Ja funderar på att åka på några av årets evenemang där "vanliga dödliga" får prova på dragracing, nu har ju jag provat några gånger, så då funderar jag på vad man bör göra som första steg för att börja sänka sina tider. Körningen med standardhoj går någorlunda bra nu, så vad skall man satsa på om man vill pina ur sin stackars touringhoj så bra tider som går, bortsett från att trimma som ett svin då ?
Vad är bäst att börja med ?
Byta däck ? Klarar man av att utnyttja ett rejsdäck? Fästet är ju inga problem såfort man växlat till tvåan på en slö standardhoj, blir det stor skillnad om man får liiite mer fäste bara på ETTAN ?
Sänka ? Verkar bra, enkelt också, förhoppningsvis en sak mindre att oroa sig för... eller ?
Tändingsbrytare (Quickshift) ? FÅR man överhuvudtaget ha såna på typ "en dag på strippen"
Burnouten, gör det någon skillnad på ett gatdäck, typ Macadam ?
Alla gurus och lekmän, tips välkomna !
Vad är bäst att börja med ?
Byta däck ? Klarar man av att utnyttja ett rejsdäck? Fästet är ju inga problem såfort man växlat till tvåan på en slö standardhoj, blir det stor skillnad om man får liiite mer fäste bara på ETTAN ?
Sänka ? Verkar bra, enkelt också, förhoppningsvis en sak mindre att oroa sig för... eller ?
Tändingsbrytare (Quickshift) ? FÅR man överhuvudtaget ha såna på typ "en dag på strippen"
Burnouten, gör det någon skillnad på ett gatdäck, typ Macadam ?
Alla gurus och lekmän, tips välkomna !