Doohan om MotoGP

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Doohan kommenterar på MotoGP.com:

"...sure I'm a Honda man but I'm really happy for Ducati to come in and do
so well from the start. It makes Suzuki and Kawasaki look a little silly
really." :D :bow

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det är väldigt sant.

Suzuki och Kawasaki (speciellt Suzuki) måste tycka det är förjävligt att se hur en liten italiensk "verkstad" har byggt en hoj som är bättre än deras. De kan rimligen inte prestera någon vettig ursäkt.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
bgix skrev:
Det var kanske vad Suzuki och Kawasaki behövde för att verkligen ta sig i håret och börja leverera konkurrenskraftiga hojar. Båda kan bygga racers men insatsen hittills verkar vara lite halvhjärtad, hoppas det är slut det nu.

Det tror jag inte; att deras insatser skulle ha varit halvhjärtade hittills. Jag tror snarare att varken Suzuki eller Kawasaki har den kompetens som krävs för att kunna konkurrera med Honda och Ducati. De skulle behöva rekrytera från deras utvecklingsavdelningar. För det är knappast fel på Suzukis förare. Jag är övertygad om att Roberts skulle vara Rossis främsta hot om han körde något annat än Suzuki. Och det är märklig att han har varit så lojal mot Suzuki trots alla frustrerande säsonger efter titeln. Han borde känna sig speciellt snuvad vid anblicken av Gibernau som blir fyra i sitt första race på en Honda V5.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Roberts som Rossis värsta hot om alla körde på likvärdigt material? I beg to differ, big time dessutom.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Roberts som Rossis värsta hot om alla körde på likvärdigt material? I beg to differ, big time dessutom.

Se på det såhär:

• Roberts blev världsmästare -00. Gibernau blev 15:e på en Honda NSR.

• Förra året slutade Gibernau på 16:e plats på en likadan hoj som Roberts körde. Roberts slutade nia.

• I år kör Gibernau Honda RCV och går i mål som fyra i första racet.

• Gibernau hade kört i mål tre (3) gånger före Roberts på 48 race mellan Sydafrika -00 och Japan -03.

:fakta

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Roberts är en mycket duktig förare, sen fick suzuki till hojen rätt bra 2000. Honda tappade dessutom sina bästa förare, med krascher och skador. Roberts körde faktiskt oftast inte särskilt fort, han "played it safe" halva säsongen för att köra ihop poängen. Värdig världsmästare, men rätt tråkigt inkörd.
Roberts skulle nog göra jäkligt bra ifrån sig på en RCV helt klart, men capirossi, rossi och biaggi är klart bättre förare.

edit: Icke att förglömma, vissa personer passar bättre ihop med vissa team/hojar, att få exempelvis doohans världsmästarcykel skulle inte automatiskt göra en riktigt duktig förare till världsmästare, men en god bit på vägen är det givetvis.

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Roberts är en mycket duktig förare, sen fick suzuki till hojen rätt bra 2000. Honda tappade dessutom sina bästa förare, med krascher och skador. Roberts körde faktiskt oftast inte särskilt fort, han "played it safe" halva säsongen för att köra ihop poängen. Värdig världsmästare, men rätt tråkigt inkörd.
Roberts skulle nog göra jäkligt bra ifrån sig på en RCV helt klart, men capirossi, rossi och biaggi är klart bättre förare.

edit: Icke att förglömma, vissa personer passar bättre ihop med vissa team/hojar, att få exempelvis doohans världsmästarcykel skulle inte automatiskt göra en riktigt duktig förare till världsmästare, men en god bit på vägen är det givetvis.

Visst stämmer det att det plötsligt kan stämma för någon som hamnar på rätt hoj i rätt team. Kolla på Gibernau! Men glöm inte att Roberts vann fair and square -00. Om han inte är en lika bra förare som Biaggi eller Capirossi, hur förklarar du då att han kammade hem 8 första- och andraplaceringar samma säsong som Biaggi tog två och Capirossi en? Capirossi körde för Honda Emerson Pons och Biaggi för Yamaha Marlboro Team. Inga B-team precis. Att Roberts hoj skulle ha varit helt överlägsen tror jag inte på; hans teamkompis Nobuatsu Aoki slutade tia i sammandraget. Därför vill jag verkligen se Roberts på en bra hoj igen. Suzuki förtjänar inte Roberts.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Om Roberts fick en RC211V skulle just det exemplaret ha sämre motor, däck, lack, bromsar och dessutom för hård sadel. Tänk om Robert dessutom skulle råka göra en powerslide? Hjälp!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Visst stämmer det att det plötsligt kan stämma för någon som hamnar på rätt hoj i rätt team. Kolla på Gibernau! Men glöm inte att Roberts vann fair and square -00. Om han inte är en lika bra förare som Biaggi eller Capirossi, hur förklarar du då att han kammade hem 8 första- och andraplaceringar samma säsong som Biaggi tog två och Capirossi en? Capirossi körde för Honda Emerson Pons och Biaggi för Yamaha Marlboro Team. Inga B-team precis. Att Roberts hoj skulle ha varit helt överlägsen tror jag inte på; hans teamkompis Nobuatsu Aoki slutade tia i sammandraget. Därför vill jag verkligen se Roberts på en bra hoj igen. Suzuki förtjänar inte Roberts.

Att jämföra team-kompisar rakt över är inte heller alltid helt rättvist, även om jag definitivt håller med om att roberts är överlägsen sete.
Ja, rcv'n är bättre än gsv'ren, ja roberts skulle köra fortare på rcv'n än gsr'en, men jag tror inte han skulle knäcka varken biaggi, rossi, eller capirossi ändå, möjligtvis att han skulle vinna ett race eller två samt några pallplaceringar, men titeln igen, nej det tror jag inte.
2000 var inget svårt år, Biaggi hade svårt att få till det bra med yamahan, capirossi hade inte samma nsr som rossi, och de var allihopa inte fullt lika erfarna och säkra som de är idag.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Diskussionen om vem som har bäst hoj i teamet borde ju vara totalt ointressant inför första racet! Då torde ju förarna ha samma grejer att åka på..

Första o andre förare förresten. Hur många tror att Ducati inte kommer att ge Bayliss samma grejer som man ger Capirossi?

Bayliss har ju visat att han kan köra hoj. 5:a på första GP racet är inte så illa pinkat. Speciellt av en förare som bara kört ett GP innan och det var flera år sen.

Capirossi :bow
Bayliss :bow

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
valmers skrev:
Om Roberts fick en RC211V skulle just det exemplaret ha sämre motor, däck, lack, bromsar och dessutom för hård sadel. Tänk om Robert dessutom skulle råka göra en powerslide? Hjälp!

Ha ha ha.. Instämmer helt... :tummenupp

Har alltid tyckt att Roberts är en gnällspik, det är alltid fel på nåt, utom hans körning förståss... :D

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Macke skrev:
Ha ha ha.. Instämmer helt... :tummenupp

Har alltid tyckt att Roberts är en gnällspik, det är alltid fel på nåt, utom hans körning förståss... :D

Det har aldrig slagit dig varför? En fd världsmästare som får en hoj som knappt kan komma topp-6. Hade du sett glad ut då?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Det har aldrig slagit dig varför? En fd världsmästare som får en hoj som knappt kan komma topp-6. Hade du sett glad ut då?

Om jag inte missminner mig så var ju Roberts gnällig före, under och efter sin enda VM-titel.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Om jag inte missminner mig så var ju Roberts gnällig före, under och efter sin enda VM-titel.

Gnällig under säsongen -00? Jag minns bara post-race intervjuerna där han alltid rabblade: "the Suzuki worked real well".

Håller med Chris om att det knappast är konstigt om man gnäller på en hoj som är skit. Men nog börjar det bli tröttsamt att han "alltid" sitter på underlägset material. Hoppas han kan krångla sig ur kontraktet med Suzuki och köra något annat nästa år. Aprilia istället för Haga kanske? Jag tycker Haga ska köra Yamaha M1. :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Gnällig under säsongen -00? Jag minns bara post-race intervjuerna där han alltid rabblade: "the Suzuki worked real well".

Håller med Chris om att det knappast är konstigt om man gnäller på en hoj som är skit. Men nog börjar det bli tröttsamt att han "alltid" sitter på underlägset material. Hoppas han kan krångla sig ur kontraktet med Suzuki och köra något annat nästa år. Aprilia istället för Haga kanske? Jag tycker Haga ska köra Yamaha M1. :tummenupp

Det är bara en tidsfråga innan vi ser Kenny JR på KR5:an, tror jag i alla fall. Suzukin verkar vara skit.....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Det är bara en tidsfråga innan vi ser Kenny JR på KR5:an, tror jag i alla fall. Suzukin verkar vara skit.....

Vad säger att KR5:an skulle vara bättre? Ingenting om du frågar mig. Om Roberts drar beror det mer på att han komemr få stryk av Hopkins med regelbundenhet.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Vad säger att KR5:an skulle vara bättre? Ingenting om du frågar mig. Om Roberts drar beror det mer på att han komemr få stryk av Hopkins med regelbundenhet.

Det skrev jag inte, däremot kan den nog bli betydligt bättre. Suzuki verkar utveckla GP-cyklar skrattretande uselt...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning