriminalitet. Ett tips är att sluta lägga dig i folks inlägg om du inte ens vet vad de handlar om.

Om du har rösträtt har du del i myndigheters beslut, vi är inte i ditt favvoland nu serru.

Sverige? Jag har ingen del i myndigheters asylbeslut trots att jag röstar – har du det? I så fall måste du vara handläggare på Migrationsverket. :va

Ännu ett obegripligt inlägg från dig. Din grop som du gräver åt dig själv blir ju bara djupare och djupare, säg till om du vill att jag ska kasta ner en repstege.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror det är du som rört ihop saker och ting när valde du att besvara mitt inlägg som var riktat till XB12S om att killen skulle ha blivit utvisat efter sitt första brott. Eftersom han inte blivit straffad tidigare reagerade jag på hans inlägg och genast kom du la dig i och menade att jag inte vet vad jag babblar om när det gäller utlänningar och kriminalitet. Ett tips är att sluta lägga dig i folks inlägg om du inte ens vet vad de handlar om.

Sverige? Jag har ingen del i myndigheters asylbeslut trots att jag röstar – har du det? I så fall måste du vara handläggare på Migrationsverket. :va

Ännu ett obegripligt inlägg från dig. Din grop som du gräver åt dig själv blir ju bara djupare och djupare, säg till om du vill att jag ska kasta ner en repstege.

Du är ju mer än lovligt verklighetsfrånvänd och/eller förvirrad. :lol
Dessutom verkar du, utan att förolämpa dig, verka lite trög om du inte förstått din rösträtts koppling till myndighetsutövning. Jag tror Ankan, aktiv i denna tråd, kan reda ut det där med lagstiftande, verkställande, dömande och hur det hänger ihop i ett demokratiskt samhälle (som du förvisso inte vill ha, vilket för övrigt kan vara förklaringen till både det ena och det andra :hihi) . Fråga snällt sä hjälper han säkert en kommunist till rätta! :tummenupp

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det senaste tillskottet i händelsen. Kvinnan hade någon from av åldersförändrat blodkärl i hjärnan som kunde brista vilken sekund som helst.
Så att hon dog var bara en olycklig omständighet. Och ska då ses som förmildrande omständigheter.

Fan vad bra så med andra ord är de nu mer ok att slå ner alla dödsjuka för de kan ju endå dö vilken dag som helst.

Vad har du fått det ifrån att det skulle vara en förmildrande omständighet att tanten hade ett klent kärl? Så är det knappast.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Du är ju mer än lovligt verklighetsfrånvänd och/eller förvirrad. :lol
Dessutom verkar du, utan att förolämpa dig, verka lite trög om du inte förstått din rösträtts koppling till myndighetsutövning. Jag tror Ankan, aktiv i denna tråd, kan reda ut det där med lagstiftande, verkställande, dömande och hur det hänger ihop i ett demokratiskt samhälle (som du förvisso inte vill ha, vilket för övrigt kan vara förklaringen till både det ena och det andra :hihi) . Fråga snällt sä hjälper han säkert en kommunist till rätta! :tummenupp

Tackar för tipset, jag har en fil.kand i statsvetenskap inrikt. förvaltning och är insatt i det du beskriver. Jag har ingen påverkan på det operativa arbetet när det gäller myndigheternas arbete, dvs asylbeslut, bara på den politiska makten som lägger upp riktlinjer för dess verksamhet.

Utan att förlompa dig så får man intrycket av att dina inlägg är skrivna av en utvecklingstörd 13-åring som mest vill gapa, störa och rutinmässigt vilja förolämpa sina motdebattörer. Maken till sämre läsförståelse och verklighetsuppfattning har jag sällan skådat.

Om inte annat säger ditt rabiata omdömesröstande i tråden en hel del.
Case closed.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det borde vara fler häktade, då de attackerat polis, åklagare och media igår. Det är en del av samma kulturyttring, attacken på företrädarna för samhället är bara en förlängning av människoföraktet i att döda pensionärer som vill åt handikapprutan.

Håller med om att det borde vara straff på att störa häktningsförhandlingen och att attackera rättens aktörer. Samma kulturyttring... kanske, kanske inte. Under alla förhållanden det inte lätt att få detta till att en hord varit inblandad i den dödliga misshandlen. ELler en lynchmobb för den delen. Det logiska språng är milsvitt.:)

You tell me, det är inte jag som gör det.

Inte jag heller. Du får nog läsa igen.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tackar för tipset, jag har en fil.kand i statsvetenskap inrikt. förvaltning

Ungefär som att en politiskt färgad akademisk utbildning och blockflöjtande skulle kunna jämställas med att leva i verkligheten och att inhämta objektiv, korrekt och ofärgad information från Politiskt Inkorrekt. :mad:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
jag har en fil.kand i statsvetenskap inrikt. förvaltning och är insatt i det du beskriver. .

Åh, vad imponerande! :rofl

...bara på den politiska makten som lägger upp riktlinjer för dess verksamhet.

Jaså, bara på den politiska makten? :( Vad synd, det finns dock bara politisk makt i Sverige, eller menar du att Kungahuset eller Armén är självständig?

Rökte du bara hasch under dina CSN år eller lärde du dig något?

Jobba på nu, så du kan få upp din lön till en vettig statsanställd sådan om 23.000kr/mån och börja betala av din skuld till samhället!

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
När det äntligen dyker upp intresanta ämnen att diskutera, så förvandlas det något jävla Lunastorm på ett par timmar.
Håll er till ämnet och lämna dagisnivån alla ni som håller på med personangrepp. Det kan väl inte vara så svårt att få fram vad ni tycker om det som hänt utan att behöva förnedra dom som tycker olika.

Själv tycker jag att det måste slutas att daltas vid sådana här typ av brott. Utvisning för han som mördade tanten och dom som aktivt har hjäpt till att skydda honom, hårt straff för dom som lever rövare inne i rättsalen. Alla måste respektera Svenska lagar och regler även om man kommer från ett annat land.

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
:D

Du tror att en överlevnadsinstinkt poppar upp i huvudet för att ett nästan 80-årigt par ber en flytta på sig? Var har du bott de senaste 45 åren? Har du varit med om någonting utanför föreläsningssalar och skrynklingskliniker?

Du jämför vad vi diskuterade då med detta? Okej, då ska vi se.

1. Paolo Roberto får ett gäng njurslag av två-tre killar och sedan att strypningsförsök. Slutar med att han utdelar en örfil. Något man kan förstå. Det är väl i princip så jag skriver i Paolotråden, om ens det.

2. Ett handikappat(?) pensionärspar närmare 80 år ber 23-årig tuffingkille flytta på sig. Mannen blir grovt misshandlad, kvinnan misshandlad till döds.

:confused:

Hur i hela friden kom du på att dra upp överlevnadsinstinkt i denna tråden?

Om du inte har nåt relevant att komma med tycker jag du ska tiga, veta hut och faktiskt visa lite respekt till den mördade kvinnans anhöriga.
Jag får be om ursäkt men jag trodde inte att man kunde missuppfatta mitt inlägg så mycket som du gjorde!
Så enkel version: du påstod att användande av våld är en överlevnadsinstinkt, jag pikade dig bara för det! En instinkt har vi inte kontroll över, alltså påstår du att du inte kan avstå från att använda våld i vissa situationer, m.a.o. är du farlig för din omgivning.
Jag menar att det beror på att du, precis som denna killen, saknar vissa social färdigheter kombinerat med tanken om att våld är en ok metod att lösa konflikter och är mer lättkränkta än vad som är bra för er, eller snarare er omgivning.

En ännu enklare version: eftersom du själv använder/har använt våld är det mer tur än skicklighet som skiljer dig från att vara i samma situation som den anklagade.
Å för övrigt gäller det för alla som använder våld för att hävda sig/lösa konflikter/kontrollera sin omgivning/uppfostra o.s.v.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Alla måste respektera Svenska lagar och regler även om man kommer från ett annat land.

Naturligtvis. En självklarhet!

Vi har ju även en domstol som kan döma, en polis som kan ingripa, ifall det inte görs. Det där med etniciteten....spelar ingen roll när det gäller likhet inför lagen!

Bra att du säger ifrån, en del vet verkligen inte gränserna !!!

Uppviglingstal, är det åtalsbart ?

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Jag får be om ursäkt men jag trodde inte att man kunde missuppfatta mitt inlägg så mycket som du gjorde!
Så enkel version: du påstod att användande av våld är en överlevnadsinstinkt, jag pikade dig bara för det! En instinkt har vi inte kontroll över, alltså påstår du att du inte kan avstå från att använda våld i vissa situationer, m.a.o. är du farlig för din omgivning.
Jag menar att det beror på att du, precis som denna killen, saknar vissa social färdigheter kombinerat med tanken om att våld är en ok metod att lösa konflikter och är mer lättkränkta än vad som är bra för er, eller snarare er omgivning.

En ännu enklare version: eftersom du själv använder/har använt våld är det mer tur än skicklighet som skiljer dig från att vara i samma situation som den anklagade.
Å för övrigt gäller det för alla som använder våld för att hävda sig/lösa konflikter/kontrollera sin omgivning/uppfostra o.s.v.

Man får verkligen hoppas att BoSoZoKu inte är varken så lettkrengt eller våldsam som Du antyder. Om så skulle vara är det nog bäst att du stannar inomhus den närmaste månaden. :D

Bra att du säger ifrån, en del vet verkligen inte gränserna !!!

Vissa av oss, försöker åtminstone lära...

Vi har ju även en domstol som kan döma, en polis som kan ingripa, ifall det inte görs. Det där med etniciteten....spelar ingen roll när det gäller likhet inför lagen!

Enligt vissa bör en särskilt tung lagbok drämmas i huvudet på araber/muslimer/terrorister. Likhet inför lagen gäller bara svenskar/kristna/icketerrorister.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Du svamlar ju värre än nånsin! Och du likställer fortfarande vilket bråk som helst med Landskronamordet. :D

Att klappa ner en 78-årig handikappad kvinna likställer du alltså med att försvara sig om man blir påhoppad av idioter på stan?
För vad fan vet du om vad jag har gjort eller varför?

Nu ska vi också reda ut det här med överlevnadsinstinkt som du ältar hela tiden, för jag tror inte du förstår vad det innebär.

I paolotråden nämnde någon den instinkten som en orsak till varför Paolo blev upprörd. Jag höll till viss del med om att det kan förklara det hela. Detta kan kanske gälla exempelvis när du känner hur syret börjar ta slut till hjärnan för att någon stryper dig eller om du är omringad av flera som vill dig illa. Inte när någon tjafsar med dig eller är allmänt kaxig eller ens klappar till dig. Har du förstått nu? Kan du släppa det så tror jag fler än jag hade varit tacksam.

Du borde skämmas när du tjafsar om saker du inte vet något om. Våld kan absolut vara berättigat i rätt situation. Att dra in överlevnadsinstinkt i Landskronafallet är ju helt galet och otroligt nedsättande mot det angripna åldringsparet, det kan vem som helst förstå. Det känns mest som att du vill provocera och det blir rätt tröttsamt.

jag har en fil.kand i statsvetenskap inrikt. förvaltning och är insatt i det du beskriver.

Är du en sån där som kallas Sakkunnig och får sitta i tv-studion och babbla om oväsentligheter? Eller jobbar du som soc-tant?

Att ingen kan utbilda sig till nåt riktigt nuförtiden :va Där det faktiskt krävs en hjärna och som inte vem som helst klarar av. Typ civilingenjör eller programmerare eller nåt. Tror jag får ta mig några poäng Afrikansk kultur på universitetet så jag kan sitta på ett sporthojsforum och raljera lite. :rofl

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Hur kan något så tragiskt användas som förevändning för pajkastning? Människor äcklar mig mer och mer..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år