Dr.Bike & Jörgen har haft rätt, hela tiden!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det var (även om jag fortf. är lite skeptisk) bättre förr!
Alltså, på den tiden då det inte fanns vare sig PayPal, skivat bröd eller färg-TV :3freak

tumblr_ksxvdiVCS51qzr7dro1_500.jpg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fast ölburkarna var ju i bleckplåt fram till 70-talet. Samma material som dagens konservburkar fortfarande är tillverkade av. Så de rostade upp på kort tid. Så våra förfäders vana att picka hål i botten och sjössätta burkarna på fjärdarna var ju inte så svinigt som det skulle ha varit idag.

:supa

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Härligt miljötänk! Gött, ingen pant - bara att slänga i naturen! :tummenupp

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Härligt miljötänk! Gött, ingen pant - bara att slänga i naturen! :tummenupp

Obs att detta var riktat till seglarna, de var ju redan då klimatneutrala. Värre då med motorbåtsinnehavarna, vilka är ena riktiga miljömarodörer. Undrar vad de fick för tips av Pripps.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Fast ölburkarna var ju i bleckplåt fram till 70-talet. Samma material som dagens konservburkar fortfarande är tillverkade av. Så de rostade upp på kort tid. Så våra förfäders vana att picka hål i botten och sjössätta burkarna på fjärdarna var ju inte så svinigt som det skulle ha varit idag.

:supa

Testa att ställa en sådan att slänga fimparna i bredvid kompassen och se vart du hamnar. :)

Henrik

Dr.Bike

Guest
ALLT var bättre förr! :fyllisar

Ju förr dess bättre! :D

Eller den Västmanländska varianten:

INGENTING var bättre förr!!

Men så djävla dåligt som det är nu, det har det aldrig varit! ;)

Skål på er alla - och trevlig helg!

Bifogat

• evolutionen.jpg
    evolutionen.jpg
    124.8 KB · Visningar: 653
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Testa att ställa en sådan att slänga fimparna i bredvid kompassen och se vart du hamnar. :)

Henrik

Röker inte tyvärr. Men nu förstår jag varför Vaxholmsbolaget gick på grund flera gånger om året fram tom 70-talet :) Blandaren skrev tom en gång om Vaxholmsbolaget "”Heder åt dessa kaptener, som kunde konsten att segla i grund och botten.” :D

saxaren_1912_4.jpg

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
car.jpg

Kom att tänka på ytterligagre en gammal bilannons men hitta den inte på nätet, något med att den är så lättkörd att du kan lugnt låna ut den till frun eller något i den stilen.

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
...förr..........

.ja....jooo...visst var det bättre förr.....miljön var inte fördärvad, luften var renare och dieselmotorena hade inte samma karaktär som en bensineldad tingest.....:confused::näsblod

...GP rejsingen var..liksom...på något vis fortfarande GP rejsing och går vi tillräckligt långt bak i tid hade nästan ingen hört talas om 4 japanska drakar......:rolleyes::va:arsele

....och om vi bara tittar lagom långt bak i tiden så glimmrar det och skimmrar......kanske nästan som i ett lätt rosa ( eller kanske tvåtaktsblått...) moln.......eftersom tiden gör att vi inte minns mer än vi egentligen vill.....:confused:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kom att tänka på ytterligagre en gammal bilannons men hitta den inte på nätet, något med att den är så lättkörd att du kan lugnt låna ut den till frun eller något i den stilen.

opelreklam_1180604769_9479527.jpg

TT fanns i en sorts plastflaska med papprulle som förstärkning.
Skulle vara biologiskt nedbrytbara.
Jag hittar fortfarande sådana i skogen ibland.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Den här texten från en körkortsbok från 1920 som cirkulerar på nätet är ju också rätt fin... Har varit upp på SH tidigare, men det var några år sedan.

"De som vållar bilisten de största bekymren, äro dock lekande barn och nervösa fruntimmer. De förra äro under lek både blinda och döva. Att
signalera åt dem hjälper i regel ej, och ofta komma de framrusande så nära vagnen att signalen icke blir av betydelse. Där man väntar sig
lekande barn såsom vid skolor, lekplaner etc, bör man endast köra fram med yttersta varsamhet, ty man kan sällan hjälpa sig med annan manöver än att stoppa vagnen.

Damer är ofta lika svåra som barnen, ty vid en hornsignal tappar de ej helt sällan koncepterna. Att de efter att ha passerat trefjärdedelar av
gatan utan vidare vända för att nå den gångbana de nyss lämnat är intet sällsynt. Ja två, tre gånger kunna de springa fram och tillbaka framför bilen. Stanna och låt dem komma upp på gångbanan! Handla i övrigt som vid möte med spårvagnar."

Last edited:

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Damer är ofta lika svåra som barnen, ty vid en hornsignal tappar de ej helt sällan koncepterna. Att de efter att ha passerat trefjärdedelar av
gatan utan vidare vända för att nå den gångbana de nyss lämnat är intet sällsynt. Ja två, tre gånger kunna de springa fram och tillbaka framför bilen. Stanna och låt dem komma upp på gångbanan! Handla i övrigt som vid möte med spårvagnar."
Och den är ta mig fan lika sann den dag i dag.
Sann historia:
Jag var på väg till jobbet en dag och passerar på vägen ett konditori, ut från konditoriet kommer en snygg blondin, utanför konditoriet ligger ett övergångsfält, snyggt målat och med en trafikdelare mellan körfälten, nämnda blondin visar tydliga täcken på att vilja korsa vägen, med baguetten in hand, så jag stannar för att lämna företräde som man skall.
Blondinen promenerar och jag "myser" (bra utsikt), sedan kommer överraskningen, mitt i mitt körfält, inte på trafikdelaren eller på någon sida av vägen, så stannar blondinen, och tar en tugga av baguetten, och så snart den är "avtuggat" promenerar hon vidare, totalt ovetande om både trafik och plats.
Hade hon varit lite observant hade hon kunnat se dagens "fågelholk" när jag blev sittande och bara gapa.

Det var dagen då jag fick alla fördomar till blondiner bekräftade..
(frugan, en blond liten sak, är inte lika impad när jag berättar den historian:D)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år