Ska köpa en sådan, och jag blir lite rädd... kostar de verkligen 4000 kr? Alltså inte biltemavarianten, utan en mer robust sak med bredare tryckplatta.
Swedie skrev:2611462Ska köpa en sådan, och jag blir lite rädd... kostar de verkligen 4000 kr? Alltså inte biltemavarianten, utan en mer robust sak med bredare tryckplatta.
Mitt tips om du ska handla en domkraft av den typen (sk garagedomkraft) är att handla en där den lyftande armen är tillräckligt lång. Annars blir sidoförflyttningen av fordonet så stor pga sinusfelet att det blir mycket riskabelt att använda domkraften till att exempelvis ställa upp en bil på 2 eller flera bockar. Många billiga garagedomkrafter har alltså alldeles för kort lyftarm. Men det finns bra garagedomkrafter på både Biltema och Jula. Det är bara det att man ska passa sig för de minsta modellerna.Swedie skrev:2611462Ska köpa en sådan, och jag blir lite rädd... kostar de verkligen 4000 kr? Alltså inte biltemavarianten, utan en mer robust sak med bredare tryckplatta.
Swedie skrev:2611568Ja, syftet är även att lyfta upp bilen. Därmed att jag behöver en rejälare doning. Vill inte riskera att bilen eller mcn faller ner av någon konstig anledning, typ domkraften flyttar på sig eller inte klarar tyngden.
Swedie skrev:2611568Ja, syftet är även att lyfta upp bilen. Därmed att jag behöver en rejälare doning. Vill inte riskera att bilen eller mcn faller ner av någon konstig anledning, typ domkraften flyttar på sig eller inte klarar tyngden.
Bytt brumbrum till en läckrare bil. Hehe. Men japp, samma typ.Boris JR skrev:2611576Det är väl en vanlig Viatara du har och den kan du garanterat lyfta med biltemas vanliga 600kr domkraft...
Tänk dock på att aldrig någonsin lita på någon domkraft stick aldrig in huvud eller dyl under en bil som är uppallad av en domkraft, skall du in och arbeta under blen så använder man pallbockar.
Passar inte http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=82782 då? 49 kr.Swedie skrev:2612971jag köpte en 3 tonsvariant på Biltema till slut. Den gjorde jobbet.
tyvärr fanns ingen gummiplatta att sätta på kontaktytan.
Swedie skrev:2612971jag köpte en 3 tonsvariant på Biltema till slut. Den gjorde jobbet.
Neutral skrev:
Swedie skrev:2612971jag köpte en 3 tonsvariant på Biltema till slut. Den gjorde jobbet.
den där passar inte på den modellen jag köpte... finns inget hål heller för att möjligen fästa något sådant... skulle få borra ett hål i järnet. orkaDominator-Rocks skrev:2612995http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=82782
Edit: RICKTIGT Sen man var då hittade inte bilden
Swedie skrev:2613009den där passar inte på den modellen jag köpte... finns inget hål heller för att möjligen fästa något sådant... skulle få borra ett hål i järnet. orka
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|