Ditt absolut sämsta köp

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Chief Drifter
Tänkte att vi kunde samla lite roliga erfarenheter av dåliga köp i en tråd. Det kan vara vad som helst, men inget som kostat 50kr om ni förstår vad jag menar. Något som faktiskt kostat dig en del och verkligen var en besvikelse, kasst eller bara ett allmänt riktigt dåligt köp.

Mitt absolut sämsta köp måste varit min första sportbil när jag var 18 år fyllda och gick till banken för att låna ihop till en bil. Visst, det var inte jättemycket pengar men jag gav 40papp för en sunkig Corrado G60. Allt jag såg var en cool bil med kompressor. Sprucken framspoiler, taskig kompressor, dåliga hjullager, kassa bromsar, rost i skärmarna och mycket mer brydde jag mig inte om. Underbart att se tillbaka på dessa tider och hur dum man faktiskt var.

Mitt senaste dumma köp är nog Volvo 360'n som skulle vara en busbil denna vintern. Jag hann med 3-4 rundor, sen blev det inget mer. Insåg dessutom snabbt att jag faktiskt inte hade någon plats att förvara bilen på dessutom eftersom jag bor mitt inne i stan. Garaget är fullt eftersom både sommarbilen och hojen står där. Så jag skrotade Volvon för två veckor sedan och orkade helt enkelt inte med den. Inga jättepengar, men ändå några tusen helt i onödan.

Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Saab 900 2.0t från -94 med viggenpaket och extra allt.

Inköp 60.000kr
Reparationer och delar: 25.000kr
Försäljning efter 2 år: 14000kr, då med rasad motor och musbo i baksätet :)

Ingen höjdaraffär.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
bilar är väl en klassiker när man är ung.. förbruka nog 2 bilar per år som man köpte för mellan 2-15 tusen. men dom dyrare fick man ju tillbaka en slant på men alltid med förlust.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Mini Cooper S.

Bytte till mig den mot en Honda S2000 köpt för 157.000 (som frun inte ville ha på vintern, den skulle tydligen vara dålig då..) för att bli av med Hyndan.

ett år senare och efter åtskilliga tusen i reparationer (den är ju byggd av engelsmän för f-n) såldes skiten för 119.000.

Ja, min GSXR1000 var väl ingen vidare investering heller. Köpte ny för massa pengar, såldes lätt beggad för mycket mindre pengar. :näsblod

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Ett par mobilbatterier från Kina. Håller typ ett gympass om man lyssnar på musik och sen får man ladda i ett dygn, till slut säckar de ihop.

Kostade visserligen endast ett par dollar styck men all den tid, energi och förväntan gick till spillo.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
relativt dyr Sony DVD(7500:- ), lasern gav upp efter två år och en vecka, sparsamt använt.
Borde vetat bättre då två andra sony spelare havererat för mig med kass laser (mindre summa pengar dock)

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
relativt dyr Sony DVD(7500:- ), lasern gav upp efter två år och en vecka, sparsamt använt.
Borde vetat bättre då två andra sony spelare havererat för mig med kass laser (mindre summa pengar dock)

Du är helt hundra att den är död och inte dammig?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Renault Trafic. Köptes för 90', såldes efter 11 månader och 50' i reparationer för 80'.

/toyota 4-ever

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Du är helt hundra att den är död och inte dammig?
Ja, det går att köra diagnos program på den för att läsa ut användning och felkoder etc, och en sökning på nätet gav vid den tiden intryck av att det inte var helt ovanligt.
Så jag köpte en Denon istället, den har rasslat på i 8-10 år nu.
Min först CD (Denon) lever än i dag(eller gjorde när jag ställde undan den), inhandlat -85:D

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
:va *tänker* kommer faktiskt inte på något, jag brukar aldrig impulsköpa o blir sällan missnöjd med ett köp. Skulle vara dyra skor som visar sig inte hålla mer än ngra månader.:mad: hatar verkligen att köpa skor men ibland är det ett onödigt ont, inte nog med att jag förväntar mig att de ska hålla ...de ska passa också :gnissla

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
:va *tänker* kommer faktiskt inte på något, jag brukar aldrig impulsköpa o blir sällan missnöjd med ett köp. Skulle vara dyra skor som visar sig inte hålla mer än ngra månader.:mad: hatar verkligen att köpa skor men ibland är det ett onödigt ont, inte nog med att jag förväntar mig att de ska hålla ...de ska passa också :gnissla
Men TTS:en då?

mvh.v

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
När jag och polaren skulle börja läsa på kth i haninge så bestämde vi att vi skulle dela på en bil för att kunna åka dit. Eftersom vi båda bor strax söder om söder så är det mycket smidigare att ta 73an i tio minuter än att åka kommunalt.

Vi kollade runt på blocket efter besiktigade bilar för runt 10k, för den slanten får man ju faktiskt en helt funkis bil men nej nej.
Vi hittade en gammal ford cortina 69a som var rätt frän men garanterat inte ett bra köp, men den köpte vi.
Fungerade faktiskt att åka med under den hösten, tills avgasröret lossnade efter grenröret och spetsade sönder bensintanken.
Sen vart den ståendes, skulle laga den och hade såklart storslagna planer.
Fick tillbaka mer pengar från FB när ja sålde den än vad priset vart, och då är det inte dyrt att försäkra en gammal ford från 69.

Grannarna hatade den också

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
"iPhone" i Peking. :hihi

Om jag hade trott att jag skulle få en iPhone, alltså. För under tvåhundra spänn var den värd det som ren underhållning. Den var... annorlunda. :rofl

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Mitt absolut sämsta köp va godisposen jag köpte i helgen...

1. Jag är tillräckligt tjock redan som det är!
2. Den tog slut åt helvete för fort!
3. Man får hål i tänderna!
4. Jag kunde köpt 2st Kopparberg 7,0 Cider och haft bra mycket roligare för pengarna!

:huvet

Merovingian

Guest
En bil som jag skulle renovera.
Historiker har sina förklaringar till varför romarriket föll. Jag är säker på att rostlagning spelade en instrumentell roll. Även Maya-folket och Sumerna lär ha strukit med i just rostlagning.

:3freak

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Chief Drifter
När jag och polaren skulle börja läsa på kth i haninge så bestämde vi att vi skulle dela på en bil för att kunna åka dit. Eftersom vi båda bor strax söder om söder så är det mycket smidigare att ta 73an i tio minuter än att åka kommunalt.

Vi kollade runt på blocket efter besiktigade bilar för runt 10k, för den slanten får man ju faktiskt en helt funkis bil men nej nej.
Vi hittade en gammal ford cortina 69a som var rätt frän men garanterat inte ett bra köp, men den köpte vi.
Fungerade faktiskt att åka med under den hösten, tills avgasröret lossnade efter grenröret och spetsade sönder bensintanken.
Sen vart den ståendes, skulle laga den och hade såklart storslagna planer.
Fick tillbaka mer pengar från FB när ja sålde den än vad priset vart, och då är det inte dyrt att försäkra en gammal ford från 69.

Grannarna hatade den också

Det låter faktiskt som ett riktigt idiot-köp eftersom det skulle vara en brukis. Gratulerar! :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy