Bara om du kompletterat med brevlådekursen i Källkritik 5p som levereras från Politiskt Inkorrekts utbildningsredaktion.
Fan oxå. Där sket det sig. Jag klarade aldrig godkänt på den kursen.
Bara om du kompletterat med brevlådekursen i Källkritik 5p som levereras från Politiskt Inkorrekts utbildningsredaktion.
Jag är utbildad programmerare. Vad var du utbildad till sa du?
En libanes dödsmisshandlade en 78-årig kvinna
Plugga 1000poäng sociologi eller statsvetenskap eller liknande och du kan fortfarande vara en puckad slacker.
. Socionomutbildningen däremot...
En libanes dödsmisshandlade en 78-årig kvinna
Enligt vissa bör en särskilt tung lagbok drämmas i huvudet på araber/muslimer/terrorister. Likhet inför lagen gäller bara svenskar/kristna/icketerrorister.
-Är det vanligt att man slår ihjäl åldringar i Libanon?
Och eftersom du så gärna hävdar att detta var en kulturyttring.
-Är det vanligt att man slår ihjäl åldringar i Libanon?.
Jag i min enfald hade någon sån där naiv uppfattning att man i väldigt många länder faktiskt hyste stor respekt för de äldre. .
beror uppsåtet på hans etnicitet?
En kort grej bara. Håller inte riktigt med om statsvetenskapen. Ska du jobba på UD, scora ett ambassadjobb eller ett jobb som EU-nånting så är det statsvetenskap som gäller, fyra år minst och en bra magister och praktikplats. Gärna kombinerat med språk vid sidan av. Man får slita röv ärligt talat, inte direkt utrymme för navelskådning om man säger. Socionomutbildningen däremot...
.
- Ingen aning, jag har ingen utbildning i det.
- Antagligen håller inte Bonny med mig där.
- fakta in your face sist du hade dubier vad gällde brottslighet
Människor äcklar mig mer och mer..
Att vissa kulturer och åskådningar går sämre ihop med andra är inget konstigt, man behöver inte ens värdera vilken åskådning som är bäst för att konstatera att det är så.
Vänta nu, det finns väl - alldeles oavsett detta fall - flera utrymmen i lagstiftningen för att drämma olika hårt beroende på diverse omständigheter? Frågan är om kopplingen mellan kultur och brott finns, jag tror det. Tror du?
Klart det finns. Det var inte poängen. Det finns folk som gärna tolkar progressiva straffskalor så, att den som kommer från mellanöstern skall ha ett hårdare straff än en svensk, även om omständigheterna som konstituerar den brottsliga gärningen är desamma. Det tycker inte jag. Det vore ju pöbels- och lynchmentalitet och som jag förklarat för dig två gånger idag så gillar jag inte sådant.
Och eftersom du så gärna hävdar att detta var en kulturyttring.
-Är det vanligt att man slår ihjäl åldringar i Libanon?
Jag i min enfald hade någon sån där naiv uppfattning att man i väldigt många länder faktiskt hyste stor respekt för de äldre. Fast jag trodde ju å andra sida att den där krukan som de prackade på mig på Kreta faktiskt var en äkta grekisk klenod från tidig medeltid som jag fick köpa billigt bara för att jag såg ovanligt hyvens ut.
Jag vet inte vad du babblar om, har jag skrivit att han skall ha ett strängare straff på grund av ursprung?
Ska bli intressant och se vad som kommer fram i utredningen.
Döms han för mord skall han naturligtvis varken dömas slappare eller strängare för att han är utlänning. Finns en risk enligt vissa bedömare att det blir det senare, men jag är tveksam.
http://www.bokus.com/b/9789127111660.html
Han kommer naturligtvis inte att dömas för mord. Vad är det för stolleprov? Däremot finns ju naturligtvis möjligheten att han döms till svårare påföljd för att han är invandrare, men inte för mord. Eller dråp.
Däremot finns ju naturligtvis möjligheten att han döms till svårare påföljd för att han är invandrare, men inte för mord. Eller dråp.
Tyvär är det nog så att dom respekterar sina egna åldringar mer än svenska pensionärer.
Jag läste att det är allmänt känt att invandrarungdomar i Landskrona hänger i parkeringhusen och kräver tullavgift av alla som ska parkera bilen när dom ska handla i centrum och att det ibland kan bli ganska hotfullt om man inte betalar. Men det kanske någon Landskronabo kan bekräfta eller förneka eftersom jag inte vet om det är sant. Är det sant så låter det inte som dom respekerar varken åldringar eller någon annan för den delen.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|