Drömjobb!

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Kan säga att det är inte direkt låga krav de ställer på den som söker... men det är ett otroligt roligt jobb och en fantastisk arbetsplats.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Skulle kunna passa mig - men jag är datavetare och inte civilingenjör, så där saknas den formella kompetensen på mekanik. Elekronik/reglerteknik har jag tappat för mycket på under senare år - utvecklingen går fort fram. Men annars så lär det vara ett stimulerande jobb och chansen att få jobba med kul projekt...

Sök för sjutton, ni som har färsk utbildning på området!! :7peta

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
"du måste ha gått minst utbildning till civilingenjör"
Jojo.. inget för vanligt dödligt folk då :5sure

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
n'Lasse skrev:
Hade jag varit ungkarl utan barn och haft mekanikkompetensen så hade jag sökt rakt av!!!
:)

Många annonser lyder som följande:

Vi söker en ung driven person med civilingengörsexamen med minst 10 års erfarenhet av verksamheten... sådana personer finns inte unga altså med motsvarande kompetens. Många annonser är rena önskeformuleringar och den de till slut anställer motsvarar inte alla de krav som framgick i annonsen. Personliga egenskaper är väldigt viktiga liksom fackkunskap men den biten är svårare att formulera i en annons.

Om jag vore dig skulle jag sökt bara för att se hur långt jag kunde komma och vem vet... :banana

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Simba skrev:
Många annonser lyder som följande:

Vi söker en ung driven person med civilingengörsexamen med minst 10 års erfarenhet av verksamheten... sådana personer finns inte unga altså med motsvarande kompetens. Många annonser är rena önskeformuleringar och den de till slut anställer motsvarar inte alla de krav som framgick i annonsen. Personliga egenskaper är väldigt viktiga liksom fackkunskap men den biten är svårare att formulera i en annons.

Om jag vore dig skulle jag sökt bara för att se hur långt jag kunde komma och vem vet... :banana
Skall nog fan söka!
Elektriker utbildad styr o reglerare...
Gillar o uppfinna nya verktyg osv....
Kompetens=0
E lätt lärd o kan göra det mesta..... hehe skall bli kul o få svar!

Bäste martin vi ser att du inta har kompetense för fem öre vi ser över andra sökande...

sandstream

Guest
Även om jag hade kompetensen skulle jag aldrig sjunka så lågt som att jobba på ett Yamaha-företag.
Lite skam har man ju i kroppen :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...