dränering nsr...

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Det är så när jag varit ute o kört med min hoj o ska ställa den över natten eller om jag ska jobba, så alltid när jag kommer ut till den så har den dränerat olja/bensin?. Ligger alltid nån pöl under hojjen ibland stor ibland liten.

Det spelar ingen roll ifall jag är nytankad eller inte, känns som nånting inte står rätt till..nån som har aning??

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
Vanish skrev:
Det är så när jag varit ute o kört med min hoj o ska ställa den över natten eller om jag ska jobba, så alltid när jag kommer ut till den så har den dränerat olja/bensin?. Ligger alltid nån pöl under hojjen ibland stor ibland liten.

Det spelar ingen roll ifall jag är nytankad eller inte, känns som nånting inte står rätt till..nån som har aning??

kolla ALLA kylarslangar, en kompis nsr gör så fast enormt mycke, bensin kan det läcka från en dåligt tätad förg.

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
hbg_speedster skrev:
kolla ALLA kylarslangar, en kompis nsr gör så fast enormt mycke, bensin kan det läcka från en dåligt tätad förg.

okej jag får ta o kika runt lite imorrn då, tack för svaret!

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Vanish skrev:

är det olja och bensin?
kolla slangen från tanken, bensinkranen och om dom där grejorna som flyter i förgasaren och stänger soppatillförseln när den e full fungerar... testa att vrida av soppakranen när du ställer den o se om det läcker ändå

lycka till

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
jag bytte växellådsolja för inte så länge sedan, det vart nog en aning för mkt med ny olja..jag var ute och kollade nyss runt 12 och jag kom hem från jobbet vid halv 10 så det kanske har dränerat klart..alltså tömt överflödig olja. Godnatt! :tomten

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...