dreads under hjälm

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Hur funkar det med att ha dreads under hjälmen? Nån som provat? Tänkte kanske fixa väldigt smala dreads, men började fundera hur det skulle gå i vår...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Pungis skrev:
Dreads är skabbigt :fatta!
Och där rök hans forum privilegier.

Kan du ej diskutera och föra en normal konversation kommer du ej kunna skriva på forumet längre. Användargruppen heter: Moppefucko (vare sig du är det eller ej.. men troligen)

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Jaaa, mera dredds!!
men det kan bli trångt, jag har ingen erfarenhet som du vet=) men skulle kunna tippa på det....

KIRE

Guest
Anciol skrev:
Hur funkar det med att ha dreads under hjälmen? Nån som provat? Tänkte kanske fixa väldigt smala dreads, men började fundera hur det skulle gå i vår...

Jag har haft det när jag var yngre. Vanliga hjälmen passade inte så jag använde farsans som var lite större. Räkna med att det gör ont i hårfästena
och att du får "jucka" en del på hjälmen innan den sitter skönt. Inget att satsa på alltså om du ska köra väldigt mkt. Men vill man vara fin får man lida pin :D

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Nu tänkte jag skriva att du kan gå på en hojaffär och testa olika storlekar, men jag kom i sista stund på att du inte har dreads ännu... :huvet

PS. Vad har du för regnr på hojen? Kan det vara min gamla?

Bifogat

• wroom.jpg
    wroom.jpg
    133.7 KB · Visningar: 137

GårillaRaggare

Hata sporthoj.com
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
En KUK!!!!
de borde ju gå om man köper en storlek större hjälm...
för mej va de tvärrtom, min gammla hjälm måste ha krymt eller nått.. för jag måste klippa snagg nästan för att passa i den... :gnissla tur att man köpte en ny under vinterREAn!!! :yoparty

Du borde ju kunna ha en sån där hjälmhuva så kanske de blir lättare att få på sig hjälmen!!!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Swedie skrev:
SERIÖST! HAN FRÅGAR INTE OM DET ÄR GAY!

HAN??? :skrämd
Sist jag träffade Anciol var hon fortfarande en tjej.....

Man KAN ha dreds, men det blir trassligt... eller trassligare såklart.

Och ja, det är räligt med dreads med.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Swedie skrev:
Och där rök hans forum privilegier.

Kan du ej diskutera och föra en normal konversation kommer du ej kunna skriva på forumet längre. Användargruppen heter: Moppefucko (vare sig du är det eller ej.. men troligen)

Någon är visst lite purken på vintern :rolleyes:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Lite purken är jag allt. :D

pungis kommer nog återfå sina privilegier igen bara jag ser att han säger till mig att han inte kommer skriva som han gjort hittills. Som jag skrev till honom som svar i ett PM: Det är skillnad på en saklig åsikt och nått man bara vräker ur sig i all hast.

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Swedie skrev:
Det är skillnad på en saklig åsikt och nått man bara vräker ur sig i all hast.

Då ska jag ta och försöka mig på en saklig åsikt: Dreadlocks är jäkligt tufft. Har inte sett det på en tjej men visst, det ser säkert bra ut. Fast jag tycker ändå att det är lite ofräscht. (Fritt översatt: Dreads är skabbigt :fatta! ) :rolleyes:

Måste man inte raka av sig håret efter ett tag för att det inte blir rent inuti lockarna? Det kanske man inte alltid måste, men min kompis fick göra det iaf. Det går välan om man är kille men för en tjej är det väl inte så populärt. :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Conrad skrev:
Då ska jag ta och försöka mig på en saklig åsikt: Dreadlocks är jäkligt tufft. Har inte sett det på en tjej men visst, det ser säkert bra ut. Fast jag tycker ändå att det är lite ofräscht. (Fritt översatt: Dreads är skabbigt :fatta! ) :rolleyes:

Måste man inte raka av sig håret efter ett tag för att det inte blir rent inuti lockarna? Det kanske man inte alltid måste, men min kompis fick göra det iaf. Det går välan om man är kille men för en tjej är det väl inte så populärt. :)

Kan bara hålla med. Lite småäckligt, men om man tittar på tjejen i Gone in 60 seconds (Kommer inte ihåg namnet på henne) så är det ju riktigt fränt :)
Angående hjälm så är det väl bara att se, annars får du väl köpa en storlek större.

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Conrad skrev:

Raka behöver man inte har jag hört, man försöker kamma ut håret så bra det går, det blir lite kortare och tunnare. Rakad har jag varit :cool: och det vill jag helst inte göra igen.
Fult tycker jag att det kan vara om man har väldigt tjocka dreads, men jag vill ha ytterst tunna. Ska kolla upp hur tunt det kan bli.

cRoC tjejen i gone in 60 seconds är Angelina Jolie...

Inte värt å köpa ny hjälm känner jag, då har jag hellre håret som det e...

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Anciol skrev:

Rasta flätor är grymt snyggt på tjejer. Då lär det inte bli så stora problem med hjälmen. Men du vill kanske ha dreads som du skrev. Bara ett tips.

Cosmo

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM
Det är ju någon som kör 250SP som har dreads under hjälmen.
Men hur bekvämt och så det är har jag inte en aning om.

/Anders

Anciol skrev:

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife