Dispyten vid parkeringsplatsen i Landskrona

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Minst vållande till annans död verkar det vara i nuläget men det skulle inte förvåna mig att det var dråp ändå även om Silbersky gör allt för att inte få det till det.

SÅvitt framkommit finns väl inget som tyder på att gärningsmannen haft ens likgiltighetsuppsåt. Då blir det vållande till annans död.

Det där är märkligt!
Har man glasögon, så brukar det bli mildare straff..., lite snällare attityd mot elaka domstolsväsendet..

Det är naturligtvis inte rätt att han skall dömas hårdare för att han är invandrare. Tyvärr går det inte att utesluta att så sker ibland.

Hehe:rolleyes:Leif Silbersky säger de enligt aftonhoran http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6990864.ab Men hörde om de på p3 med om de nu är bättre:banana

Leif silbersky har fulländat konsten att föra processen i media istället för i rättssalen. Han vet vad som gäller juridiskt, men vet också att mediaopinionen faktiskt i uppmärksammade mål kan tänkas få betydelse för straffmätningen. Så borde det inte vara, men det förekommer nog tyvärr.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är naturligtvis inte rätt att han skall dömas hårdare för att han är invandrare. Tyvärr går det inte att utesluta att så sker ibland.

Det går inte att utesluta en rad saker, som vi ändå inte sitter och gaggar om härådär. Jag kan inte utesluta att jag är kränkt t.ex. Kränkt av ditt inlägg t.ex. :mad:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Leif silbersky har fulländat konsten att föra processen i media istället för i rättssalen

Silbersky är en mediahora. Han vill bara ta sig an sådant som ger publicitet. Väljer man Silbersky är man rätt och slätt skyldig, men vill inte stå för det. En vek liten fegis helt enkelt.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Och eftersom du så gärna hävdar att detta var en kulturyttring.

-Är det vanligt att man slår ihjäl åldringar i Libanon?

Jag i min enfald hade någon sån där naiv uppfattning att man i väldigt många länder faktiskt hyste stor respekt för de äldre.

1. Att stjäla och inte bry sig om någon kommer till skada? Svårt att säga, brottsofferstatistiken från dessa kulturer haltar, se dock pkt.3

2. Troligen icke, så länge det är dina egna.

3. Det sägs så, däremot kan respekten för andra kulturer halta en del. Samt kvinnosyn...

Kulturintoleransen/föraktet mot de som inte är som dig/tror på samma saker som dig är ju ingen direkt nyhet.
O vi smutsiga icke rättrogna.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det går inte att utesluta en rad saker, som vi ändå inte sitter och gaggar om härådär. Jag kan inte utesluta att jag är kränkt t.ex. Kränkt av ditt inlägg t.ex. :mad:

Ta ett djupt andetag, blunda tio sekunder och tänk på något trevligt så skall du se att det går över.:) Klart är att under alla förhållanden är du inte kränkt, möjligen krengt, men det är som du vet något annat.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Silbersky är en mediahora. Han vill bara ta sig an sådant som ger publicitet. Väljer man Silbersky är man rätt och slätt skyldig, men vill inte stå för det. En vek liten fegis helt enkelt.

:lol Han har till och med bilder på sig själv på sin hemsida som media får använda vid behov. Man kan nog säga att han har en väl genomtänkt mediestrategi.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
O vi smutsiga icke rättrogna.

:hihi

Ta ett djupt andetag, blunda tio sekunder och tänk på något trevligt så skall du se att det går över.:) Klart är att under alla förhållanden är du inte kränkt, möjligen krengt, men det är som du vet något annat.

Jag blundade, andades, osv - tro fan att ditt inlägg om eventuellt skarpa domar mot lett krengta låg kvar. :mad:

Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Det är en försvarsadvokats uppgift att försöka övertyga rätten om oskuld/förmildrade omständigheter vid brott.
Medans åklagaren försöker boosta järnet.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Jag är på s200 kanske, just avklarat Kungahuset - t-rex skulle älska det kapitlet. :hihi

Beställde en skrälldus av intressant litteratur. Började med Anders Isaksson som jag tror vi pratade om nån gång. Dock bara kommit igenom inledningskapitlet. Mycket god läsning väntar...

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det är en försvarsadvokats uppgift att försöka övertyga rätten om oskuld/förmildrade omständigheter vid brott.
Medans åklagaren försöker boosta järnet.

Det där är bara delvis sant. Åklagaren har en objektivitetsplikt under förundersökningen. Han är då skyldig att ta fram även omständigheter som talar till den misstänktes fördel. Under huvudförhandlingen däremot är det en annan femma.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Beställde en skrälldus av intressant litteratur. Började med Anders Isaksson som jag tror vi pratade om nån gång. Dock bara kommit igenom inledningskapitlet. Mycket god läsning väntar...

Kikade lite på den och det måste lätt vara "veckans boktips". Potential att vara en veritabel gottepåse.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Kikade lite på den och det måste lätt vara "veckans boktips". Potential att vara en veritabel gottepåse.

Har inte läst någon bok av Isaksson tidigare, men hans fredagsbetraktelser i DI var mycket läsvärda när det begav sig. Jag har vissa förväntningar således.:)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Till skillnad från ditt inlägg som fullkomligt kokar över av tolerans...

Jag tolererar inte intoleranta. Varför skulle jag? Kommer ju likväl bli besviken.
Tolererar inte människor samt kulturer i allmänhet som ger sig den typen av uttryck, dess syn på kvinnor som lägre stående och synen på vad som är mitt och ditt.

För mig är det skitenkelt; Slå en kvinna=ingen tolerans. Stjäla=ingen tolerans.
Jag är intolerant helt enkelt. Även mot skitsnack. Och gluten. Ibland.

:lol Han har till och med bilder på sig själv på sin hemsida som media får använda vid behov. Man kan nog säga att han har en väl genomtänkt mediestrategi.
En osmaklig liten farbror. Jag tolererar honom inte, han gör profit på att försvara slödder. Han saknar moral. Usch!

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
En osmaklig liten farbror. Jag tolererar honom inte, han gör profit på att försvara slödder. Han saknar moral. Usch!

Alla advokater som arbetar med offentliga försvar gör profit på att i större eller mindre utsträckning försvara slödder. Även slödder har rätt till en försvarare i en rättsstat. Och Sverige utger sig ju faktiskt för att vara just det. Det innebär inte att advokaten säljer sin skäl till slöddret eller gör vad som helst för att få slöddertypen friad.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år