Dispyten vid parkeringsplatsen i Landskrona

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag är utbildad programmerare. Vad var du utbildad till sa du?

Jag vet att du är programmerare, och det är en utbildning som inte bara innebär att sitta på en föreläsning och se kulturell ut. Bra där. Sen brukar ju finnas vissa andra issues vad gäller datanördar men det är iaf en riktig utbildning.

Du vet att jag inte har någon egentlig utbildning utöver naturvetenskaplig gymnasieutbildning, eller hur? Och det har inte med det att göra. Har du klarat dig igenom 5 år på tex KTH eller Chalmers eller kanske en läkarutbildning(riktig läkare Bonny)så är du bevisligen inte nåt dumhuvud. Det är ett kvitto på att du är skärpt. Plugga 1000poäng sociologi eller statsvetenskap eller liknande och du kan fortfarande vara en puckad slacker. Jag vet hur många som helst. Därför är det bara löjligt att sitta och skryta över det.

Personligen har jag tagit de eftergymnasiala kurser, dock ej med högskolepoäng, som jag anser kan ge mig något i mitt företagande. Företagsekonomi mm. Jag har aldrig personligen förstått statusen det innebär med att ha högskolepoäng i whatever, bara för att.

Edit:

Nu tycker jag vi slutar diskutera utbildningar och istället diskuterar det egentliga ämnet i tråden. En libanes dödsmisshandlade en 78-årig kvinna som Bonny tror hotade honom så till den milda grad att hans överlevnadsinstinkt kopplades in.

Lyssnar precis på nyheterna och nu får de det tydligen till att det var blodkärlets fel och inte Ahmads. Tycker det känns som en bra lösning. Ingen ska behöva känna skuld ju :rolleyes:

Kanske nåt för Only in Sweden-tråden?

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Användningen av begreppet "politiskt korrekt/inkorrekt" har ju gått helt överstyr, allt och alla mellan himmel och jord benämns som politiskt inkorrekt och det är fan vanligare med egenhävdad politisk inkorrekthet än äkta politisk korrekthet numera. Som exempel: Alla som anser att nuvarande invandringspolitik är framgångsrik, hand upp. Ingen? Ok. Att då framhålla denna egenskap, politisk inkorrekthet, som något särskiljande och positivt är ju rent löjligt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
En libanes dödsmisshandlade en 78-årig kvinna

Och eftersom du så gärna hävdar att detta var en kulturyttring.

-Är det vanligt att man slår ihjäl åldringar i Libanon?

Jag i min enfald hade någon sån där naiv uppfattning att man i väldigt många länder faktiskt hyste stor respekt för de äldre. Fast jag trodde ju å andra sida att den där krukan som de prackade på mig på Kreta faktiskt var en äkta grekisk klenod från tidig medeltid som jag fick köpa billigt bara för att jag såg ovanligt hyvens ut.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Plugga 1000poäng sociologi eller statsvetenskap eller liknande och du kan fortfarande vara en puckad slacker.

En kort grej bara. Håller inte riktigt med om statsvetenskapen. Ska du jobba på UD, scora ett ambassadjobb eller ett jobb som EU-nånting så är det statsvetenskap som gäller, fyra år minst och en bra magister och praktikplats. Gärna kombinerat med språk vid sidan av. Man får slita röv ärligt talat, inte direkt utrymme för navelskådning om man säger. Socionomutbildningen däremot... :glömdet

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Enligt vissa bör en särskilt tung lagbok drämmas i huvudet på araber/muslimer/terrorister. Likhet inför lagen gäller bara svenskar/kristna/icketerrorister.

Vänta nu, det finns väl - alldeles oavsett detta fall - flera utrymmen i lagstiftningen för att drämma olika hårt beroende på diverse omständigheter? Frågan är om kopplingen mellan kultur och brott finns, jag tror det. Tror du?

Nä, de har skickat hit sina tuffingar.

För övrigt finsn det inte så många svenskar att begå rasistmord på, är det vanligt att man dödar amerikaner i Nordkorea likcsom? Betyder det att de är vänligt inställda, ja du hajar. Eller inte.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Det var första gången jag skrev libanes. Så du kanske överdriver lite.

-Är det vanligt att man slår ihjäl åldringar i Libanon?.

Ingen aning, jag har ingen utbildning i det.

Jag i min enfald hade någon sån där naiv uppfattning att man i väldigt många länder faktiskt hyste stor respekt för de äldre. .

Det hävdas gärna det. Jag har aldrig sett det. Däremot tycker jag ungdomar i allmänhet har alldeles för dålig respekt för gamla människor. Det är iofs en viss skillnad på att inte lyfta på arslet på bussen och att slå ihjäl, misshandla/väskrycka eller tränga sig in hos gamlingar och stjäla/misshandla. Antagligen håller inte Bonny med mig där.

Fråga polisen vilka som är överrepresenterade vid åldringsbrott så kanske du får ditt svar. Jag har ju en känsla av att denna påstådda respekt inte riktigt gäller alla åldringar. Ungefär som att tjejer med en speciell hårfärg är extra mycket horor. Eller fråga Zoidberg förresten. Han tryckte ju upp rätt mycket fakta in your face sist du hade dubier vad gällde brottslighet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
beror uppsåtet på hans etnicitet?

Det verkar som vi har ett konfetti av begrepp här, nationalitet, etnicitet, religion, religion - allt vill ni blanda i er liberala sörja för att få spela ut rasistkortet, åh som ni längtar. :D

Att vissa kulturer och åskådningar går sämre ihop med andra är inget konstigt, man behöver inte ens värdera vilken åskådning som är bäst för att konstatera att det är så.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
En kort grej bara. Håller inte riktigt med om statsvetenskapen. Ska du jobba på UD, scora ett ambassadjobb eller ett jobb som EU-nånting så är det statsvetenskap som gäller, fyra år minst och en bra magister och praktikplats. Gärna kombinerat med språk vid sidan av. Man får slita röv ärligt talat, inte direkt utrymme för navelskådning om man säger. Socionomutbildningen däremot... :glömdet

Okej, slacker var kanske fel ordval. Om jag uttrycker det så här: Det krävs säkert en del slit men ingen talang. Ungefär som plugg-/fjäsktjejerna i klassen som hade toppbetyg men fick typ 0,7 på högskoleprovet. Behövs inte så mycket hjärna med andra ord.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Att vissa kulturer och åskådningar går sämre ihop med andra är inget konstigt, man behöver inte ens värdera vilken åskådning som är bäst för att konstatera att det är så.

Ja,

Naturligtvis är det så....

T ex när en svensk tuttförstorad bimbo i nån kort liten klänning, tar en drink utomhus i Teheran...

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Vänta nu, det finns väl - alldeles oavsett detta fall - flera utrymmen i lagstiftningen för att drämma olika hårt beroende på diverse omständigheter? Frågan är om kopplingen mellan kultur och brott finns, jag tror det. Tror du?

Klart det finns. Det var inte poängen. Det finns folk som gärna tolkar progressiva straffskalor så, att den som kommer från mellanöstern skall ha ett hårdare straff än en svensk, även om omständigheterna som konstituerar den brottsliga gärningen är desamma. Det tycker inte jag. Det vore ju pöbels- och lynchmentalitet och som jag förklarat för dig två gånger idag så gillar jag inte sådant.:fakta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Klart det finns. Det var inte poängen. Det finns folk som gärna tolkar progressiva straffskalor så, att den som kommer från mellanöstern skall ha ett hårdare straff än en svensk, även om omständigheterna som konstituerar den brottsliga gärningen är desamma. Det tycker inte jag. Det vore ju pöbels- och lynchmentalitet och som jag förklarat för dig två gånger idag så gillar jag inte sådant.:fakta

Jag vet inte vad du babblar om, har jag skrivit att han skall ha ett strängare straff på grund av ursprung? :confused:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Ska bli intressant och se vad som kommer fram i utredningen.

Döms han för mord skall han naturligtvis varken dömas slappare eller strängare för att han är utlänning. Finns en risk enligt vissa bedömare att det blir det senare, men jag är tveksam.

http://www.bokus.com/b/9789127111660.html

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800

Jag i min enfald hade någon sån där naiv uppfattning att man i väldigt många länder faktiskt hyste stor respekt för de äldre. Fast jag trodde ju å andra sida att den där krukan som de prackade på mig på Kreta faktiskt var en äkta grekisk klenod från tidig medeltid som jag fick köpa billigt bara för att jag såg ovanligt hyvens ut.

Tyvär är det nog så att dom respekterar sina egna åldringar mer än svenska pensionärer.
Jag läste att det är allmänt känt att invandrarungdomar i Landskrona hänger i parkeringhusen och kräver tullavgift av alla som ska parkera bilen när dom ska handla i centrum och att det ibland kan bli ganska hotfullt om man inte betalar. Men det kanske någon Landskronabo kan bekräfta eller förneka eftersom jag inte vet om det är sant. Är det sant så låter det inte som dom respekerar varken åldringar eller någon annan för den delen.

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Jag vet inte vad du babblar om, har jag skrivit att han skall ha ett strängare straff på grund av ursprung? :confused:

Jag har inte koll på alla knepigheter du hävt ur dig idag. Jag svarade ju Badger ursprungligen och det har legat till grund för mina senare kommentarer till dina utsvävningar. Du behöver inte ta allt som skrivs här personligt vettu.:krama

Ska bli intressant och se vad som kommer fram i utredningen.

Döms han för mord skall han naturligtvis varken dömas slappare eller strängare för att han är utlänning. Finns en risk enligt vissa bedömare att det blir det senare, men jag är tveksam.

http://www.bokus.com/b/9789127111660.html

Han kommer naturligtvis inte att dömas för mord. Vad är det för stolleprov? Däremot finns ju naturligtvis möjligheten att han döms till svårare påföljd för att han är invandrare, men inte för mord. Eller dråp.

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Han kommer naturligtvis inte att dömas för mord. Vad är det för stolleprov? Däremot finns ju naturligtvis möjligheten att han döms till svårare påföljd för att han är invandrare, men inte för mord. Eller dråp.

Minst vållande till annans död verkar det vara i nuläget men det skulle inte förvåna mig att det var dråp ändå även om Silbersky gör allt för att inte få det till det.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Däremot finns ju naturligtvis möjligheten att han döms till svårare påföljd för att han är invandrare, men inte för mord. Eller dråp.

Det där är märkligt!
Har man glasögon, så brukar det bli mildare straff..., lite snällare attityd mot elaka domstolsväsendet..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tyvär är det nog så att dom respekterar sina egna åldringar mer än svenska pensionärer.
Jag läste att det är allmänt känt att invandrarungdomar i Landskrona hänger i parkeringhusen och kräver tullavgift av alla som ska parkera bilen när dom ska handla i centrum och att det ibland kan bli ganska hotfullt om man inte betalar. Men det kanske någon Landskronabo kan bekräfta eller förneka eftersom jag inte vet om det är sant. Är det sant så låter det inte som dom respekerar varken åldringar eller någon annan för den delen.

Haha, garanterat sant. :lol

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...