Dragkedja på stövel, sönder

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Skulle ta på mig min nya TCX RS stövel idag och när jag drog upp dragkedjan så släppte den och när jag sedan drog ur foten så lossade ändarna ifrån varandra (se bild). Har haft stöveln på mig ca 5 ggr och det har alltid varit segt att dra i dragkedjan, jag har behövt använda mycket kraft. Är det för att jag inte har smörjt den?

Går detta att laga? Hur? Om inte, kan en skomakare fixa till detta? Allmänna tips? Man blir ju lite förbannad när man har köpt en bra stövel som inte håller..

Bifogat

• P1020933.jpg
    P1020933.jpg
    259.9 KB · Visningar: 102

Lady in Red

Doctor
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
CBR600 RR -09
Gå o klaga där du köpte den, absolut! (om det går villsäga) är ju inte bra reklam för TCX precis det här..
Annars måste man nog byta ut hela dragkedjan (hos skomakare) tror inte det går att laga så att det blir bra.

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Vet att de har garanti men jag köpte dem från England, så det blir nog lite krångligt. Kan man gå till en TCX-handlare och reklamera trots att man inte köpt dem där? Om det inte går så får det bli skomakaren för jag orkar inte krabba med frakt och 3 mån väntetid bara för att få det fixat.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Vet att de har garanti men jag köpte dem från England, så det blir nog lite krångligt. Kan man gå till en TCX-handlare och reklamera trots att man inte köpt dem där? Om det inte går så får det bli skomakaren för jag orkar inte krabba med frakt och 3 mån väntetid bara för att få det fixat.

Kontakta köpstället och bifoga ett par bilder på dojorna så att de har en chans att ge dig tips på vad du kan göra.

Edit:
Läge att banta bort valkarna på vaderna nu inför sommaren :yoparty

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Kontakta köpstället och bifoga ett par bilder på dojorna så att de har en chans att ge dig tips på vad du kan göra.

Edit:
Läge att banta bort valkarna på vaderna nu inför sommaren :yoparty

Bra, ska göras :)

:gnissla

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
hahaha svenne har du köpt för små stövlar nu :)
Min är också väldigt sega så du ska alltid trycka ihop sidorna så inte sånt händer

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Har sett att tjejer använder stövlar ibland, alltså även utan mc sammanhang. Så även fast det är högst oklart varför så verkar det finnas en marknad utanför hojvärlden så en duktig skomakare fixar nog biffen.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Hmm.. tror min kompis har en likadan helt ny, och där hände samma sak.

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Hmm.. tror min kompis har en likadan helt ny, och där hände samma sak.

Där ser man. Jag tycker att en sån här värstingstövel ska hålla bättre än så här :(

hahaha svenne har du köpt för små stövlar nu :)
Min är också väldigt sega så du ska alltid trycka ihop sidorna så inte sånt händer

De är inte för små, foten sitter bra när den väl är i, men dragkedjan är väldigt "särad" när foten är i.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...