Fördelen är att hojen går lite jämnare i låga hastigheter pga av att man hamnar på lite högre varv. Ducces motorer, och twinnar generellt, är lite stötiga i gången på låga varv. En annan effekt är att hojen känns lite piggare.
Den enda nackdelen är väl att du minskar topphastigheten en smula, men det är så marginellt att det knappt är värt att ta med i beräkningen.
Finns täckkåpor till sadeln...konstigt att det inte följde med en sådan. Brukar göra det. Annars kolfiber. Dreva ner gjorde jag på min S4RS, men jag vete fan om det behövs på en 2V snällspis som denna. Speglarna måste du göra nått åt. Mickey Mouse öron är inte snyggt alltså. Som tur är finns det massor av speglar avv välja på. Räcker med en tycker jag. Skylten är en annan självklar grej...
Har ett styre från suburban machinery som ligger och väntar, samt ett par små barend mirrors! skylten ska jag beställa en ny nu när dem ändrat storleken lite på rätt håll! täckning för sadeln är snyggt, men har antingen en brud eller packning på ungefär 50% av tiden jag kör så jag ska fundera på att beställa en röd kåpa.. bestämmer mig till våren
blev m3 versionen! 7/8 alltså såg väldigt bra ut, men har inte haft tid eller tillräckligt med värme för att hänga i garaget ;P
Köpte ett par speglar från alien moto som jag fick härom dagen. har ingen bild just nu. men dem är rätt små och svarta... och runda såg helt okej ut, inte direkt någon premium-känsla i dem men dem kostade bara 299 plus frakt blir nog bra dethär!
skylten ska jag beställa en ny nu när dem ändrat storleken lite på rätt håll!
Satte dit en ny "liten" skylt på en av hojarna förra veckan, den är marginellt mindre, waste of time ( nästan )
Grymt! Köpte styrändsspeglarna från Biltema men dom verkade inte passa så jag lämnade tillbaka dom. Ska kolla in speglarna på alien moto och se om det är något att ha!
såg dem också när jag var där senast. dem såg ut som dem jag beställde från alien moto, typ!
trodde att dem passade till det styret tänkte ju köpa dem om dem jag köpt inte passade xD
Är det någon som har bra koll på vilken olja moster 620 mår bäst av? Jag misstänker att oljan jag har gör så min koppling klibbar en del. när hojen är kall så dör den när jag lägger i växel (som om jag inte höll inne kopplingen även fast jag gör just det).
Kan tillägga att om jag pumpar på kopplingen ca 10 gånger innan jag lägger i ettan så brukar inte problemet uppstå. åtmistone rätt sällan.
vem vet. hon kanske är lite kräsen?
Det är väl hydrualisk koppling på den där. Har du luftat kopplingen? Det kanske behövs nya tätningar i kopplingscylindrarna.
Det har inte med milen att göra direkt. Gummi åldras. Du har en behållare vid kopplingshandtaget, lika som på bromhandtaget, om det är hydraulisk koppling. Det kanske rent av är för låg nivå? Byta tätningar kan inte vara så dyrt. Det är ett ganska enkelt jobb för en verkstad. Lufta kan man göra själv. Har Du ingen kompis som luftat bromsar på bil? Liknande procedur.
Att kopplingen klibbar känner jag igen från min Monster. Förra året fick jag i en ny olja Shell Advance VSX 15W-50 och då försvann det helt och hållet. Tidigare räckte det med att den stod någon dag för att det skull klibba fast.
(För att inte plåga vxl lådan gjorde jag så att med motorn avstängd peta jag i ettan och sen slet fram och tillbaka tills det släppte.)
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |